1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

18 مرداد 1396
  • 3

فولکس واگن پاسات (Volkswagen Passat) به زودی توسط گروه ماموت وارد بازار ایران خواهد شد. در این مطلب به بررسی مشخصات، امکانات و قیمت این خودروی وارداتی خواهیم پرداخت.



اطلاعات فنی فولکس واگن پاسات (volkswagen passat)

 معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

گروه ماموت که تا پیش از این بیشتر در زمینه تولید وسایل نقلیه سنگین فعالیت می‌کرد حالا تصمیم گرفته بر روی خودروهای سواری نیز سرمایه‌گذاری کند و به همین منظور از فرصت برجام استفاده کرده و اقدام به همکاری با دومین خودروساز بزرگ جهان کرده است. این شرکت قصد دارد در قدم اول همکاری با فولکس واگن، مدل‌های پاسات و تیگوان را در تابستان امسال وارد بازار کشورمان کند. فولکس واگن پاسات ، سومین خودروی پرفروش این غول خودروسازی است و در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد. همچنین Passat جزو ده سدان پرفروش دنیا هم محسوب می‌شود و در سال 2016، بیش از 1.5 برابر هیوندای سوناتا در سطح جهان به فروش رسیده است.

فولکس واگن پاسات در کلاس سدان های خانوادگی قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین رقبای آن در کشورمان، خودروهای هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، کیا اپتیما، رنو تلیسمان و هوندا آکورد خواهند بود. با توجه به برند معتبر این محصول و فروش جهانی بالای آن، قطعا انتظارات از Passat بسیار بالا خواهد بود و باید دید آیا این خودرو می‌تواند موفقیت خود در کشورهای دیگر را در بازار ایران نیز تکرار کند یا خیر؟

طراحی

فولکس واگن پاسات طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. نمای بیرونی این خودرو خوب و سنگین است اما به گونه‌ای هم نیست که بتواند بیننده را به خود جذب کند. نسخه R-Line پاسات نسبت به نسخه معمولی از سپر جلوی اسپورت‌تری استفاده می‌کند و در نمای جانبی نیز ریزه‌کاری‌های بیشتری به چشم می‌خورند. در نمای روبروی خودرو، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند جلوپنجره مشبکی است که تقریبا در بیشتر محصولات این کمپانی دیده می‌شود. این جلوپنجره هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارد و می‌تواند اصالت این برند را به بینندگان یادآوری کند.

 معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

طراحی چراغ‌ها هم بسیار ساده و کمی زاویه‌دار است. در مدل R-Line خطوط شبیه جلوپنجره در پایین سپر و ورودی‌های هوای دو طرف سپر، نمای ظاهری بسیار جذاب‌تری را نسبت به نسخه معمولی خودرو ایجاد کرده‌اند. بر روی کاپوت خودرو نیز دو خط تا جلوپنجره کشیده شده که نمای عضلانی‌تری را برای پاسات ایجاد می‌کند. نمای جانبی پاسات نیز تفاوتی با بخش‌های دیگر خودرو ندارد؛ یعنی ساده و بدون هیچ نکته قابل توصیف اما دلنشین. در مدل R-Line رینگ‌های 19 اینچی و یک نوار کرومی زیبا در قسمت پایین که تا قسمت بیرونی سپر عقب کشیده شده، نمای کناری خودرو را از سادگی بیش از حد در مدل پایه بیرون آورده است. در مجموع اگر بخواهیم طراحی فولکس واگن پاسات را با رقیبی مانند رنو تلیسمان مقایسه کنیم، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. حداقل باید امیدوار باشیم مدل R-Line پاسات وارد بازار کشورمان شود.

در نمای عقب خودرو نیز پاسات به راحتی در مقابل رقبای خود شکست می‌خورد. طراحی چراغ‌ها به تنهایی خوب به نظر می‌رسد اما ترکیب صندوق و سپر عقب و سادگی بیش از حد آن توی ذوق می‌زند. این سادگی حتی در فضای داخلی خودرو هم دیده می‌شود. البته کابین خودرو با وجود سادگی، شیک و قابل قبول است اما خریداران این خودرو باید به یاد داشته باشند که بیشتر به مسائل فنی و کیفی خودرو توجه کنند و خیلی دنبال زیبایی و جلوه‌های ویژه نباشند.

 معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

جنس قطعات استفاده شده در کابین فولکس واگن پاسات از تمام رقبای این سدان آلمانی بهتر است. قطعات روی درب خودرو همگی از جنس پلاستیک کاملا نرم بوده و فرمان آن نیز اسپورت و Dشکل است. تنظیمات چراغ‌ها مانند بیشتر خودروهای آلمانی در سمت چپ فرمان قرار گرفته و یک ساعت آنالوگ نیز در بالای کنسول وسط و در میان دریچه‌های تهویه هوا جای دارد. فولکس واگن برای پاسات از یک نمایشگر لمسی 6.3 اینچی استفاده کرد که در زیر آن نیز دکمه‌های مربوط به گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها و تهویه فضای داخلی قرار گرفته‌اند. اهرم دنده کاملا ساده بوده و روکش چرمی آن را پوشانده است. دکمه استارتر خودرو هم در زیر اهرم دنده و در یک صفحه مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد.

