1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آشنایی با رنو مگان 2018 ; تلیسمان کوچک میهمان شیک پوش بازار ایران

آشنایی با رنو مگان 2018 ; تلیسمان کوچک میهمان شیک پوش بازار ایران

21 آذر 1396
  • 27

بالاخره قرار است تکلیف سدان کوچک شهری رنو در بازار ایران مشخص شود و مدل فلوئنس که از چهار سال قبل جای مگان را در بازار ایران گرفته، جای خود را به مدل مگان 2018 دهد که مدتی است در بازارهای جهانی به فروش می‌رود. آنگونه که منابع خبری غیررسمی اعلام کرده‌اند رنو سرانجام تصمیمش را برای عرضه مدل مگان در بازار ایران نهایی کرده و قرار است این خودرو را که هم‌اکنون در تاسیسات بورسای ترکیه مونتاژ می‌شود، برای رقابت با محصولاتی مثل هیوندای الانترا، کیا سراتو، تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر پس از رونمایی در نمایشگاه خودرو تهران راهی بازار ایران ‌کند.

 آشنایی با رنو مگان 2018 ; تلیسمان کوچک میهمان شیک پوش بازار ایران

این خودرو که احتمال دارد در محدوده 150 میلیون تومانی قیمت‌گذاری ‌شود، مهم‌ترین برگ برنده رنو برای قتل و عام سدان‌های شرقی خواهد بود که در پنج سال اخیر به شکل عجیبی در بازار ایران فروش چشمگیری را به ثبت رسانده‌اند.

رنو که به‌تازگی و حدود یک سال قبل از نسل جدید مگان سدان رونمایی کرده، قصد دارد موفقیت خود را در سه ماهه پایانی سال ۹۶ در ایران تثبیت کند و عنوان بزرگ‌ترین واردکننده خودرو در ایران را همچنان به خود اختصاص دهد. مدل سدان مگان در این بین نقشی راهبردی برای برنامه‌های آتی رنو داشته و به‌عنوان عضو سوم خانواده رنو، مگان پس از مدل‌های هاچ‌بک و استیشن رونمایی شده این توان را دارد که به لطف ویژگی‌های مثبت نسل چهارم، جای خالی کورولا را در بازار پر کند. مگان ۲۰۱۸ سه ویژگی بسیار مهم دارد. اولین ویژگی رنو مگان سدان این است که رنو به خوبی از عهده طراحی نسل جدید این خودرو برآمده است. نسل نو مگان واقعا خودروی شیک و زیبایی است. اگر خلاصه بخواهیم مگان جدید را تعریف کنیم باید آن را «تالیسمان کوچک» بدانیم. در جلوی خودرو چراغ‌هایی زیبا که با نوار روشنایی روز سی (C) شکل آرایش ‌شده‌ در کنار لوگوی بزرگ رنو که در مرکز جلوپنجره خودنمایی می‌کند بیشتر از همه جلب‌ توجه می‌کنند. در قسمت عقب هم چراغ‌هایی که مشابه تالیسمان هستند به‌کار رفته و تا مرکز در‌ صندوق عقب امتداد یافته‌اند.

 آشنایی با رنو مگان 2018 ; تلیسمان کوچک میهمان شیک پوش بازار ایران

یک برش C شکل روی ستون عقب خودرو نیز وجود دارد که موجب شده این ستون منحصربه‌فرد و درعین ‌حال عجیب باشد. اگر اغراق نباشد باید گفت روح رنو تالیسمان که این روزها به عنوان لوکس‌ترین و مجهزترین سدان فرانسوی در بازارهای جهانی دلربایی می‌کند به وضوح در کالبد مگان جدید دمیده شده است. در زمینه طراحی ظاهری، عناصری چون چراغ‌های کشیده جلو مجهز به فناوری LED، چراغ‌های کشیده عقب با گرافیک بسیار جذاب و سقف شیشه‌ای پانورامیک، چهره مگان جدید را بیش از پیش به برادر بزرگتر خود یعنی تالیسمان شبیه کرده و از این حیث یک سر و گردن بالاتر از رقبای آسیایی خود قرار می‌گیرد. هرچند ‌ پروفسور «لورن ون اکر» معاون دپارتمان طراحی رنو معتقد است ‌ این شرکت با معرفی مگان جدید حتی رقبای آلمانی را نیز به چالش کشیده است.

