1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

15 بهمن 1398
  • 18

با عنایت به استقبال مشتریان از محصولات پژو در طی سال های اخیر ودر پاسخ به این استقبال، شرکت ایران‌خودرو با استفاده از تکنولوژی‌های روز با همکاری شرکت پژو (ایکاپ) اقدام به تولید خودرو پژو 2008 با موتور قدرتمند 1.6 توربوشارژ نموده است.

پژو 2008 جدید اولین محصول پژو در ایران با لوگو و ساختار جدید این خودروساز به شمار میرود و نوید دوران جدیدی را برای این شرکت فرانسوی در ایران میدهد. با توافق ایران خودرو و پژوسیتروئن برای تاسیس شرکت مشترک جدید، ایکاپ؛ هم اکنون پژو 2008 جدید علاوه بر کشورهای فرانسه و برزیل، در ایران نیز در حال تولید است.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

پژو 2008 جدید، خودرویی با فن‌آوری های روز دنیاست که نسل جدید آن در سال 2016 عرضه شده و بیش از 242 هزار دستگاه از آن در بیش از 70 کشور جهان فروخته شده است. به گونه‌ای که در اروپا فروش این خودرو نسبت به نسل قبلی آن 13 درصد افزایش داشته است

پژو 2008 جدید در چهار ماه نخست سال 2017 میلادی با فروش 80 هزار دستگاه و رشد 18 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 ،پرفروش‌ترین خودرو فرانسه در بخش خود یعنی suv جمع و جور بوده است. با توجه به تولید این خودرو با بهره‌گیری از بهترین قطعات و تحت بالاترین استانداردهای کیفیت بین المللی، پژو 2008 بهترین خودرو پژویی است که در ایران خودرو تولید می‌گردد.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

مقدمه

پژو 2008 جدید، یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور است، که تمامی ویژگی های محصولات پژو و شخصیت خودروهای SUV را داراست.

موتور این خودرو در ایران، بالاترین سطح از موتورهایی است که در رده ی ALLURE ،در سطح جهان استفاده شده است، سیستم پیشرانه و انتقال قدرت این خودرو، بهترین نمونه ی موجود میباشد: پژو 2008 جدید ،بهترین پژویی است که در ایران تولید شده است، با استفاده از بهترین قطعات و تحت بالاترین استانداردهای کیفیت بین‌المللی.

اینک وقت راندن است!

پژو 2008 جدید تجربه رانندگی خوبی را در این کلاس داراست، زیرا از موتور پیشرفته THP165 ،تکنولوژی I-COCKPIT (آی.کاک پیت) پژو و نسل جدید پلت فرم بهره میبرد.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

بھترین تجربه رانندگی در این بخش :

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

قدرت بالاتر در دور موتور پایین :

پژو 2008 جدید، ساخت ایران، با موتور THP165 و گیربکس EAT6 ،تولید میشود. این موتور قویترین موتوری است که تاکنون پژو بر روی این خودرو در جهان قرارداده است، قدرت بالای این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک پیشرفته آن باعث میشود بهترین تجربه رانندگی را در این بخش ازبازار ایران تضمین نماید.

TPH (توربو در فشار بالا) گروهی از موتورهای توربوی پژو است که در سطح جهان به‌عنوان مظهر هنر مهندسی این خودروساز شناخته میشود. تکنولوژی گروه موتورهای توربو با فشار بالا یا THP از زمان معرفی، 8 سال پیاپی به عنوان بهترین موتور سال جهان شناخته شده اند.

موتور EAT6 THP165 یک موتور بنزینی توربو شارژ است که با پاشش سوخت مستقیم کار میکند و قدرت 163 اسب بخار را در دور موتور RPM 6000 و گشتاور 240 نیوتن متر را در دور موتور RPM 1400 تولید میکند. با داشتن خط گشتاور یکسان در هر دور موتوری، موتور THP به نسبت موتورهای اتمسفریک (تنفس طبیعی) قدرت بسیار بیشتری را در دورهای پایین تولید میکند که منجر میشود تجربه رانندگی پویاتر، راحت‌تر و کاربردی‌تری داشته باشید.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

توربوشارژر scroll-Twin که درنگ توربوهای معمولی را ندارد.

در فناوری توربوشارژ TWIN SCROLL داکت های هر جفت از سیلندرها به صورت مجزا در مانیفولد گاز خروجی وتوربوشارژر کار میکنند. این ویژگی سبب میشود تا توربو در دور موتور RPM 1400 بیشترین گشتاور را منتقل کند. گشتاور در این روش به همان سرعت موتورهای کمپرسوری تولید میشوند.

