1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. احتمال ورود خودروی تمام برقی byd به ایران

احتمال ورود خودروی تمام برقی byd به ایران

16 مرداد 1395
  • 0

شاید شما هم نام کمپانی خودروسازی چینی BYD را شنیده باشید. BYD از سال 2003 و پس از خرید شرکت خودروسازی سیچوان فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر جزو ده کمپانی برتر خودروسازی در کشور چین است.

 byd تمام برقی به ایران می آید؟

این کمپانی اخیراً با یکی از زیرمجموعه های کرمان خودرو به نام کارمانیا در ایران فعالیت دارد و قصد دارد خودروی الکتریکی خود را در ایران عرضه کند. بر اساس گزارش ها، قرار است کارمانیا و BYD در مدت 3 سال 50 هزار دستگاه از این خودروی برقی را تولید و روانه بازار ایران کنند. این خودرو که E6 نام دارد، یک ون هفت نفره است. در ادامه با تک شات همراه باشید.

 byd تمام برقی به ایران می آید؟

این ون از گروه ون های چند منظوره است. E6 از 4560 میلی متر طول، 1822 میلی متر عرض و 1645 میلی متر ارتفاع برخوردار است. فاصله دو محور آن نیز 2830 میلی متر است. وزن خشک اتومبیل 2830 کیلوگرم است. از نظر طراحی باید گفت که در قسمت جلو پنجره به محصولات هوندا شباهت دارد و شاید از نظر طراحی بتوان آن را خودرویی متوسط نامید.

 byd تمام برقی به ایران می آید؟

اما از نظر فنی باید گفت که مدل پایه آن از پیشرانه ای تمام الکتریکی از نوع مگنتی برخوردار است، که با تولید 121 اسب بخار و حداکثر گشتاور 450 نیوتن متری گزینه نسبتا مناسبی در میان خودروهای برقی است. مدل پایه این خودرو فاصله صفر تا صد را در 14 ثانیه می پیماید. E6 با هر بار شارژ کامل باتری حدود 400 کیلومتر را طی می کند، ولی مشکل اینجاست که روند شارژ باتری با برق شهری حدود 6 تا 8 ساعت طول می کشد.

از طرفی مدل دیگری از این خودرو نیز موجود است که موتور آن 268 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو صفر تا صد را در 8 ثانیه طی می کند و عملکرد آن بهتر و پیشرفته است، اما این مدل به قیمت 35 هزار دلار عرضه می شود. با توجه به تعرفه گمرک و عوارض احتمالا این خودرو به قیمت 150 میلیون تومان در ایران عرضه خواهد شد.

 byd تمام برقی به ایران می آید؟

حالا با توجه به عرضه ون های کمپانی هایی مانند تویوتا با قیمتی مشابه و همچنین دشواری هایی که در حال حاضر نگهداری و استفاده از خودروهای الکتریکی در ایران پیش رو دارند باید دید این کمپانی تا چه حد در کشور ما موفق خواهد بود.

منبع:تک شات



نظرات