1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. پژوهای جدید ورودی به ایران ، چه قیمتی دارند؟

پژوهای جدید ورودی به ایران ، چه قیمتی دارند؟

23 اردیبهشت 1396
  • 2

همه چشم‌ها به سمت خودروهای جدید راهی شده؛ خودروهایی که می‌توان گفت اولین میوه و ثمره برجام در صنعت خودروی ایران است.

 پژوهای  جدید ورودی به ایران ، چه قیمتی دارند؟

در دوره پسابرجام، خودروسازی کشور با پژو برای تولید خودروهای 208، 2008 و 301 قرارداد بست.

پژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس‌اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

براساس گزارش ایران‌خودرو، موتور پژو2008 تولیدی در ایران از محصول مشابه آن در اروپا قوی‌تر است و توان خروجی آن معادل 163 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 240 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، قیمت پژو ۲۰۰۸ را بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. این در حالیست که قبل از آن به طور غیررسمی قیمت‌هایی بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان برای مدل‌های دنده دستی و دنده اتوماتیک این خودرو شنیده می‌شد. بنا به گفته یکه‌زارع، قیمت قطعی و نهایی 2008 در آینده و زمانی که پیش فروش شود (احتمالا اواخر اردیبهشت‌ماه)، مشخص خواهد شد.

قیمت پژو 301، خودرویی که آخر امسال به تولید می‌رسد

 پژوهای  جدید ورودی به ایران ، چه قیمتی دارند؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که از اواخر امسال خودروی ۳۰۱ تولید و وارد بازار خواهد شد. پژو ۳۰۱ خودروی فرانسوی در کلاس بدنه سدان است. این خودرو تا یک‌سال دیگر وارد خیابان‌های ایران می‌شود تا با سدان‌های موجود در بازار ایران رقابت سختی را آغاز کند. پژو ۳۰۱ از سال ۲۰۱۲ توسط شرکت فرانسوی پژو به بازار دنیا ارائه شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در بهمن‌ماه 94، قیمت پژو ۳۰۱ دنده‌ای در ایران را ۵۸ میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود.

قیمت برآوردی پژو 208

 پژوهای  جدید ورودی به ایران ، چه قیمتی دارند؟

خودروی دیگری که پس از پژو 301 به تولید انبوه خواهد رسید، پژو ۲۰۸ است. این خودرو از نظر اندازه، در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار ‌می‌گیرد. تفاوت‌هایی که در ظاهر پژو ۲۰۸ نسبت به ۲۰۷ رخ داده، طراحی چراغ‌های جلو و عقب، پنجره کناری و محل اتصال آینه‌ها است. پژو ۲۰۸ حدودا ۱۱۰ کیلوگرم سبکتر از مدل مشابه خود پژو ۲۰۷ وزن دارد. پیشرانه پژو ۲۰۸ داری چهار مدل ۱٫۰ لیتری ، ۱٫۲ لیتری ، ۱٫۴ لیتری و 1.6 لیتری است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی میکروهیبریدی (E - HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها شده است. پژو ۲۰۸ در بهار سال ۲۰۱۲ در فرانسه و در تابستان در انگلستان عرضه شد.

پیش از این، در اواخر سال 94 قیمت پژو ۲۰۸ حدود ۶۸ میلیون تومان برآورد شده بود.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • شهریار شهریار (24 اردیبهشت 1396 ساعت 14:58)

    68 میلیون پنچ هزاریش کنی و یه طرف باسکول بذاری 208 هم یه طرف باسکول اسکناسا از ماشینه سنگین تر میشه
    خداییش انصافه؟؟؟؟؟؟مجبوریم مابه تفاوت و پول تو جیبی این و اون ما مردم بدیم؟؟؟؟؟چرا با قیمت واقعیش دستمون نمیرسه؟؟؟؟
    مگه ÷ول و روزی زن و بچه مردم حلال حلقوم بعضیاس؟؟؟؟

  • MOHAMMAD MOHAMMAD (23 اردیبهشت 1396 ساعت 23:55)

    این ماشین با چه قیمتی وارد ایران میشه و اینکه ایا در برابر نصادف مقاوم هست یانه ؟ ماشین قوی خواهد بود در داخل شهر یا مسافرت یانه؟