نکته مثبت فضای داخل فولکس واگن پاسات ، فضای بسیار جادار برای سرنشینان عقب است که آن را به خودرویی مناسب برای سفرهای خانوادگی تبدیل می‌کند. فضای پای سرنشینان عقب پاسات نسبت به تمام رقبا یعنی تویوتا کمری، مزدا 6، سوبارو لگیسی و هیوندای سوناتا بیشتر است. در کل، فضای داخلی پاسات مزایایی مانند راحتی صندلی‌ها، سکوت کابین در حین رانندگ، کیفیت خوب قطعات و فضای جادار سرنشینان دارد اما از نظر زیبایی نمی‌تواند به پای رقیبان خود برسد.

مشخصات فنی

فولکس واگن پاسات 2017 با دو پیشرانه مختلف در بازار جهانی عرضه می‌شود. یکی پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری و دیگری پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو که با توجه به محدودیت واردات خودرو با حجم موتور بیشتر از 2500 سی‌سی، باید منتظر ورود این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری توربو باشیم. این پیشرانه، قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر را ارائه می‌دهد. اگر بخواهیم پاسات را از این نظر با رقبا مقایسه کنیم باید بگوییم، پیشرانه تنفس طبیعی 2359 سی‌سی هیوندای سوناتا، 8 اسب بخار بیشتر نیرو تولید می‌کند اما از لحاظ گشتاور 25 نیوتن متر ضعیف‌تر است. پیشرانه رنو تلیسمان نیز با وجود حجم کم 1618 سی‌سی، به لطف برخورداری از توربوشارژ، قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر را تولید می‌کند و بازده بسیار بالایی دارد.

وظیفه انتقال قدرت به محورهای جلوی Passat بر عهده گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که این خودرو را طی 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. مصرف سوخت این خودرو نیز 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. در جدول زیر، مشخصات فنی فولکس واگن Passat و رنو Talisman را مقایسه می‌کنیم:

 معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

طبق جدول بالا، رنو تلیسمان، برتری خود را در برابر سدان پرفروش آلمانی نشان می‌دهد. البته پاسات، خودروی بسیار ایمنی است و توانسته هر 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی اروپا (یورو انکپ) و همچنین بالاترین رتبه ایمنی را از موسسه معتبر NHTSA دریافت کند.

 معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

مهم‌ترین امکانات

از مهم‌ترین آپشن های فولکس واگن پاسات می‌توان به رادار جلو (تخمین فاصله با خودرو یا مانع مقابل جهت ترمز خودکار اضطراری)، رادار نقطه کور، رادار عقب (برای بیرون آمدن از پارک)، رادار بین خطوط، پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک، باز شدن صندوق عقب بدون دخالت دست و گرم‌کن صندلی اشاره کرد. بنابراین این سدان آلمانی از نظر تجهیزات کمبودی ندارد. البته تمامی این تجهیزات در مدل فول آپشن پاسات قرار گرفته‌اند و برخی آپشن‌ها از تیپ‌های ارزان‌تر حذف شده‌اند.

جمع‌بندی

 معرفی مشخصات فولکس واگن پاسات در ایران + قیمت

فولکس واگن پاسات از آن دست خودروهایی است که نمی‌شود ایراد خیلی زیادی بر روی آن گذاشت اما آنقدر هم نکات برجسته‌ای ندارد تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. تقریبا تمامی رقبای پاسات در ایران، کمتر از 200 میلیون تومان قیمت دارند اما برای این خودرو قیمت حدودی 220 میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای چنین خودرویی بسیار زیاد است. در مجموع، فولکس واگن Passat خودرویی بدون دردسر برای مالکانش خواهد بود و اگر بتوانید با ظاهر ساده و نه چندان جذاب آن کنار بیایید و البته با اضافه قیمت آن نیز مشکلی نداشته باشید، این سدان پرفروش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.



نظرات

  • احمدی احمدی (8 شهریور 1396 ساعت 12:20)

    با آرزوی موفقیت و سلامتی برای آقایان فردوس(پدر و پسرها)

  • بخت آور بخت آور (18 مرداد 1396 ساعت 20:49)

    تبریک به آقای مهندس فردوس بابت نبوغ و خلاقیتشان وآرزوی موفقیت بیشتر

  • محمد محمد (18 مرداد 1396 ساعت 15:36)

    خیلی خوب میشه محصولات فولکس و.اگن وارد کشور بشن به خصوص گلف اگه بیاد که عالی میشه