1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کیان موتور نماینده رسمی خودروسازی بورگوارد آلمان در ایران

کیان موتور نماینده رسمی خودروسازی بورگوارد آلمان در ایران

20 خرداد 1396
  • 2

در ساعات پایانی روز پنج شنبه پس از مذاکرات نهایی مسئولان شرکت «کیان موتور وارنا» و مدیران ارشد شرکت خودروسازی بورگوارد در مقر این شرکت در شهر برمن آلمان و امضای قرارداد همکاری مشترک. کیان موتور رسما به عنوان نماینده بورگوارد در ایران معرفی شد.

 کیان موتور نماینده رسمی خودروسازی بورگوارد آلمان در ایران

بورگوارد به عنوان خودروسازی با سابقه فعالیت از سال 1929 میلادی که با وقفه ای در حدود نیم قرن در سال 2008 مجددا فعالیت هایش را از سر گرفته با استفاده از تجربیات مهندسان آلمانی و اتریشی سال آینده خط تولید رسمی این شرکت را بعد از مدت ها در آلمان نیز افتتاح خواهد کرد.

اطلاعات رسیده حاکی از آن است که کراس‌اوور شهری بورگوارد BX7 (Borgward BX7) با پیشرانه 2 لیتری توربو 225 اسب‌بخاری نخستین محصول بورگوارد در ایران خواهد بود و در قدم بعد شرکت کیان‌موتور وارنا، کراس‌اوور بورگوارد BX5 (Borgward BX5) که یک سایز کوچک‌تر از BX7 است را به بازار عرضه خواهد کرد.هنوز مشخص نیست که برنامه عرضه مدل BX5 نیز در سال جاری محقق می‌شود یا خیر.

کراس اوور متوسط شهری بورگوارد احتمالا با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان کارش را در بازار ایران آغاز خواهد کرد.

 کیان موتور نماینده رسمی خودروسازی بورگوارد آلمان در ایران

منبع : عصر خودرو



نظرات

  • محسن محسن (22 خرداد 1396 ساعت 01:46)

    در مقوله خودرو دیگه باید به این جمله عادت کنیم و قبول کنیم
    که : "همیشه پای چین در میان است "

  • نوآور نوآور (20 خرداد 1396 ساعت 17:08)

    شرکت بورگوارد از سال۱۹۲۹ تا ۱۹۶۳ به تولید ماشین های متنوعی که عمدتا سواری بودند در کشور آلمان پرداخت و به دلایلی از جمله عدم توان رقابت با غول های خودروسازی نظیر مرسدس بنز و ب ام و تعطیل شد. ولی دوباره در سال ۲۰۰۸ توسط افرادی از نوادگان صاحب شرکت و ... و با حمایت مالی شرکت فوتون چین نسبت به تولید خودرو اقدام نموده که اولین تولید آن کراس اور BX7 می باشد که در سال ۲۰۱۵ در موتور شو ژنو رونمایی شد و در سال ۲۰۱۶ در کشور چین فروش آن آغاز شد و در سال ۲۰۱۶ نیز BX5 در موتور شو ژنو رونمایی گردید. Bx6 نیز از تولیدات این شرکت می باشد که همگی کراس اور بوده و جوایز رد دات دیزاین و جرمن دیز این را دریافت کرده اند