1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تولید رنو سیمبل و داستر به زودی در ایران

تولید رنو سیمبل و داستر به زودی در ایران

15 فروردین 1396
  • 2

بر اساس قرارداد ایدرو و شرکت رنوی فرانسه که به‌زودی امضا می‌شود، خودروهای رنو سیمبل و رنو داستر در ایران تولید می‌شود.

 رنو سیمبل و رنو داستر در ایران تولید خواهند شد

رنو پس از برجام برای حضور مجدد در بازار ایران، تصمیم گرفت به علت مشاهده‌ی برخی مشکلات در ارتباط با ایران خودرو و سایپا، دیگر با شرکت‌های خودروساز قرارداد نبندد و برای حضور در بازار ایران جدی‌تر از پیش و با همکاری یک سازمان صنعتی وارد ایران شود.

بر این اساس رنو فرانسه با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به توافق رسید و تفاهم‌نامه امضا کرد تا این تفاهم‌نامه در هفته‌های آتی به قرارداد همکاری ایدرو و رنو تبدیل شود. بر اساس این قرارداد، دو خودرو در فاز اول همکاری در ایران تولید می‌شوند. رنو سیمبل و رنو داستر دو خودرویی هستند که بر اساس قرارداد رنو و ایدرو قرار است در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان اولین محصولات شرکت مشترک رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به بازار ایران ارائه شود.

شرکت مشترک رنو و ایدرو با سرمایه‌گذاری و سهام ۶۰ درصدی رنو فرانسه و سرمایه‌گذاری و سهام ۴۰ درصدی سازمان گسترش صنایع ایران تأسیس خواهد شد. سازمان گسترش صنایع ایران برای این همکاری و سهم ۴۰ درصدی خود، سایت خودروسازی بن‌رو را در قبال انتقال و بومی‌سازی فناوری تولید خودرو در اختیار شرکت مشترک خود با رنو قرار می‌دهد.

رنو که اولین خودروساز دنیا است که برای شرکت مشترک در ایران سهم بالای ۵۰ درصدی دارد، احتمالا برای تولید محصولات در شرکتی که سهام عمده‌ی آن در اختیارش است نظارت و جدیت بیشتری خواهد داشت. به نظر می‌رسد این جدیت با تولید باکیفیت سیمبل و داستر در ایران و افتتاح مراکز خدمات فروش و پس از فروش با کیفیت به وقوع بپیوندد.

 رنو سیمبل و رنو داستر در ایران تولید خواهند شد

بر اساس قرارداد رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در فاز اول سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در شرکت مشترک این دو سرمایه‌گذار در خاک ایران تولید خواهد شد و این تعداد به تولید سالانه ۳۰۰ هزار خودرو در فاز دوم قرارداد خواهد رسید.

بر اساس این قرارداد، رنو سیمبل و رنو داستر به‌عنوان اولین محصولات تولیدی در ایران خواهند بود که در سال ۲۰۱۸ تولید و به بازار کشور عرضه خواهند شد. رنو سیمبل در کلاس بدنه‌ی سدان (صندوقدار) و داستر در کلاس بدنه‌ی شاسی بلند است.

البته شنیده‌ها حاکی هستند که بر اساس این قرارداد، رنو و ایدرو برای صادرات محصولات تولیدشده در خاک ایران نیز توافق اولیه‌ای داشته‌اند.

تولید خودرو در ایران، رنو را موظف به تشکیل مراکز خدمات پس از فروش تخصصی خواهد کرد که به نظر می‌رسد کیفیت این خدمات بهتر از خدمات ارائه‌شده برای خودروهای تولیدی رنو در ایران چون تندر و ساندرو خواهد بود.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • مهدی مهدی (16 فروردین 1396 ساعت 00:00)

    امیدوارم قیمت 75 میلیون ندن.

  • شایان شایان (15 فروردین 1396 ساعت 18:24)

    جالبه تولید در ایران واسه صادرات ...اونم داستر ....11هزار دولار قیمت جهانی .....دیگه با چه روی میخان 31هزار دولار تو ایران بفروشن...جواب ملت چه بدن ...اول میگفتن وارداتی است ....الان که تولید داخل چه بهانه ای واسه گرانفروشی میارن