1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تمام تغییرات ب ام و X1 2018،اولین باواریایی دیفرانسیل جلو

تمام تغییرات ب ام و X1 2018،اولین باواریایی دیفرانسیل جلو

14 اردیبهشت 1396
  • 0

رانندگی بدون محور عقب؟ مشکلی نیست. BMW می داند رانندگان X1 چه می خواهند و آن را برای مدل 2018 ارائه می کند.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

چه تغییراتی BMW X1 2018 را متمایز می کند؟

با تفاوت های تازه ای که در مدل 2019 در دسترس خواهند بود، تغییرات در مدل 2018 کوچکترین کراس اوور BMW، باید کمی بیش از رنگ جدید و ترکیب تجهیزات باشد. به روز رسانی مدل 2019 احتمالا شامل تغییرات ظاهری، ویژگی ها و همینطور محور انتقال قدرت خواهد بود. X1 2018 با ظاهر دوباره طراحی شده در سال 2016 ادامه خواهد داد، در این سال اولین خودرو محور جلو BMW در ایالات متحده عرضه شد. اما نسل دوم X1 با فضایی بیشتر، در میان خریداران جا باز کرده است. در 2 ماهه اول سال 2017، فروش این محصول بیش از 30% رشد داشته است و در میان پرفروش ترین کراس اوورهای کوچک (subcompact) مانند Lexus NX، Audi Q3، Infiniti QX30 و Mercedes-Benz GLA قرار گرفته است.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

چرا منتظر مدل 2018 باشیم ؟

به این دلیل که ببینیم آیا BMW تغییری در ارائه ویژگی ها می دهد یا خیر. ما از آن دفاع می کنیم. برای مثال، یکپارچگی با تلفن هوشمند و قابلیت تنظیم صندلی های عقب را خواهد داشت. در مدل 2017، آپشن هایی با مبلغ 300 و 350 دلار وجود داشت. از طرف دیگر، از X1 2018 انتظار تغییرات متقاعد کننده نداشته باشید. مدل محور جلوی sDrive28i و مدل چهارچرخ متحرک(AWD) xDrive28i فقط با موتور چهار سیلندر توربوشارژ عرضه خواهند شد. با این حال، تقریبا می توان مطمئن بود که با افزایش بهای سالیانه، قیمتی بالاتر از همتایان خود خواهد داشت. هر افزایش بهایی با فروش زیر قیمت قبل از عرضهX1 2019 بهینه شده، جبران خواهد شد. اما باید مبلغ پس انداز شده را در برابر خرید اتومبیلی که جزییات ظاهری و ویژگی های آن کمی قدیمی شده قرار دهید.

طراحی کلی X1 تغییری نخواهد داشت، با این حال اگر به آن علاقه دارید، می تواند دلیلی باشد که برای مدل 2018 صبر کنید. انتظار می رود این خودروساز با معرفی مدل X2 بازار کراس اوورهای کوچک لوکس را گسترده تر کند. مدل X2 طراحی و قابلیت های فنی را از X1 قرض می گیرد اما بدنه به حالت Fastback خواهد بود. آن را مثل X4 کوپه مانند در برابر کراس اوور متوسط BWM یعنی مدل X3 در نظر بگیرید.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

آیا به جای آن مدل 2017 را خریداری کنیم ؟

اگر مشکلی با BMW محور جلو ندارید، آن را بخرید. ضروریات در مدل 2018 تغییر نمی کنند، فقط یک سال عمر اضافی با ظاهر قبلی دریافت می کنید. با وجود تغییر سنت محور عقب بودن BMW، X1 2017 در جاده عملکرد بسیار خوبی دارد و جاگذاری مناسب محور جلو، آن را در زمینه فضای مسافر و بار، به بهترین نوع کلاس خود تبدیل می کند. تعداد بی شماری از آپشن های مستقل و غیر مستقل به شما این امکان را می دهد که مدلی طبق سلیقه خودتان داشته باشید. قضاوت درستی داشته باشید: با توجه کردن به تمامی موارد، برچسب قیمت می تواند حیرت آور باشد.

