1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تولید جدیدترین خودروی چینی بازار در دیار خودرو آغاز شد

تولید جدیدترین خودروی چینی بازار در دیار خودرو آغاز شد

17 مهر 1397
  • 0

شرکت دیار خودرو که واحد خودروسازی گلپایگان به حساب می آید، بعد از مدت ها دوباره خط تولید خود را فعال کرده و در حال حاضر تولید بایک X25 را اغاز کرده است.

تولید جدیدترین خودروی چینی بازار در دیار خودرو آغاز شد

این شرکت در گذشته بایک سابرینا را در خط تولید خود داشت و گریت وال M4 را هم عرضه می کرد. بایک سنوا که یک سدان چینی قوی به بود، به صورت وارداتی از جانب دیار خودرو به بازار ایران آمد که نتوانست موفق ظاهر شود. برخی محصولات کار و تجاری بایک هم از جانب دیار خودرو به بازار ایران عرضه شد. همچنین این شرکت در سابقه ی فعالیت خودرو برنامه ی عرضه محصولات هاوال را با شبکه ی فروش عظیم خودرو داشته و قطعا می دانید که در آن پروژه هم شکست خورده است. یکی دیگر از دلایل کم فروغ شدن دیار خودرو، مشکلاتی بود که از جانب نهادهای قانونی تخلفات واضح و قانون شکنی از جانب این واحد تولیدی اعلام می شد.

اما به هر حال، با حضور مستقیم بایک در دومین نمایشگاه خودروی تهران، دیدیم که این خودروساز جهانی برنامه ی حضور مجدد در بازار ایران را دنبال می کند. با گذشت زمان و دریافت پلاک های گذر موقت برای مدل های مختلف بایک، مشخص شد که مجددا دیار خودرو به عنوان نماینده ی این خودروساز در ایران انتخاب شده است. با بیشتر شدن تردد بایک X25 گذر موقت در جاده های کشور، احتمال آن افزایش پیدا کرد که دیار خودرو حضور مجدد خود در بازار خودروی کشور را با این کراس اوور کوچک آغاز کند.

تولید جدیدترین خودروی چینی بازار در دیار خودرو آغاز شد

حال خبرها و تصاویر ارسالی از جانب مخاطبان نشان می دهد که تولید آزمایشی بایک X25 با ظرفیت تولید ۵ دستگاه در روز در گلپایگان آغاز شده و قرار است در آینده ی نزدیک به ۱۰ دستگاه در روز هم برسد. شنیده ها حاکی از آن است که باید برنامه ی تولید محصولی دیگر را تا دو ماه آینده در خط تولید دیار خودرو دارد. در صورت اخذ مجوزهای در زمان مناسب، این خودروساز چینی تا پایان سال ۹۷، سه محصول مختلف را با تیراژ کلی ۳۰ دستگاه در روز در ایران تولید می کند.

هنوز وبسایت رسمی دیار خودرو هیچ اطلاعی از فعالیت های جدید این شرکت منتشر نکرده و همچنان در فضای چند سال پیش سیر می کند.

بایک X25 یک کراس اوور کوچک و شاید از نگاه بسیاری یک خودروی شبه کراس اوور است. در برخی معرفی های رسمی X25، نسخه ی کراس بایک سنوا معرفی می شود. این خودرو به پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که حدود ۱۱۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۸ نیوتون متر تولید کند. این خودرو در بازار چین با دو جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و ۴ سرعته ی اتوماتیک عرضه می شود. نسخه فول آپشن این خودرو می تواند امکاناتی نظیر ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، سیستم تهویه الکتریکی، مانیتور، کامپیوتر سفر، سانروف، چراغ روشنایی روز و… را دارد.

به گفته ی کمپانی بایک مهندسی این خودرو با همکاری کمپانی ساب انجام شده و جعبه دنده ی ۴ سرعته اتوماتیک X25 را کمپانی آیسین ژاپن تولید می کند.



نظرات