1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آشنایی بیشتر با خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن + تصاویر

آشنایی بیشتر با خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن + تصاویر

7 آذر 1396
  • 2

خودرو C3 اولین محصول مشترک سایپا سیتروئن با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های مختلف رونمایی شد. خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن را بهتر بشناسیم

در مراسمی با حضور مدیرعامل سایپا سیتروئن و مدیران فرانسوی و ایرانی این شرکت و اصحاب رسانه و خبرنگاران، خودرو C3 اولین محصول مشترک گروه خودروسازی سایپا و گروه سیتروئن رونمایی شد.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

فریبرز شهباز، مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن در این مراسم گفت: C3 در سایت تولیدی این شرکت در کاشان تولید می شود و داخلی سازی این محصول از 20 درصد آغاز خواهد شد و در نهایت به 70 درصد خواهد رسید.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

شهباز افزود: سیتروئن 50 درصد از کارخانه کاشان را خریداری کرده و برای تولید 3 محصول در رده های مختلف، 300 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.

وی به توانمندی قطعه سازان داخلی در تولید قطعات اشاره کرد و گفت: قطعه سازان ایرانی در چرخه تولید این خودروها نقشی کلیدی خواهند داشت و از ماه ها پیش مذاکرات جدی مان با قطعه سازان ایرانی به منظور تولید قطعات خودروهای مشترک سایپا سیتروئن مطابق استانداردهای سیتروئن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت سایپا سیتروئن اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نیمه اول سال ٩٧ این خودرو در خط تولید سایپا سیتروئن قرار می گیرد و در نیمه دوم سال 97 به تولید انبوه خواهد رسید.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در صورت وجود شرایط مناسب، تولید این محصول به ٣٥ هزار دستگاه در سال برسد و 30 درصد از این خودرو در برنامه صادرات قرار دارد که در این صورت ایران به عنوان هاب منطقه ای سیتروئن محسوب می شود.

در ادامه یان مارتین قائم مقام فرانسوی سایپا سیتروئن گفت: شرکت سیتروئن فرانسه به ایران به عنوان یک شریک بلند مدت نگاه می کند.

این مدیر فرانسوی شرکت سایپا سیتروئن یادآور شد: سیتروئن سابقه همکاری ۵۰ ساله با سایپا دارد و در تولید ژیان و زانتیا تجربه خوبی از همکاری با ایران داشتیم و به همین علت تصمیم گرفتیم در ایران سرمایه گذاری کنیم.

یان مارتین با اشاره به اینکه بازار ایران یکی از بازارهای مهم برای سیتروئن محسوب می شود گفت: برنامه ریزی ما تولید 3 محصول با ایران و صادرات آن به بازارهای منطقه است.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه همکاری با تهران درصورت اعمال تحریم های یکجانبه امریکا گفت: ما برای انجام کسب و کار، سرمایه گذاری و تولید به ایران آمده ایم و اگر از آینده این همکاری مطمن نبودیم قطعا این حجم از سرمایه گذاری را در ایران انجام نمی دادیم.

وی تاکید کرد: ما در همکاری جدیدمان، به ایران صرفا به عنوان یک بازار مصرف نگاه نمی کنیم و هدف ما شراکت در یک کارخانه مشترک برای تولید محصولات روز دنیا است و محصولات این شرکت با نام شرکت جدید سایپا سیتروئن به بازار عرضه خواهد شد، محصولاتی که در فرانسه طراحی شده مطابق با نیاز مشتریان ایرانی، تطبیق و توسعه یافته و در ایران تولید و با تضمین کیفیت وارد بازار خواهد شد.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

گفتنی است این خودرو از منظر طراحی ظاهری مانند تمام خودروهای ساخت سیتروئن، محصولی متفاوت و کاربردی محسوب می شود و ضمن به روز بودن، به امکانات جالبی نظیر ضربه گیر مخصوص درب ها ( برای کاهش خسارت ناشی از تصادفات درون شهری) تجهیز شده است.

این خودرو دارای طولی معادل 3990 میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با 1457 میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی که توانایی تولید ۱۶3 اسب بخار را دارد نیز مجهز است و این قدرت قابل توجه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو می تواند شتابی قابل توجه را برای آن تامین کند.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

از امکانات دیگر این خودرو می ‌توان به دوربین دید عقب، صندلی های پارچه ای، کروزکنترل و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. در میانه داشبورد این خودرو نیز یک سیستم سرگرمی اطلاع رسانی مجهز به نمایشگر 7 اینچی تعبیه شده است که قابلیت اتصال به تلفن هوشمند برای مسیریابی ماهواره ‌ای، رادیو و پخش صوتی، بلوتوث و غیره خواهد بود و به نوعی مرکز کنترل خودرو برای راننده محسوب می شود.

 معرفی مشخصات فنی خودروی C3 محصول مشترک سایپا-سیتروئن

ظرفیت 300 لیتری صندوق عقب و مجموعی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مدرن نظیر چهارکیسه هوا، سیستم ESP و... از جمله ویژگی های C3 تولید سایپا سیتروئن خواهد بود.

گفتنی است که با توجه به نیاز مشتریان ایرانی به قوای محرکه پرقدرت و البته سازگار با محیط زیست، نصب پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ برای نخستین بار در جهان بر روی این بدنه در بازار ایران انجام شده است و لازم به تاکید است که در حال حاضر، خودروی C3 تنها در کشور اسلواکی تولید می شود و ایران به وسیله شرکت سیتروئن در کاشان، دومین کارخانه ای در جهان خواهد بود که این خودرو را تولید می کند.



نظرات

  • هخامنش سعیدی هخامنش سعیدی (8 آذر 1396 ساعت 19:17)

    از دور مانند اسپورتژه، از نزدیک MVM 110

  • مسعود مسعود (7 آذر 1396 ساعت 10:36)

    منظور از محصولاتی که در فرانسه طراحی شده مطابق با نیاز مشتریان ایرانی، تطبیق و توسعه یافته و در ایران تولید و با تضمین کیفیت وارد بازار خواهد شد. چیه
    تضمین میکنن که تو تصادف سرنشینها میمیرن یا نقص عضو میشن