1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

12 مهر 1396
  • 26

با اینکه این خبر از سوی سازمان توسعه تجارت به صورت رسمی اعلام نشده اما روال همیشگی به این ترتیب بوده که در هر دور از بسته شدن و بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، مدل‌های قدیمی حذف شده و جای خود را به محصولات تازه می دهند. گویا هر خودرویی که سه سال از زمان تولید و ورودش به ایران گذشته باشد، به دلیل آنچه برخی فعالان بازار« پاس نکردن استانداردهای لازم» عنوان می‌کنند از لیست حذف خواهند شد که مثال بارز آن را می‌توان در ممنوعیت واردات تویوتا کورولا دید. اگر این امر باز هم بر طبق روال قبلی محقق گردد، احتمالا دامان محصولات کیا، هیوندای و تویوتا را خواهد گرفت

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

بازار خودروی ایران گرچه روزگاری آرام را می‌گذارند اما وقوع برخی اتفاقات می‌تواند شرایط فعلی را به هم بزند. هفته آینده در حالی قرار است سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی فعالیت خود را از سر گیرد که گفته می‌شود شماری از مهم‌ترین خودروهای بازار از لیست حذف شده و تعدادی مدل جدید وارد لیست می‌شوند. گفته می‌شود چند برند جدید از جمله برندهای شرقی قرار است مجوز ورود به ایران را گرفته و در عین حال، مهمترین اتفاق ورود رسمی فولکس واگن به ایران است.

با اینکه این خبر از سوی سازمان توسعه تجارت به صورت رسمی اعلام نشده اما روال همیشگی به این ترتیب بوده که در هر دور از بسته شدن و بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو، مدل‌های قدیمی حذف شده و جای خود را به محصولات تازه می دهند. گویا هر خودرویی که سه سال از زمان تولید و ورودش به ایران گذشته باشد، به دلیل آنچه برخی فعالان بازار« پاس نکردن استانداردهای لازم» عنوان می‌کنند از لیست حذف خواهند شد که مثال بارز آن را می‌توان در ممنوعیت واردات تویوتا کورولا دید. اگر این امر باز هم بر طبق روال قبلی محقق گردد، احتمالا دامان محصولات کیا، هیوندای و تویوتا را خواهد گرفت چرا که عمده محصولات این شرکت‌ها در ایران از . در عین حال بازار منتظر 10خودروی جدید است که گفته می‌شود پتانسیل خوبی برای فروش در بازار ایران دارند. این 10 مدل همگی از ساخته‌های برجسته و جهانی خودروسازان به‌نام بوده و از اقسام سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور و مینی‌ون هستند.

هوندا سیویک

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

سدان شهری کوچک و اسپورت ژاپنی در صورت ورود به بازار ایران می‌تواند یکی از گزینه‌های جدیدی باشد که به جای تویوتا کورولا، به انتخاب اول خریداران این رنج خودرویی تبدیل شده و فروش بالایی را تجربه کند. با توجه به سابقه خوب سیویک در ذهن خریداران ایرانی، تغییر ذائقه بازار از تویوتا به هوندا چندان دور از ذهن نیست.

پژو 308

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

هاچ‌بک شهری متوسط و محبوب شرکت فرانسوی قرار است با قیمتی حدودا 150 تا 180 میلیونی، رقیب مستقیم خودروهایی نظیر فولکس واگن گلف، تویوتا آئوریس و سئات لئون خواهد بود که همگی قرار است تا پایان سال وارد بازار ایران شوند. خلا حضور هاچ‌بک‌های اسپورت و بزرگ وقتی پررنگ می‌شود که ببینیم کشش بازار برای آلفا رومئو جولیتا چه اندازه گسترده است و حتی مدل‌های 2014 این شرکت را می‌توان به عنوان مدل 2017 فروخت!

هیوندای کونا

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

این کراس‌اوور کره‌ای قطعا با ورود به ایران می‌تواند برگ برنده جدید هیوندای برای قبضه دوباره بازار خودروهای وارداتی بوده و با قیمت کمتر در مقایسه با تویوتا سی‌اچ-آر، خواهد توانست بخش بزرگی از افراد خاص‌پسند و مشتاق به خرید کراس‌اوور را به سمت خود جذب کند. قیمت احتمالی کونا قطعا کمتر از 175 میلیون تومان نخواهد بود.

