1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. بازگشت سری 8 بی ام و پس از 19 سال

بازگشت سری 8 بی ام و پس از 19 سال

10 خرداد 1396
  • 0

بی ام و به تازگی از نسل جدید سری 8 خود، که 19 سال از توقف آن میگذرد،رونمایی کرد.خودرو کانسپتی که در بدو ورود با القابی چون : «لوکس ترین» و «گران ترین» خودرو آلمانی خطاب شد.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

مطمئنا طرفداران بی ام و، سال ها منتظر این لحظه بودند ، منتظر بازگشت سری 8 بی ام و به خط تولید و رقابت ، رقابت با سرسخت ترین رقیب خود،یعنی مرسدس بنز s کوپه.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

سری 8 بی ام و، از سال 1989 تا اواخر سال 1998 با کد E31 و با پیشرانه هایV12 و V8 در کارخانه ی بی ام و تولید میشد.در سال 1991 ، بی ام و؛ سری هشت را بر پایه ی سری 6 و کد E24 تولید کرد.خودرویی با سرعت محدود شده به km/h 250 که با موتور 372 اسب بخاری به سقف سرعتkm/h 288 نیز می رسید. سری هشت کلاسی کاملا جدید از بی ام و با هدف بازار های جدید بود و با این حال،قیمت قابل ملاحظه ی بالاتری حدود 120 هزار دلار در اوایل دهه 90 و عملکرد بهتری نسبت به سری 6 داشت. در واقع نسل جدید سری هشت بی ام و ،با توجه به طراحی و مکانیزم فنی، به سمت این می رود که تکمیل کننده ،توسعه یافته و مدل لوکس تر سری 6 بی ام و باشد.

در واقع میتوان سری هشت با کد E31 را؛ از نظر طراحی ، مشتق شده از کد E 63 دانست که با عنوان BMW i8 در سال 2015 عرضه شد.

بنابر این، بی ام و سری 8 تولید شده در سال های 1992-1999 با سرعت محدود به 250 km/h ،گل سرسبد تولیدات بی ام و به حساب می آمد.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

کانسپت جدید سری هشت، در ماه می امسال(2017) در فستیوال Concorso d’Eleganza در نزدیکی شهر رم -پایتخت ایتالیا- برای اولین بار نمایش داده شد. حال نسل جدید بی ام و سری هشت، لوکس تر و عمل گرا تر در سال 2018 ؛تقریبا بعد از دو دهه ، به خط تولید بی ام و بازمیگردد.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

Ian Robertson عضو هیئت مدیره ی بی ام و، در مورد آینده ی بی ام و و نسل جدید سری هشت میگوید:« ما در صدد این هستیم که خودرو های تولیدی خود را به سمت لوکس تر بودن، تکامل دهیم. ما در حال حاضر در حال کار روی نسل جدید بی ام و سری X7 هستیم و احساس میکنیم در این زمینه ، فرصت های بسیار زیادی برای بی ام و وجود دارد و در چند سال آینده، شاهد تغییرات اساسی و مثبتی در بی ام و خواهید بود.»

نسل جدید سری 8 ، همانند سری 6 ، در سه نوع اتاق کوپه دو درب، چهاردرب گرندکوپه و مدل کروکی در سال 2018 عرضه خواهد شد و در این راستا، بی ام و اقدام به توقف خط تولید سری 6 گرفته است و در نظر دارد خط تولید سری 5 گرن تورزیمو هاچ بک را به جای آن قرار دهد.

از بین این سه مدل،تنها مدل کانسپت کوپه رونمایی شده است. اگرچه این مدل،رسما یک مدل مفهومی و کانسپت است، ولی ما اطمینان داریم که طراحی این خودرو به پایان رسیده و مدل تولیدی تغییر زیادی نخواهد کرد.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

نمای ظاهری نوید بازگشت به ماشین های عضلانی بی ام و را میدهد که در مدل های اخیر این کمپانی حذف شده بود.

بدنه ای کشیده ،روان و آیرو دینامیک ، دقیق همان طور که در مدل i8 دیده بودیم ، با این تفاوت که با اتاقی عضلانی تر،تماشاگر بیشتری را به سمت خود جلب میکند. در جلو خودرو، چراغ های کشیده و باریک لیزری به همراه جلو پنجره دو تکه بزرگ کلیوی بی ام و از جنس کروم که مثل امضا ، برروی تمام محصولات این کمپانی قرار دارد و همچنین دیفیوزری از جنس فیبر کربن،همه و همه، چهره ای خشن و تهاجمی در عین زیبایی به سری 8 بخشیده اند.

