,
Car.ir را در تلگرام دنبال کنید


همه چیز در مورد رنو کوئید تولیدی داخل که به بازار ایران می آید

۲۸ مرداد ۱۳۹۶
8,476 بازدید
6 دیدگاه
14
9

رنوکوئید. خودروی بخش کوچک صنعت خودروسازی. مدلی که در بخش هندی رنو ساخته می‌شود و اینک آفریقای جنوبی به داشتن و ساختن آن علاقه نشان می‌دهد. هر چند که باید در آینده انتظار حضور این خودروی اقتصادی رنو را در ایران نیز داشته باشیم خودرویی که قرار بود به جای پراید وارد بازار خودرو شود ولی آنطور که از شواهد پیداست باید قیمت بالای 30 میلیون را از این خودرو در بازار ایران انتظار داشته باشیم .

این خودرو می‌تواند تجسم یک رانندگی مدرن فرانسوی باشد که در محیط‌های شهری آرام و بی‌سرو صدا ظاهر شده و در اتوبان‌ها و بزرگ‌راه‌ها قفل‌شده به خوبی مانور می‌دهد. این خودرو در نسل جدید خود عضلانی و تنومند ظاهر شده و طراحی خوب و سرگرم کننده آن، در کنار فناوری‌های گسترده؛ کوئیدهای جدید را برای مردم شهرهای آفریقای جنوبی به ویژه جوانان به مدلی مناسب و محبوب تبدیل کرده است.

 همه چیز در مورد رنو کوئید تولیدی داخل که به بازار ایران می آید

ساختار ویژه جلوپنجره در این خودرو نمای جالب‌تری را به کوئید بخشیده و باعث برجستگی و درخشش بیشتر لوگوی الماس نشان رنو شده است. اما در همین جلو پنجره کشیده می‌توانید شاهد حفره‌های مستطیل شکل آن هم از جنس پلاستیک باشید که قطعا ناامیدکننده به نظر می‌رسد و اگر مبالغ بیشتری را برای تیپ‌های بالاتر این خودرو صرف کنید با جلو پنجره براق و فلزی روبه‌رو خواهید شد. البته اگر به قیمت آن در سطح جهانی توجه کنید، یکی از جذاب‌ترین خودروهای فرانسوی این کلاس را در برابر خود خواهید یافت.

رنو تلاش دارد در کوئید خودرویی ارزان و بینابین ارائه دهد. خودرویی که ظاهری سخت و لوکس از خود ارائه دهد و با معیارهای یک خودروی اسپورت نیز هماهنگ باشد. از طرفی رنو تلاش دارد برخلاف ظاهر لوکس یک مدل اقتصادی و ارزان را برای طیف وسیعی از مردم جهان تولید کند. بنابراین، در برخی از تیپ‌های لوکس کوئید در آفریقای جنوبی و هند شاهد نوارهای کرومی در فضای خارجی خودرو هستیم. چراغ‌های خوش‌فرم و کشیده این خودرو در مدل 2017 نیز می‌تواند در زیباترشدن نمای جلوی خودرو موثر باشد.

رنو اظهار کرده تلاش دارد کوئید را به یک خودروی مردمی تبدیل کند و در این راه به هیچ وجه از جذابیت ظاهری آن چشم‌پوشی نخواهد کرد. شاید یکی از بخش‌های ظاهری که در اولین قدم، نگاهتان را به خود جذب کند، طراحی درب موتور است. طراحان این خودرو تلاش کرده‌اند با ایجاد خطوط و شیارها کاپوت را از سادگی درآورده و هیجان‌انگیز جلوه دهند. و اما پلاستیک. استفاده از این ماده در ظاهر خودروها چندان به ذائقه کارشناسان، علاقه‌مندان و مشتریان خوش نمی‌آید و به وفور در نمای خارجی بسیاری از تیپ‌های تولیدی کوئید در هندوستان و آفریقای جنوبی دیده می‌شود. سپرهای عقب، دستگیره درها و قاب دور آینه‌ها در این خودرو از پلاستیک ساخته شده‌اند.