پاشش مستقیم سوخت برای قدرت بیشتر

پاشش مستقیم سوخت دلیل اصلی خروجی قدرت بالای موتور، مصرف سوخت کم و آلایندگی به شدت پایینی است که با این موتور توربوشارژ تضمین میشود.

- سوپاپهای کاملا متغیر

این فناوری توان خروجی موتور را به شکل بی نهایت دقیقی، با استفاده از کنترل زمان باز و بسته شدن سوپاپها تنظیم میکند. این امر موجب میشود تا مصرف سوخت کاهش یافته، آلایندگی کمتر شده و عکس العمل موتور بهتر شود. پمپ فشار بالای مکانیکی با دو پیستون که به انتهای محور بادامک متصل میشود، به وسیله یک ریل فولادی ضد زنگ، سوخت را به سوپاپهای انژکتور میرساند.

- پمپ روغن کاملا کنترل شده و پمپ آب نیاز محور

پمپ روغن ON-DEMAND ،تنها به میزان مورد نیاز روغن را پمپ میکند. پمپ آب نیز که با یک چرخ دنده اصطکاکی کار میکند، تنها وقتی فعال میشود که موتور به دمای معمولی فعالیتش رسیده باشد، لذا موتور سریعتر گرم میشود. چنین عملکردی در این دو پمپ موجب کاهش مصرف سوخت میشود.

گیربکس EAT6 ،نسل جدید گیربکس‌های 6 سرعته اتوماتیک

نسل جدید گیربکس های اتوماتیک 6 سرعته پژو، با فناوری QUICK SHIFT قادرند علاوه بر کاهش زمان تعویض دنده ها، مصرف سوخت را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین پژو 2008 جدید با موتور EAT6 THP165 ،دارای برچسب مصرف انرژی رده A میباشد که نشانگر مصرف سوخت بسیار بهینه و اقتصادی این خودرو است.

* تجربه رانندگی با فناوری I-COCKPIT

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

برند پژو برای خودروهای SUV جمع و جور خود، تلاش کرده است تا بهترین تجربه دید راننده را مهیا کند. نتیجه این تلاش، تکنولوژی I-COCKPIT (آی.کاک پیت) پژو است.

این فناوری، سمبل ویژگی‌های رانندگی پژو 2008 است:

- چابکی
- دید کامل
- انعطاف و ایمنی

تکنولوژی I-COCKPIT (آی.کاک پیت) پژو، بهترین دید جاده را در اختیار راننده قرار میدهد، این امر با قراردادن اطلاعات کلیدی خودرو در مقابل چشمان راننده و ایجاد تمرکز روی جاده میسر شده است تا راننده احساس راحتی کامل کند. فرمانپذیری خودرو بی نهایت لذت بخش است.

تکنولوژی I-COCKPIT (آی.کاک پیت) پژو، شما را قادر میسازد تا از تمام قابلیت های خودرو بهره‌مند شوید.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

تکنولوژی I-COCKPIT (آی.کاک پیت) پژو از 3 عنصر تشکیل شده است:

1 -فرمان اسپرت و جمع و جور، برای:

- انتقال حس جاده به راننده
- حالت نشستن راحتتر برای راننده، با کاهش میزان زاویه بازوها
- بازه حرکتی بیشتر در مانورهای رانندگی

2 - آمپر هدآپ نوآورانه، با جانمایی بالاتر

- ایمنی بیشتر: تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده، جلوی چشمان وی در خط مستقیم نگاه او به جاده قراردارد.
- نیاز کمتر به حرکت سر و گردن برای کنترل خودرو

3- مانیتور 7 اینچی برای کنترل سیستم مولتی مدیا، Mirror Screen و دوربین دنده عقب

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

پلتفرم جدید

پایداری در پیچها و جاده، محور اصلی تصویر برند پژو است. بنابراین پژو 2008 ترکیب خارق العاده‌ای از راحتی و پایداری را ارائه می دهد که امضای برند پژو است. نسل جدید پلتفرم این خودروساز پژو 2008 را مجهز به عملکرد غیرموازی پویا و مدیون کنترل کامل وزن می کند. فنرها، جاذب های ضربه، اکسل جلو و کراس عقب، به شکل چشم گیری عملکرد موتور THP165 را تکمیل میکنند.

ساپورت بدنه در تمامی شرایط به شکل فوق العاده‌ای انجام میشود. مپ های فرمان به سیستم تعلیق به گونه‌ای متصل شده‌اند که بهینه‌ترین حالت‌های فرمان‌پذیری را مهیا نمایند.

این هندلینگ بی‌نقص که توسط پلتفرم جدید پژو به دست می‌آید، پایه ی سیستم ایمنی active را میسازد و با ارگونومی I-COCKPIT پکیج کامل تجهیزات ایمنی ، تکمیل میشود.