دومین مورد درباره مگان گنجایش و ابعاد دقیق این خودرو است که به دقت سعی شده بالاترین کارایی و تناسب را ارائه کند. طول بدنه و فاصله بین دو محور مگان ۲۰۱۷ با 4.63 و 2.71 متر بر کورولا برتری نسبی دارد و این یک مزیت مهم برای این الماس کوچک فرانسوی است. علاوه بر این، ارتفاع نسل جدید مگان به میزان ۱۰ میلی متر نسبت به مدل پیشین کاهش یافته که این امر سبب شده تا ضریب آیرودینامیک (مقاومت در برابر جریان هوا) این خودرو به رقم 0.28 Cd کاهش یابد که رقمی خیره کننده در این سگمنت محسوب می‌شود. ضمن آنکه فاصله بین دو محور نیز نسبت به مدل پیشین ۲۸ میلی متر افزایش یافته که در نتیجه فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. در کل به لطف طراحی جعبه‌ای شکل، وسعت و فضای صندلی‌های عقب خودرو بسیار عالی است و صندوق بار وسیعی به حجم ۵۰۸ لیتر را نیز به مالک هدیه می‌کند که با سیستم هندزفری دسترسی به آن بسیار راحت است.

 آشنایی با رنو مگان 2018 ; تلیسمان کوچک میهمان شیک پوش بازار ایران

مگان سدان که مانند نمونه هاچ‌بک و استیشن در اروپا با دو موتور بنزینی و سه نمونه دیزل عرضه می‌شود قرار است با یک نوع موتور بنزینی کم‌مصرف در ایران عرضه شود. پیشرانه مگان جدید یک نسخه 1.2 لیتری توربو با 130 اسب‌بخار قدرت است که گشتاوری معادل 200 نیوتن‌متر داشته و از کشش خوبی برخوردار است. مگان به کمک این پیشرانه قادر است در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از ۲۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

مگان در زمینه مصرف سوخت بهترین عملکرد را در میان رقبای ژاپنی و کره‌ای داشته و با میانگین ترکیبی 5.5 لیتری، یکی از کم‌مصرف‌ترین سدان‌های کامپکت جهان است. مگان بسته به نوع تریم انتخابی، اقسامی از گیربکس‌های 5 و 6 سرعته دستی، سی‌وی‌تی، شش سرعته اتوماتیک یا هفت سرعته دوکلاچه را در دسترس خریدارانش قرار می‌دهد. تیپ‌های مختلف هم از امکاناتی نظیر سقف پانوراما، نمایشگر هفت اینچی یا 8.7 اینچی مجهز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سامانه آر-لینک2، هدآپ دیسپلی و انتخابگر نحوه رانندگی در پنج گزینه سود می‌برند.

 آشنایی با رنو مگان 2018 ; تلیسمان کوچک میهمان شیک پوش بازار ایران

در عین حال مگان به آخرین سیستم کمک‌راننده، ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم پارک خودکار مجهز است. در نمونه پایه شاهد استفاده از رینگ و لاستیک ۱۶ اینچی هستیم در حالی‌که در نمونه فول آپشن از رینگ و لاستیک اسپورت ۱۸ اینچی استفاده شده است. گفته شده مگان ۲۰۱۸ با ۹ رنگ مختلف بدنه به بازار ایران عرضه می‌شود که علاوه این مجموعه رنگ بر سفید براق شامل هشت رنگ متالیک سفید صدفی، قهوه‌ای روشن، آبی تیره، خاکستری، قرمز، سیاه و بژ (طلایی) است. در عین حال ترکیب تریم داخلی خاکستری تیره برای پوشش داشبورد و رنگ مشکی برای صندلی‌ها تنها گزینه‌ قابل سفارش برای مگان سدان ۲۰۱۸ خواهد بود گرچه مدل‌های فول‌آپشن مگان از چرم مرغوب ناپا برای صندلی و فرمان بهره‌مند می‌شوند.

این خودروی جذاب فرانسوی در صورت ورود به ایران احتمالا خواهد توانست جای خالی تویوتا کرولا که پرفروش‌ترین سدان کامپکت و وارداتی بازار ایران در یک دهه اخیر بوده را به خوبی پر کند.

منبع هفت صبح


نظرات

  • محمد محمد (21 اسفند 1396 ساعت 09:19)

    دسته موتورش سریع مرخص میشه

  • کیوان کیوان (18 اسفند 1396 ساعت 07:20)

    احمقها ماشینهای آشغال فرانسه رو میدید به ملت به اسمه شیک پوش کیوان

  • حسرت حسرت (16 اسفند 1396 ساعت 11:20)

    160 تا 180 قیمت میخوره ، تازه اگر دلار دوباره نترکونه!!