BMW مدل2017 محور جلو sDrive28i را به عنوان جایگزین قیمت پایین تر AWD xDrive28i ارائه کرد. همچنین با وجود سیستم تعلیق انتخابی M Sport به جای یک پکیچ مستفل، عملکرد سخت تری دارد. ضمناً، صندلی های اسپرت در تمامی مدل های X1 در دسترس هستند.

نکته قابل توجه این است که BMW برنامه تعمیر و نگهداری رایگان خود برای مدل های 2017 و جدیدتر را محدود می کند. به جای خدمات رایگان طی 4 سال/80 هزار کیلومتر که حتی پارگی و ساییدگی قطعات را هم شامل می شد، خریداران برنامه 3 ساله/60 هزار کیلومتر را دریافت می کنند که همچنان مایعات و فیلترها را شامل می شود، اما لنت ترمزها و دیسک، تیغه های برف پاک کن، کمربندها و کلاچ های تعویض دنده دستی را پوشش نمی دهد. پوشش کامل شامل هزینه های اضافی می باشد.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

آیا شاهد ظاهری متفاوت خواهیم بود ؟

خیر. غیر از یکی دو رنگ جدید، X1 2018 ظاهر بازطراحی شده مدل 2016 را خواهد داشت. با شباهت به مدل های X3 و X5، شکل آن نسبت به اجدادش که کوچک تر، اسپرت تر و محور عقب هستند، شبیه طراحلی کلی BMW است. احتمالاً از طراحی داخلی شکایت می کنید. برای اتومبیلی در این اندازه، فضای بار و مسافر خارق العاده است. صندلی ها راحت و پوشش دهنده اند. قابلیت عقب و جلو رفتن و خم شدن صندلی، راحتی را به ارمغان می آورد، با این که امیدوار بودیم BMW هزینه اضافی دریافت نکند. وسایل و کنترلرها از طراحی بی نقص BMW پیروی می کنند. صفحه نمایش بزرگ بالای داشبورد جلب نظر می کند و به راحتی قابل مشاهده است. در حالی که سیستم کنترل iDrive بیش از هر زمانی کارا و واکنش دهنده است. سیستم اتصال خوب است، با این اوصاف یکپارچگی کامل با تلفن های هوشمند دور از انتظار نیست.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

آیا تغییرات فنی می بینیم ؟

برای مدل 2018 خیر. X1 طراحی شده در سال 2016 فاصله بسیاری از متدهای سنتی طراحی و مهندسی BMW دارد. به جای تطابق اتومبیل با یکی از محصولات محور عقب خود، مانند سری 3، شرکت زیرساخت این محصول را از Mini Clubman محور جلو (برند بریتانیایی تحت مالکیت BMW) گرفته است.

انتظار برگشت X1 به موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با 228 اسب بخار قدرت و گشتاور 350 نیوتومن متر می رود. بار دیگر با سیستم تعویض دنده اتوماتیک 8 سرعته رو به رو هستیم که با دسته دنده سنتی به جای دسته دنده های خاص الکترونیکی مدل های دیگر عرضه می شود. موتور با حداقل تاخیر توربو (تاخیر در کنترل جریان بنزین قبل از کشش توربو) قدرت خوبی را به نمایش می گذارد. BMW ادعا می کند که مدل های AWD صفر تا 100 کیلومتر را در 6.3 ثانیه طی می کنند که از نظر ما درست است. ما مدل محور جلو را ارزیابی نکرده ایم، اما به نظر کمی کندتر می رسد چرا که برای کشندگی فقط به محور جلو وابسته است. همچنین هدایت گشتاور، یعنی تمایل یک خودرو برای کشیده شدن به کناره ها به هنگام شتاب با آخرین درجه گاز، می تواند یک مشکل باشد.

