1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تابستان امسال نخستین محصول پسابرجامی رنو در ساوه تولید می شود

تابستان امسال نخستین محصول پسابرجامی رنو در ساوه تولید می شود

8 فروردین 1397
  • 2

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین محصول پسابرجامی رنو با مشارکت اقتصادی و صنعتی ایران و فرانسه، تابستان سال جاری در سایت بن رو ساوه تولید می شود.

 تابستان امسال نخستین محصول پسابرجامی رنو در ساوه تولید می شود

محمد رضا منصوری روز دوشنبه در جریان بازدید از نوروزگاه ها و پایگاه هلال احمر شهر آوه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ساز و کارها و مقدمات لازم برای آغاز فعالیت خودروسازی رنو در ساوه مهیا شده و این قرارداد بعد از توتال،‌ بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی با حجم 600 میلیون دلار است که می تواند دستاوردهای بزرگ و تحول بخشی به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اصلاحیه ای در قرارداد رنو اشاره کرد و گفت: بر این اساس،‌ قرار است نوع خودرویی که در سایت بن رو ساوه توسط طرف فرانسوی تولید شود،‌ منطبق با آخرین تکنولوژی و پلت فرم این خودروسازی اروپایی باشد.

وی ادامه داد: تولیدات رنو در سایت بن رو ساوه منطبق با آخرین تکنولوژی های سال 2018 میلادی است.

منصوری گفت: با توجه به اینکه همه نیروهای کار سایت بن رو ایرانی هستند و محصول تولیدی این واحد نیز در کشور ساخته می شود،‌ راهبرد حمایت از کالای ایرانی تحقق می یابد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف مورد تاکید در سرمایه گذاری مشترک رنو در سایت بن رو علاوه بر تامین نیازهای داخلی،‌ صادرات محوری است چرا که حضور خودروهای تولیدی در بازار کشورهای همسایه ارزی آوری به همراه دارد.

منصوری گفت: تلاش ها برای به نتیجه رسیدن این طرح بیش از 15 ماه زمان برد و عملیات انتقال سهام بعد از تعطیلات نوروزی انجام می شود. وی گفت: در پایان بهار امسال، استقرار خط تولید و تجهیزات لازم با نصب ماشین آلات تولیدی در سایت بن رو انجام می شود و در تابستان نیز نخستین خودروی تولیدی ساخت ایران با کیفیتی همطراز با انواع مشابه خارجی روانه بازار مصرف می شود.

با توافقی که میان شرکت سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شد،‌ اکنون سایت بن رو به شرکت رنو فرانسه واگذار و شمارش معکوس برای تحقق یکی از بزرگترین دستاوردهای پسابرجامی دولت آغاز شده است.

در هشت ماه گذشته پیگیری استقرار رنو در ساوه با تاخیر مواجه شد و گمانه زنیهایی نیز در خصوص انتقال به یکی دیگر از شهرهای کشور در فضای مجازی پیچید.

با پیگیری های مسئولان استان مرکزی‌ از جمله استاندار، نماینده مردم ساوه و زرندیه،‌ فرماندار ساوه و دیگر مسئولان مرتبط ، سرانجام قرارداد پسابرجامی صنعت خودرو در این استان نهایی شد.

استاندار مرکزی در نخستین روزهای سال نو، از آغاز فعالیت اجرایی احداث خط تولید رنو در سایت بن رو ساوه خبر داد.

سرمایه گذاری رنو در سایت بن رو، افزون بر پنج هزار شغل به طور مستقیم و حدود 20 هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می کند و مزیت این سرمایه گذاری، تنها معطوف به شهرستان ساوه و استان مرکزی نیست.



نظرات

  • منم منم (9 فروردین 1397 ساعت 17:26)

    قیمتش چنده?

  • وحید وحید (8 فروردین 1397 ساعت 12:56)

    مدل خودرو ها مشخص نیست؟