1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

21 خرداد 1396
  • 0

رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماه‌های اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستین‌بار در ابتدای سال 2013 وارد بازار اروپا شد. سپس در سه ماهه آخر 2013 پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کوچک اروپا لقب گرفت. همچنین در پایان سال 2013 نیز کپچر بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش‌ اروپا در کلاس خودش شد.

 رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

ما این روند افزایشی در سال‌های بعد نیز ادامه داشت طوریکه این فرانسوی در سال 2015 چهاردهمین و در سال 2016 نیز دهمین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت. در جدول زیر، فروش جهانی این فرانسوی قابل مشاهده است. فروش عالی کپچر در سال‌های اخیر نشان‌دهنده موفقیت رنو در بازاری است که تا مدت‌ها در آن حرفی برای گفتن نداشت.

 رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

اما مدل فعلی کپچر هم‌اکنون در ایران آخرین سال‌های زندگی‌اش را سپری می‌کند چراکه نسل دوم این خودرو قرار است به احتمال فراوان نیمه دوم سال 96 به بازار ایران عرضه شود.

کپچر نیوفیس، که به عنوان مدل 2018 وارد بازار می‌شود، بسیار شبیه همان کپچری است که تابستان 2016 در روسیه عرضه شد. حالا که صحبت از روسیه شد، بد نیست بدانید که کپچر بازار روسیه، دو دیفرانسیل است، فاصله محوری بیشتری دارد و جالب‌تر اینکه با نام لاتین Kaptur فروخته می‌شود نه Captur ! هواداران رنو خوب می‌دانند که کپچر تنها 3 خط تولید در سراسر جهان دارد که عبارتند از:

برزیل؛ مختص بازار آمریکای جنوبی و مکزیک.
اسپانیا؛ مختص بازار اروپا، آفریقا و خاورمیانه (کپچرهایی که ایران خودرو می‌فروشد نیز ساخت اسپانیاست)
روسیه؛ مختص روسیه و منطقه CIS (یا کشورهای مستقل مشترک المنافع)

 رنو کپچر 2018 از نیمه دوم سال 96 در ایران

کپچر نیوفیس با تغییرات بسیار اندکی همراه شده ولی همین تغییرات کم احتمالا می‌تواند مشتریان بیشتری را به نمایندگی‌های رنو بکشاند. کپچر 2018 در قسمت بالایی جلوپنجره‌اش، نوار کرومی دارد تا بیشتر شبیه برادر بزرگترش، یعنی رنو کجار، باشد. مشتریان کپچر 2018 برای اولین‌بار قادرند چراغ‌های جلو را به صورت تمام LED سفارش دهند. طرح داخلی چراغ‌های عقب نیز به‌روز شده.

کپچر 2018 به سقف شیشه‌ای ثابت مجهز است که احتمالا باب میل مشتریان پژو 2008 نیز خواهد بود. اگر به سپرهای جلو و عقبش دقت کنید، می‌بینید که نسبت به کپچر 2017 تغییر کرده‌ و گارد زیر سپرها نیز مجددا طراحی شده است. درون سپر جلو نیز امضای جدید رنو خودنمایی می‌کند: یک نوار C شکل از چراغ‌های LED روز بدین معنی است که رنو احتمالا نسل بعدی کپچر را شبیه کولئوس 2017 طراحی می‌کند.

رنو کپچر 2018 در قسمت پیشرانه تفاوت خاصی با مدل‌های قبلی خود ندارد ولی باید دید که ایران خودرو میتواند با یک قیمتگذاری منطقی این فرانسوی خوش نقش و نگار را در بازار ایران محبوب کند یا نه؟

منبع : ایران جیب



نظرات