  • بهنامی بهنامی (15 اسفند 1396 ساعت 11:22)

    بنده خدا پراید سوار میشه بعد میاد تو این سایتها در مورد خودروی فرانسوی نظر میده و میگه میدن به خوردمون!!
    تو اگه پول داشتی همچین اینو میخوردی بعدش پشت و وارو میزدی

    فروزنده فروزنده (17 اسفند 1396 ساعت 07:10)

    بابا پرادو سوار نکشیمون

  • علی علی (7 اسفند 1396 ساعت 01:20)

    ببین چی میادجای کرولا.انگار خرسواری میاد جای هواپیما سواری.ماکه اختیارنداریم هرچی بخوان به خوردمون میدن

    پوریا پوریا (14 اسفند 1396 ساعت 11:39)

    سیستم تعلیق ماشینهای فرانسوی از ژاپنی بهتره. کیفیت تولیدشون یکسانه . استانداردهای هر دو هم مثل همه. بنظر میاد استهلاک ماشینهای ژاپنی کمتره اما این فقط یک شعاره و در عمل تفاوت زیادی با ماشینهای اروپایی همردیف نداره. و البته ظاهر ماشینهای اروپایی از ظاهر ماشینهای ژاپنی بویژه تویوتا بهتره. از نظر فیچرهای داخلی هم هر دو خیلی راه باید برند تا به ماشینهای هم رده کره ای برسند.
    تنها بحث سلیقه خریداره که تفاوت ایجاد می کنه . شما تویوتا دوست دارید دیگری رنو، فقط همین!

    ناشناس ناشناس (16 اسفند 1396 ساعت 08:55)

    البته بین ماشین های اروپایی، فرانسه پایین ترین کیفیت رو داره. کارشناس های اروپایی از صنعت خودروی فرانسه با کلمه افتضاح یاد میکنند. حالا این افتضاح که میاد ایران میشه خودروی شیک پوش.

  • ناشناس ناشناس (30 بهمن 1396 ساعت 07:18)

    همه ماشاله مهندس خب چرامهندساجمع شدن یه طراحی شیکی نمیکنن ازاین بهتر؟

  • مینا مینا (24 بهمن 1396 ساعت 10:28)

    من خودم رنو ساندرو دارم و فعلا ازش راضی هستم ولی از نظر آپشن بسیار ضعیفه حتی سنسور عقب هم نداره که شما متوجه شی به مانعی برخورد میکنی یا نه .... یا ضبط ماشین بسیار ساده طراحی شده و حتی رم خور نیست و یا بلوتوث نداره ....کلا به درد کسی میخوره که قبلا ماشین مدل پایین تری داشته .

    پیمان پیمان (13 اسفند 1396 ساعت 08:14)

    همین لایقتونه..شما که 50 60میلیون میدین به این آشغال زشت

  • خودم خودم (23 بهمن 1396 ساعت 04:08)

    طراحی این ماشین از جلو خیلی ترسناک و تخیلیه.از عقب هم اصلا ب گرد پایه خودرو هایه کره ای نمیرسه بنظرم..من پژو رو ب رنو ترجیح میدم بازم

  • رضا رضا (17 بهمن 1396 ساعت 12:11)

    فرانسویها به فروختن بنجل به ایرانیها عادت کردند

    ناشناس ناشناس (26 بهمن 1396 ساعت 11:41)

    ما هم رو هوا حرف زدن عادت داریم ال 90 زمانی جزو پر فروشترین ماشینهای اروپا بود 206 اصل هم در دهه 90 جزو ماشینهای محبوب اروپا بود لابد با 50 میلیون میخواستی تالیسمان یا پریوس سوار شی که اسمش بنجل میذاری بنجل محصولات چینی و وطنیه والا همه محصولات فرانسوی اصلی همواره در کشورهای مختلف ممکن است بهترین نبوده باشن ولی راضی کننده بودن و این دو هدلینگ فرانسوی بیش از 80 سال دوام نمی آوردند حالا اگر ما توی مونتاژ این خودروها دسته گل آب میدیم به سازنده اصلی چه مربوطه

  • بهراد بهراد (4 بهمن 1396 ساعت 04:58)

