1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود مدل های جدید رنو فولکس،سیتروئن و فیات به کشور

ورود مدل های جدید رنو فولکس،سیتروئن و فیات به کشور

10 اردیبهشت 1396
  • 0

با نگاهی به آمار واردات خودرو در سال گذشته، شاهد حضور محصولاتی هستیم که به‌صورت موردی و انگشت‌شمار وارد کشور شده‌اند. محصولاتی از خودروسازان خارجی که با عقد قرارداد در ایران حضور یافتند یا آنهایی که هنوز تصمیم قاطع برای مشارکت در صنعت خودرو کشورمان نگرفته‌اند.

 ورود مدل های جدید رنو فولکس،سیتروئن و فیات به کشور

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که بازارسنجی از اهداف اولیه واردات اندک برخی خودروهای خارجی به ایران باشد.به‌رغم آنکه بعد از توافق هسته‌ای تفاهم‌نامه و قرارداد تولید مشترک شرکت‌های خودروساز نیمه دولتی و خصوصی با برخی از شرکت‌های خودروساز خارجی نهایی شده، اما تاکنون نام برخی محصولات منتخب این شرکت‌ها برای تولید در ایران عنوان نشده است.

در این زمینه می‌توان به تفاهم‌نامه و قراردادهایی چون سایپا و سیتروئن، سازمان گسترش و نوسازی و رنو و بخش خصوصی و فولکس واگن اشاره کرد. هر چند این قراردادها به گفته مسوولان دولتی نهایی شده‌اند، اما تاکنون نام برخی از محصولات، آن هم به‌طور محدود برای حضور در کشورمان معرفی شده است. بر این اساس شرکت پژو سه محصول ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ را با تعداد محدود وارد کشور کرده است. در این بین، شرکت سیتروئن نیز خودروهای C4، C3، C6 و C5 را به‌عنوان نمونه وارد کشور کرده است.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که قرارداد جدید خود در دور جدید همکاری‌های خودرویی را کلید زد، رنو است. این شرکت نیز دو خودروی قاجار و کوئید را به‌منظور بازارسنجی وارد ایران کرده است.دیگر قراردادی که خبر نهایی شدن آن توسط مسوولان صنعتی بارها عنوان شده است قرارداد بخش خصوصی و فولکس واگن است. در آمار واردات خودرو دو محصول شرکت فولکس‌واگن با نام‌های توارگ و تیگوآن دیده می‌شود.

یکی دیگر از نکات قابل‌توجه در آمار واردات خودروهای سواری طی سال گذشته، نام محصولاتی از شرکت‌های خودروساز خارجی است که هنوز در ایران حضور پیدا نکردند؛ اما مذاکرات آنها با خودروسازان داخلی همچنان برقرار است؛ در این زمینه می‌توان به خودروی تیپو فیات اشاره کرد که یک دستگاه از این خودرو نیز به کشور وارد شده است.

آنگونه که کارشناسان معتقدند، خودروهای مدنظر به‌منظور بررسی فنی و بازارسنجی به کشور وارد شده‌اند؛ بنابراین با ورود آنها شاهد افزایش تنوع در بازار خودرو کشور خواهیم بود.

منبع : دنیای خودرو



نظرات