اوپل اینسیگنیا

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

سدان نیمه لوکس و بزرگ شرکت اوپل در صورت ورود مجدد به بازار ایران می‌تواند موفقیت بزرگی را به دست آورد به شرطی که تویوتا کمری یا نیسان ماکسیما به بازار ایران برنگردند. این خودرو که با طراحی و پلت‌فورمی یکسان با بیوک رگال ساخته و پرداخته شده، با قیمتی 250 تا 300 میلیونی قرار است به خریداران ایرانی عرضه شود.

سئات لئون

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

هاچ‌بک اسپورتی و جسور شرکت سئات قرار است از اسپانیا به ایران بیاید و خلا محصولاتی نظیر آی30 هیوندای یا فولکس‌واگن گلف را در ایران پر کند. گرچه دور قبلی فروش این خودرو در کشور با یک ناکامی بزرگ همراه بود و لئون نتوانست علیرغم قیمت مناسب 155 میلیونی، به خوبی جای خود را در بازار ایران پیدا کند.

فولکس‌واگن پاسات

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

سدان متوسط و محبوب شرکت فولکس‌واگن در گونه آمریکایی خود قرار است به زودی با قیمتی 200 تا 240 میلیونی به خریداران ایرانی تحویل شود تا در یک نبرد تمام عیار با انبوهی از محصولات ژاپنی، فرانسوی و کره‌ای ربه رقابت بپردازد. هندلینگ و سواری بهتر این خودرو احتمالا برگ برنده پاسات در برابر خودروی موفقی نظیر رنو تالیسمان خواهد بود.

رنو اسپیس

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

مینی‌ون شهری و مجلل شرکت رنو که هم‌رده کیا کارنس بوده و تقریبا رقیبی در ایران ندارد، به عنوان یک خودروی خانوادگی 7 نفره گزینه جدید است که با قیمتی 200 میلیونی احتمال دارد فروش موفقی را در بازار ایران سپری کند. ظاهر زیبا، امکانات خوب و در عین حال گنجایش بالای اسپیس بهترین دلایل برای پیش‌بینی فروش موفق این خودرو در ایران است.

هوندا اچ‌آ‌ر-وی

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

پرفروش‌ترین کراس‌اوور جهان با نرخ فروش 365 هزار دستگاه در شش ماهه اول 2017، اگر در ایران به مشکلات و مصائب برادر بزرگترش سی-آروی دچار نشود، به لطف قیمت مناسب و 160 تا 180 میلیونی خود می‌تواند فروشی چشمگیر را در بازار تجربه کند. این کراس‌اوور کامپکت شهری که ظاهری خشن و اسپورت دارد، رقیب مستقیم پژو 2008 و هیوندای کونا است.

تویوتا کمری

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

سدان انقلابی و متوسط شرکت ژاپنی تویوتا یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که می‌تواند شرایط متفاوتی در بازار ایجاد کند و به شکلی گسترده همچون سه نسل قبلی خود، در ایران محبوب شود. قیمت مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند از موفقیت کمری ممانعت کند اما اگر همچنان بهایی کمتر از 250 میلیون تومان داشته باشد، احتمال موفقیتش به شدت بالاست.

دی‌اس7

 ورود 10 خودروی جدید به بازار ایران در آینده ای نزدیک

کراس‌اوور لوکس شرکت فرانسوی دی‌اس به طور قطع می‌تواند با اخلال در بازار لکسوس ان‌ایکس، بخشی از سهم بازار این برند محبوب را به خود اختصاص دهد. 7 کراس‌بک که محصولی است مدرن و تکنولوژیک، به لطف امکانات بالا و قیمت 300 میلیونی، شانس خوبی در بخش خودروهای لوکس بازار ایران خواهد داشت به شرط اینکه از موتوری نیرومندتر از نمونه توربوی 1600سی‌سی فعلی دی‌اس استفاده کند.



نظرات

  • سیدعلی سیدعلی (2 دی 1396 ساعت 01:20)

    سلام به همه.اکثر نظرات شبیه به هم و گلایه از دولت مردها و وضعیت بد اقتصادی هستش و کاملا درسته ولی من یه نظر دارم اینجور صحبتها رو جایی که مربوط به اون جور حرفاس بزنین.زیر مقاله ی ماشین گلایه درست نیس همه مشکل دارن هرکس به نوعی ولی با تکرار این حرفا فقط خودمونو اذیت میکنیم

  • علی علی (10 آذر 1396 ساعت 00:53)

    چند وقت صبر کنید تا 1400مملکت گل و بلبل میشه ...