بله، نسل دوم X1 هندلینگ بسیار خوب و تقسیم وزن 50-50 بین عقب و جلو را با طراحی محور عقب مبادله کرده است. بدنه X1 در پیچ های تند، چرخش هایی بیش از انتظار از خود نشان می دهد، ولی پاسخگویی فرمان و چسبندگی همچنان عالی هستند. در مجموع، با انتظاری که خریداران از این کلاس دارند، در جاده عملکرد با ثباتی دارد و در واقع بهتر از هر اتومبیل محور جلو دیگری به نظر می آید. به لطف سیستم کنترل رانندگی دینامیک BMW که به طور اتوماتیک پیشرانه را در 4 حالت تنظیم می کند، تجربه خوبی خواهید داشت.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

مصرف سوخت بهبود می یابد ؟

مشخص نیست. انتظار می رود که مدل 2018 مانند مدل 2017 امتیاز مصرف سوخت عالی کسب کند: 9.7 لیتر در شهر، 13.6 لیتر در بزرگراه و ترکیبی 11 لیتر در هر صد کیلومتر برای مدل محور جلو و مصرف 9.3 لیتر در شهر، 13 لیتر در بزرگراه و 10.5 لیتر به صورت ترکیبی برای مدل AWD. BMW به طور جد استفاده از بنزین مرغوب اکتان 91 را توصیه می کند، اما در صورت موجود نبودن می توان از بنزین اکتان 89 هم استفاده کرد.

همه مدل ها دارای قابلیت خاموش/روشن شدن اتوماتیک موتور هستند که موتور را خاموش می کند و با برداشتن پای راننده از روی ترمز دوباره آن را روشن می کند. عملکرد این سیستم خیلی روان نیست، چرا که به هنگام روشن شدن دوباره، لرزش قابل توجهی حس می شود. اما خوشبختانه می توان آن را غیرفعال کرد.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

آیا قابلیت های جدیدی خواهد داشت ؟

نمی توان از واژه "جدید" استفاد کرد. قابلیت های موجود، استاندارد و انتخابی می شوند. بیش از این، مانند مدل 2017، آیتم های تکی به پکیج ها اضافه یا حذف می شوند. این که چه آیتم هایی خواهند بود، فقط مدیران محصول BMW در جریان هستند. ما قبلاً قابلیت هایی که نیاز به استاندارد شدن را دارند ذکر کردیم. تجهیزات استاندارد، با این که پیشنهادی سخاوتمندانه نخواهند بود، اما بیشتر از رقبای X1 هستند. چند مورد قابل توجه وجود دارند، درب صندوق عقب برقی، برف پاک کن های حساس به باران و حافظه صندلی راننده. این قابلیت ها با حذف قابلیت های دیگر بالانس شده اند. علاوه بر نقص اتصال استاندارد ذکر شده با تلفن های هوشمند، دوربین عقب فقط به عنوان آپشن ارائه می شود که دارای سنسور تشخیص مانع جلو و عقب را داراست. صندلی های پایه ای چرمی، جایگزین قانع کننده ای به شمار می آیند.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

قیمت های 2018 چه تغییری می کنند ؟

با توجه به تقاضای در حال افزایش، به طور حتم قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. قیمت پایه در این مقاله شامل قیمت پایانی تولیدکننده است، که در X1 2017 995 دلار بود. قیمت 2018 sDrive28i حدود 34.600 دلار خواهد بود و مدل xDrive از حدود 36.600 دلار شروع می شود.

طبق فهرست آپشن های مدل 2017 که به نظر تغییر چندانی نخواهند کرد، پیش بینی می شود که هر رنگی به جز سفید و مشکی، 700 دلار هزینه در بر داشته باشد. ارتقا رینگ های 18 اینچی استاندارد و تایرهای 4 فصل به 19 اینچ و تایرهای run-flat، 600 دلار آب می خورد.

