1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بازگشت پروتون از شهریور

بازگشت پروتون از شهریور

30 فروردین 1393
  • 2

قائم مقام مدیرعامل شرکت زاگرس خودرو گفت: تولیدات جدید این کارخانه از شهریور ماه امسال به بازار عرضه می شود.

علی اکبر جمشیدی در حاشیه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی بروجرد در محل هتل زاگرس بروجرد در گفت وگو با ایرنا افزود: هفته گذشته یکی از مسوولان شرکت خودروسازی پروتون در مالزی درباره تولید مجدد خودرو در بروجرد مطالبی را به رسانه ها اعلام نموده و ما نیز از ماه ها قبل مذاکراتی در این زمینه داشته ایم.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده، قرار است دو مدل خودرو GEN2 , GEN2سدان از مرداد ماه امسال در بروجرد تولید و از شهریور ماه وارد بازار شود.

وی اظهار داشت: برای نیمه دوم سال ۹۳ تولید سه هزار دستگاه، در سال ۹۴ بیش از ۱۰ هزار و در سال های بعد نیز تا ۵۰ هزار دستگاه با موتور و قطعات جدید در این واحد تولید می شود.

جمشیدی افزود: خطوط تولید GEN2 در کارخانجات زاگرس خودرو آماده است چون قبلا این خودرو در بروجرد تولید شده و روی همین خط نیز نوع سدان یا همان پرسونا را تولید خواهیم کرد.

وی افزود: یک تیم از کارخانه پروتون هفته آینده به منظور ارزیابی نهایی وارد بروجرد می شود.

به گفته وی مشکل ما در رابطه با عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است که وثیقه سنگین از ما می خواهند که تهیه آن زمانبر بوده و هم اکنون نیز در حال پیگیری و رایزنی با بانک های دیگر برای اقساط بدهی های خود هستیم.

وی در خصوص جذب نیرو برای فعالیت این کارخانه افزود: اولویت کاری ما کسانی هستند که در گذشته در کارخانه کار می کردند که خوشبختانه ۹۵درصد انها بومی شهرستان بودند.

گفتنی است شرکت زاگرس خودرو در سال ۱۳۷۵ توسط بخش خصوصی در شهرستان بروجرد تاسیس شد که با همکاری پروتون مالزی اولین خودروی خود را در مهرماه سال ۱۳۸۰ تحت عنوان پروتون – ویرا که در اصل همان لانسر میتسوبیشی می باشد، روانه ی بازار نمود.

شرکت پروتون مالزی در حال حاضر محصولات خود را به ۶۰ کشور جهان صادر نموده و در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده خودروی پروتون پس از مالزی، کشور انگلستان می باشد.




نظرات

  • نگهبان نگهبان (27 اردیبهشت 1393 ساعت 16:55)

    مدلهای قبلی که با کیفیت بودند.انشاا..جدیدیترها هم باکیفیت تر باشند..
    قبلا پروتون ایمپیان سوار شدم عالی بود.

  • امیر م امیر م (30 فروردین 1393 ساعت 12:39)

    اگه به کیفیت قبلی باشه عالیه