  • Hamid Hamid (7 آذر 1396 ساعت 03:20)

    فکرکنم یکی مثل من بخوادسوارشه اولندش بایدحسابی بره دنبال یک وام دومندش بره منتقه آزادسومندش یکی ازاین ماشین هارواونم ازنوع ارزان قیمت یکی دوساعت کرایه کنه وگرنه بجزاین آرزویک پرایدم افسانه شده برای من

  • وحید وحید (30 آبان 1396 ساعت 08:46)

    نمیدونم مردم خیلی پولدارن یا من خیلی بی پولم انگار میخوان قیمت چیپس و پفک بدن

  • علی علی (16 آبان 1396 ساعت 02:55)

    یه سر به سایتهای خارجی که توش ماشین خرید و فروش میشه بزنید تا حساب بیاد دستتون
    این ماشینا قیمتشون اونور کمتر از 40% قیمتهایی هست که اینجا زدن
    تازه مدل سال
    نه از رده تولید خارج شده

  • رضا رضا (8 آبان 1396 ساعت 08:21)

    خوشحال شدم نه برای خودم برای اونایی که توانایی خریدشونو دارند حق انتخاب شون بیشتر شده

  • kami kami (3 آبان 1396 ساعت 11:10)

    من از نیومده کنا خوشم اومد خیلی با کلاس میخوام بگیرم ، فقط کاش راهنمایی کنی ، از کجا میشه خرید

  • حامد حامد (24 مهر 1396 ساعت 09:50)

    بعنی واقعا خودت این مطلبا نوشتی کدوم از این ماشینا را میتونی بخری لامصب من با وام و در بدری تونستم یه پراید بخرم چی داری میگی واسه خودت قیمت مناسب من اگه 300 میلیون پول داشتم میرفتم خونه میخریدم

  • جواد جواد (13 مهر 1396 ساعت 22:10)

    اخ جون عجب قیمتای مناسبی ۱۸۰ میلیون ۲۰۰ میلیون ۲۵۰ میلیون من پارکینگ خونم بزرگه از هر کدوم یکی دوتا میخرم

  • محسن بیکی محسن بیکی (13 مهر 1396 ساعت 11:25)

    واقعا جوری مطلب می نویسی که اصلا از جیب مردم عادی خبر نداری مردم بزور زنده اند اونوقت ا خودروهای بالای 200 میلیونی مینویسید وخوشحال هم هستید واقعا کاسبان تحریم کیا هستند

  • سجاد سجاد (13 مهر 1396 ساعت 08:53)

    وای خدای من دارم از خوشحالی منفجر میشم ، چه محصولات پر طرفداری دارن وارد بازار میشن ، من تا حالا داشتم برنامه ریزی میکردم که طی چند سال آینده یه پراید 88 - 89 تمیز بخرم ، حالا با این کراس اوور ها و نمیدونم چی چی هایی که دارن میان دیگه پراید نمیخرم...
    خدایا موندم بخندم یا گریه کنم به این حال و روز خودم و هم وطن هام...........................

  • حسن نقش جهان حسن نقش جهان (13 مهر 1396 ساعت 08:26)

    جالبه که تویوتا کورولا استانداردهای لازم رو پاس نمیکنه ولی پراید هنوز داره تولید میشه :(((

  • vali vali (13 مهر 1396 ساعت 08:21)

    قصه بازم به سایپا وایران خودرو رسید...... با کدوم پول.؟این ماشینا رو ملت بخرند؟

  • وحید وحید (12 مهر 1396 ساعت 22:27)

    لطفا از این خبرهای خوب چند صد میلیونی بیشتر بهمون بدید تا بیشتر خوشحال بشیم!!!!!!!

  • ممد ممد (12 مهر 1396 ساعت 18:14)

    کسی میتونه قیمت ماشین بالای 120 تومن بخره؟؟
    عقل کجا رفته؟

  • محمد محمد (12 مهر 1396 ساعت 16:00)

    خبر مسرت بخشی بود،واینکه خوب شد شما در شورای قیمت گذاری خودرو نبودید.در غیر اینصورت مردم فقط باید ماشینارو نگاه میکردن بجای خریدن.

  • صابر انصاری صابر انصاری (12 مهر 1396 ساعت 15:46)

    سلام کارت یارانه را بذاریم گرو یکیش را بدنی سوار بشیم

  • sinaa sinaa (12 مهر 1396 ساعت 15:40)

    لعنت الله علی القوم الضالمین.

  • مجید مجید (12 مهر 1396 ساعت 15:04)

    خدا رو شکر که هموطنای پولدارمون میتونن ماشین های جدید و متنوعی سوار شن . خدایا شکرت ...
    دستشون درد نکنه

  •  علی علی (12 مهر 1396 ساعت 14:48)

    سلام این ماشین ها مخصوص ژن خوباس