خیلی از آپشن ها باید برگردند. پکیج هوای سرد 500 دلاری، شامل گرم کن های صندلی و فرمان خواهد بود. پکیج دستیار راننده با قیمت 1150 دلار شامل دوربین عقب و سنسور تشخیص مانع عقب و جلو خواهد بود. 700 دلار اضافه هم برای کنترل رانندگی در خطوط، هشدار برخورد از جلو با عابر پیاده و سیستم ترمز اتوماتیک به پکیج پلاس دستیار راننده اضافه می شود. اگر سرعت کامل و کروز کنترل سازگارپذیر راداری هم می خواهید، باید 1000 دلار دیگر بپردازید. در نظر داشته باشید که کروز کنترل سازگارپذیر، مانع نصب گرم کن فرمان می شود. اضافه کردن تمامی این آپشن های کمکی، X1 را به انتخاب اول موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه ها مبدل می کند.

آپشن های دیگر شامل پکیج لوکس 1550 دلاری است که صندلی چرمی و امکان انتخاب چوب و آلومینیوم زینتی را به شما می دهد. پکیج پریمیوم با قیمت 3250 دلار شامل این موارد است: اتصال به در بازکن گاراژ به همراه آینه عقب کاهنده نور؛ ورود بدون کلید؛ پشتیبان های کمر برای صندلی های جلو؛ رادیو ماهواره ای؛ آینه بغل های برقی؛ چراغ های تمام LED و سقف پانوراما. سفارش سیستم راهبری 1200 دلاری، دسترسی به پکیج تکنولوژی 2550 دلاری را باز می کند که شامل نمایشگر Head-up (نمایش صفحه کیلومتر بر روی شیشه جلو)؛ اطلاعات ترافیکی همزمان؛ BMW Online و دیگر اپلیکیشن های BMW به همراه اتصال به اپلیکیشن های مختلف؛ صفحه لمسی برای کنترلر iDrive و یکپارچگی کامل با تلفن های هوشمند. با پرداخت 2450 دلار، پکیج M Sport را دریافت می کنید که شامل تجهیزات اضافی بیرونی و داخلی؛ فرمان اسپرت با قابلیت تعویض دنده پشت فرمان؛ صندلی ها و سیستم تعلیق اسپرت می باشد.

آپشن هایی که می توانید جداگانه سفارش دهید این ها هستند: سقف پانوراما (1350 دلار)؛ صندلی اسپرت (500 دلار)؛ یکپارچگی با تلفن هوشمند (350 دلار) صندلی های عقب با قابلیت تنظیم (300 دلار) و سیستم صوتی Harman/Karon (875 دلار).

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

چه موقع عرضه می شود ؟

عرضه BMW X1 2018 باید در تابستان 2017 انجام شود.

تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018

بهترین رقبا

Audi Q3، Infiniti QX30، Lexus NX، Mercedes-Benz GLA

چه تغییری آن را بهتر می کند ؟

خوشحالیم که می بینیم شرکت یک نسخه محور جلو را با قیمتی پایین تر ارائه می دهد، مخصوصا وقتی که این کراس اوور کوچک با آپشن های کامل بسیار گران تمام خواهد شد. معتقدیم که BMW باید آپشن های X1 از قبیل صندلی های عقب قابل تنظیم، یکپارچگی با تلفن هوشمند و دوربین عقب را استاندارد تر کند و همچنین قابلیت های دستیار راننده را به صرفه تر سازد. به علاوه، امیدواریم که این شرکت در تصمیم خود بر محدود کردن برنامه تعمیر و نگهداری تجدید نظر کند. این مورد یکی از نقاط قوت فروش برند BMW بود که در حال حاضر در سطح رقبا عمل می کند. برخی رقبا نگهداری را محدود یا حذف کرده اند (Audi، Acura، Mercedes-Benz) در حالی که برخی دیگر خدمات بهتری از BMW ارائه می دهند (Cadillac، Jaguar، Volvo).


تمام تغییرات ب ام و X1 در سال 2018



نظرات