    با سلام! کمتر کسی ست که به یاد نیاره در زمان ورود رنو لوگان (تندر٩٠) و رنو مگان به بازار ایران، کیفیت فنی و طراحی بی نقص و عالی موتور و گیربکس این دو خودرو زبانزد همگان بود. و جمله ای آشنا رو مکرراً از بسیاری میشنیدیم (که میگفتن واقعاً حیف و صد حیف که چنین ماشینی با این مشخصات فنی عالی و این موتور عالی و کم مصرف، و این گیربکس نرم و کارآمد، قیافه نداره و زشته) البته مگان محبوب تر بود. حالا تصور کنید که یک سدان از خانواده ای که از دیرباز در ایران مشتریان مشتاق خودش رو داشته داره میاد. از خانواده ی رنو. و این سدان همون مگانه که باز هم در طراحی موتور، مانند مگان قدیم شاهکار کرده. و دارن خبر میدن که با موتوری با حجم فقط و فقط ١.٢،لیتر، ٢٠٠ اسب بخار قدرت و ٢١٥ کیلومتر بر ساعت سرعت رو داراست. و دیگه اینکه این مگان ضعف مگان قدیم رو نداره و بدنه ای زیبا و قابل قبول داره، که حد اقل از رقبای شرقی حاضر در بازار ایرانش از جمله سراتو و کرولا برتره. خب قطعاً میشه پیش بینی کرد که مگان جدید موفق خواهد بود. اما یک ضعف داره که ضعف کوچکی هم نیست. و اون فضای داخلی بسیار ساده و زشتشه. داشبورد، پنل، و غربیلک فرمان بسیار ساده، و نازیباست. حتی داشبورد و پنل مگان قدیم زیباتر از این بود. به جز این ایراد، بقیه ی مواردش عالیه

  • علی یار علی یار (20 دی 1396 ساعت 08:05)

    این ریخت مسخره رو با النترا وکرولا مقایسهئ میکنی ؟ کلا رنو درطراحی ظاهری 20 سال عقبه

    پوریا پوریا (14 اسفند 1396 ساعت 11:46)

    رنو یک طرح کلی رو در هر دوره طراحی حفظ می کنه این شکل طراحی جلو و پشت خودرو در تمام خودروهای رنو بعد از سال 2016 آمده. طرح قشنگیه اتفاقا. و البته تویوتا هم یک طرح تقریبا یکسان برگرفته از شخصیتهای AngryBirds توی مدلهای 2012 به بعد داشته که الان بسمت طراحی های اروپایی متمایل شده اند. کلا در زمینه طراحی ، طراحان ایتالیایی شاغل در خودروسازی های کره ای خیلی بهتر از رقبای فرانسوی و ژاپنی هستند.

  • عسل عسل (20 دی 1396 ساعت 03:01)

    عاقازاده ها ک بنز٬بی ام وِ ٬شاسی بلند سوار میشن ما بدبختا هم نمیتونیم پول اینو بدیم برا کی میاری پس؟!!

  • Hassan Hassan (19 دی 1396 ساعت 01:55)

    داداش این تلیسمان نیست ؟
    خیلی شبیه ها

    مهدی مهدی (13 بهمن 1396 ساعت 09:34)

    باسلام خدمت همه دوستان
    در مورد تشابه مگان و تلیسمان اینطور بگم که بهتره یه سرم به خانواده سدانهای بنز بزنید...کلاس C , E , S بشدت در طراحی بیرون شبیه به هم هستن...اکثر شرکتها انطور جدیدا عمل میکنن،هیوندای هم مدلهای جدیدش اینگونه طراحی میشه

  • ali ali (1 دی 1396 ساعت 06:34)

    ya exactly no one is going to buy sheebbyyy french cars ...they are not enough qualified to buy just for poor iranian .....god blesss us

  • منتا منتا (21 آذر 1396 ساعت 22:15)

    عزیزم نوشته ۱۵۰ میلیون / معلومه فقط عکسهاشو نیگا میکنی شیطون :)))))

    ناشناس ناشناس (30 بهمن 1396 ساعت 07:20)

    حالامخاطبت کدوم بودشده عزیزت ای شیطون اینجاهم مخ زنی؟

  • مهندس مهندس (21 آذر 1396 ساعت 20:47)

    الان همین آشغال فرانسوی که هیچ جای دنیا نمیخرنش بیاد ایران 120 میلیون قیمت میخوره ای تف به این زندگی

    ناشناس ناشناس (14 بهمن 1396 ساعت 16:50)

    سلام به جون خودم اگه قیمتش کمتر از سراتو و النترا 2000 باشه . مطئمئن باش یعنی زیر 160 یا 170 اصلا حساب نکن

    ناشناس ناشناس (22 بهمن 1396 ساعت 14:41)

    مهندس گرامی
    اگر میتونید لطفا از این آشغالها شما هم تولید کنید.
    لازم به ذکر هست که تو اروپا همه جا مدلهای رنو رو میبینید و قیمتهاش هم از مدلهای مختلف داچیا که تو ایران به اسم رنو فروش میره بیشتره

  • Azz Azz (21 آذر 1396 ساعت 11:05)

    اینارو بیخیال قیمت چند ؟؟؟؟!!!!1