چرخ های آلیاژی 21 اینچی ، دورنگ و سبک می باشند و ورودی های هوای بزرگ برروی گلگیر ها به همراه جلوپنجره بزرگ،به خودرو این امکان را میدهد که هوای بیشتری را تصاحب کند.

طراحی بی نظیر سری 8، مختص به قسمت جلو نیست ، بلکه قسمت انتهایی خودرو که توسط یک سقف زاویه دار به قسمت جلو خودرو متصل شده است نیز زیبایی و تهاجمی بودن خود را حفظ کرده است.
عقب خودرو شباهت زیادی به مدل i8 دارد، چراغ های عقب برای تکمیل کننده و ادامه دهنده ی چراغ های جلو، باریک، کشیده و L شکل می باشند. در قسمت پایین دیفیوزری از جنس فیبر کربن و دو خروجی دود ذوزنقه ای قرار دارد.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

به طور خلاصه ،کوپه کانسپت هشت بی ام و ، یک خودرو کوپه اسپرت ؛ در پوسته ای مدریتی و به اصطلاح (gentleman) است. طراحی کوتاه و عضلانی اینGT به جرئت یکی از زیباترین طراحی ها، دربین تمامی مدل های تولیدی بی ام و میباشد که دیدگان هر بیننده ای را نوازش میدهد.

داخل خودرو نیز کاستی نسبت به بدنه ندارد و زیبایی درکنار عملگرایی بودن را حفظ کرده است. این رقیب کلاس S مرسدس بنز، با طراحی داخلی اسپرت، لوکس بودن را فراموش نکرده است.

ارتفاع کم،صندلی های فیبر کربن با روکش چرم و دوخت استثنایی، فرمانی تقریبا مربعی شکل و صفحه کیلومتر دیجیتالی،پدال های تعویض دنده قرمز رنگ پشت فرمان و یک کنسول بزرگ به همراه یک نمایشگر لمسی در وسط خودرو به همراه اهرم تعویض دنده با استایلی جدید و دکمه استارت در کنار آن ،از ویژگی های منحصر به فرد این مدل می باشد.

این مدل، از نسل جدید iDrive در کنسول مرکزی به همراه یک کنترل گر لمسی و دودی سیستم iDrive ساخته شده توسط برند Swarovski بهره میبرد.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

مدل کوپه سری 8 با کد G15 نامگذاری شده است که احتمال می رود مدل چهار درب آن با کد G16 نامگذاری گردد.

این اعداد و ارقام نشان از رابطه نزدیک مکانیکی و فنی این سری با سری 7 بی ام و با کد های G11 و G12 را میدهد که با زیرساخت هایی شبیه به هم عرضه خواهند شد. بی ام و جزئیات پیشرانه ی این خودرو را فاش نکرده است ولی با توجه به کدگذاری ها میشود احتمال داد که چه پیشرانه هایی در این سری به کار خواهد رفت.

پیشرانه های پیش بینی شده برای این سری شامل : پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژر دوقلو ، پیشرانه V8 توربوشارژ شده دوقلو 4/4 لیتری با 445 اسب بخار قدرت ، همانند پیشرانه ای که در مدل i 750 استفاده شد، و پیشرانه V12 توربوشارژ شده دوقلو با عنوان i860 که جالب ترین مدل خواهد شد و پیشرانه ی دیزلی توربوشارژ شده دوقلو 3/3 لیتری برای طرفداران خودروهای دیزلی با عنوان 840D ممکن است عرضه شود.

صحبت هایی مبنی بر مدل هایبرید از این سری و احتمال حضور جعبه دنده 8 سرعته اتومات در قلب این خودرو به گوش میرسد و امکان سفارش مدل چهارچرخ متحرک xDrive برای خریداران نیز میسر است.

فروش سری هشت، از سال 2018 آغاز خواهد شد و همان طور که گفته شد در سه نوع کوپه ،گرن کوپه و کروکی عرضه خواهد شد که تا به الان بی ام و از مدل های گرن کوپه و کروکی پرده بر نداشته است. از نظر قیمت گذاری ،هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست ، ولی مشخص است که قیمتی فراتر از سری 6 خواهد داشت، همان گونه که مدل های پیشین سری 8 از قیمت بالایی برخوردار بودند.

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال

بازگشت سری 8 بی ام و بعد از 19 سال



نظرات