در داخل یک مدل کوئید 2017 مخصوص آفریقای جنوبی می‌توان ظاهر جسورانه را مشاهده کرد. این فضای جسورانه در ترکیب با خطوط منحنی و نرم تلطیف می‌شود و تا حدی چشم‌نواز ظاهر شده است. اما باز هم نمی‌توان از حجم بالای پلاستیک در کنسول و پنل‌های در چشم پوشید. اما رنو نهایت تلاش خود را برای ایجاد فضای ارگونومیک انجام داده است. فرمان ارگونومیک‌ترین شاخصه این خودرو است و صندلی‌های راننده و سرنشینان نیز این ویژگی را به خوبی در خود پرورانده‌اند.

خودرو در فضای درونی به طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتال، نوارهای کرومی و پوشش‌های پیانویی مجهز است. یک صفحه نمایش 7 اینچی در سیستم رسانه‌ای ناوبری نیز در مدل‌های بالاتر این خودرو دیده می‌شوند که البته برای داشتن آن باید پول بیشتری خرج کنید. سرنشینان ردیف جلو آزادی خوبی در خودرو خواهند داشت اما این فضا برای سرنشینان عقب کمتر خواهد شد. کوئید یک خودرو با سطح آلایندگی کم محسوب می‌شود و هزینه مصرف آن مقرون به صرفه بوده و می‌توان نام دوست‌دار محیط زیست را بر آن گذاشت. حجم موتور در این خودرو در مدل‌های هند و افریقای جنوبی به 999 سی.سی می‌رسد و به همین دلیل باید آن را در زمره خودروهای کوچک شهری قرار داد. این خودرو اینک در هند محبوبیت زیادی دارد و در سال 2016 به عنوان خودروی برگزیده هند در این سگمنت انتخاب شده است. و حالا باید منتظر ماند و در دید رنو این خودرو را با چه مشخصاتی و موتوری در ایران عرضه می کند هر چند که داشتن قیمت مناسب در بدو ورود نیز قطعا در موفق بودن این خودرو در بازار ایران تاثیر زیادی خواهد داشت.

منبع خبر : ایران جیب

دیدگاه ها

مرتب سازی بر اساس
نمایش
  • جواد پاسخ

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    0
    1
    میدونید دوستان تقصیر هیچکس نیست فقط و فقط تقصیر خودمونه که اینجوری خواستیم باشه
  • وحید پاسخ

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    1
    8
    شما دلالی .و دردت اینه که رنو نیسان بزرگترین خودروساز جهان شد و تو واردات هم اوله.
  • سارا پاسخ

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    0
    0
    رنو کویید که تو هند 14 میلیون قیمت داره باید بیاد تو ایران بالای 30 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ali پاسخ

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    0
    1
    رنو به دنبال قبضه بازار ایران و سوخماخ است
  • سهند پاسخ

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    53
    79
    رنو در ایران بدنبال چیست ؟ کافی است به شرکت داچیا رومانی و لادای روسیه و سامسونگ موتور کره قبل و بعد از تصاحب رنو سری بزنید تا با سونامی رنو در این کارخانجات آشنا شوید .سیاست های تسخیر و از کار انداختن زنجیره تامین داخلی کشورهای در حال توسعه از استراتژی های مخرب رنو در این کشورها بوده است .و آن را مقایسه کنید با حضور فاخر فولکس واگن در اشکودا (چک) و سئات (اسپانیا). ژن معیوب و ناهنجار رنو حتی در خودرو ساز شریک (نیسان) نیز عوارض خود را به جا گذاشته است .ببینید و لمس کنید افت کیفیت و ناهنجاری محصول ایکس تریل وارداتی به ایران را که حاصل سیاست های منفعت طلبانه رنو در ماژول بندی CMFاست .به همین دلیل نیسان اجازه دخالت این شریک ناهمجار را در محصولات اینفینیتی کاملا صلب نموده است .
  • Ar پاسخ

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    13
    76
    چه شاهکارایى رو تحویل مردم ایران میدن!! هیچ خاکى مثه ایران از توش منابع طبیعى در نمیاد که هر یدونشو همین کشوراى پیشرفته داشتن ٢٠٠ سال از اینى که هستن جلو تر بودن بعد مردم ما چقد حقیر شدن که باید آرزوى رنو کوئید داشته باشن !