تکامل ایمنی خودروها در 20 سال گذشته متحول شده است. متریال‌های جدید و طراحی های کامپیوتری به مهندسان اجازه میدهد تا سازه هایی را طراحی کنند که نیروی ضربه های ناشی از تصادفات را به شکل بهینه‌ای به خارج کابین مسافران هدایت کنند.

برای ایمنی passive ،در صورت وقوع تصادف، نسل جدید پلتفرم های پژو، مجهز به تجهیزات بسیار مهمی هستند: ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، 2 عدد ISOFIX برای سرنشینان عقب.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

فناوری بیشتر تجهیزات بیشتر:

پژو 2008 جدید همسفری مطمئن برای خانواده هاست، که دارای تمامی تجهیزات مورد نیاز شما برای سفری راحت و ایمن در جاده و شهر میباشد.

چراغ‌ها و دید راننده

روشنایی روز (LED) دی لایت/ DRL ،چراغ های مه شکن هوشمند در پیچ ها، چراغ های عقب LED با الهام از پنجه شیر، آینه های جانبی با امکان تاشوندگی برقی و برف پاک کن و شیشه شوی عقب

سرگرمی و رفاهی

صفحه نمایش 7 اینچی رنگی لمسی با کنترل های روی فرمان، سیستم Mirror Link سازگار با تمام گوشی های هوشمند، USB و جک 5.3 میلی متری برای اتصال، بلوتوث، 2 بلندگو در جلو، 2 بلندگو در عقب، 2 عدد توییتر، محفظه داشبورد خنک شونده (یخچالی)

امنیت و ایمنی

در این بخش، «سیستم پایداری الکترونیکی ESP و ABS و سیستم کمک سربالایی HAC» ، به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBFD و ترمز کمکی اظطراری EBA ،«ترمز عقب دیسکی، روشن شدن خودکار فلاشرها در صورت ترمز اضطراری، قفل امنیت کودک، هشدار کمربند ایمنی، ایربگ های راننده و سرنشین جلو با کلید فعال سازی ایربگ سرنشین، ایربگ های جلو، ایربگ های پرده ای جلو و عقب، جایگاه سه نقطه ای نصب صندلی کودک در صندلی عقب (isofix) ، کمربندهای عقب 3 نقطه ای همراه با سه قفل کمربند، سنسورهای باد لاستیک TPMS و دزدگیر با کنترل پارامتریک و پیرامونی .

آسایش

تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، سیستم کمک پارک عقب، دوربین دنده عقب، چراغ ها و برف پاک کن خودکار، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، فرمان برقی، فرمان قابل تنظیم در 4 جهت، پنجره های جلو و عقب برقی با یک لمس، بالابر شیشه خودکار (پاور ویندوز) و سیستم عدم برخورد به مانع برای تمام پنجره ها، شیشه های عقب دودی، خروجی برق 12 ولتی و ریموت و قفل مرکزی، برف پاک کن ژله‌ای

ویژگی‌های کلیدی

مانیتور 7 اینچی رنگی لمسی، آمپر پشت فرمان HEAD-UP ،سنسور دمای محیط، نشانگر تعویض دنده و کامپیوتر سفری ابزار کلیدی پژو 2008 جدید را تشکیل میدهند.

چرخ‌ها

رینگهای آلومینیومی 16 اینچی و رینگ زاپاس 15 اینچی لاستیک 195/60R16

طراحی داخلی

روکش فرمان چرمی و قطعات کرومی فرمان، آفتابگیرها مجهز به آینه، ترمز دستی مدل هواپیمایی، صندلیهای عقب تاشو، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و 3 عدد پشت سری برای سرنشینان عقب تشکیل میدهد.

طراحی خارجی

جلوپنجره کروم براق، جلاکاری‌های کروم، میله‌های سقفی، چراغ‌های مه شکن، سپر اسپرت جلو و عقب، اسپویلر (بال) عقب اسپرت و همرنگ بدنه ،دستگیره‌های همرنگ بدنه، آینه‌های جانبی راهنمادار کروم، تریم قوس چرخ

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

مدرن و خانوادگی

پژو 2008 جدید تمام فضای مورد نیاز خانواده شما را در اختیارتان میگذارد و در عین حال دارای یک پلتفرم جمع و جور است که زندگی و رانندگی در شهرهای شلوغ را راحتتر میکند.

دسترسی به صندوق عقب

- در حالت معمولی (صندلی ها ایستاده): صندوق عقب در سادهترین و عریضترین حالت خود قرار دارد، و کف آن از سطح زمین 60cm فاصله خواهد داشت.
- طاقچه عقب امکان دسترسی به صندوق عقب را فراهم میکند
- با فشردن دکمه‌های صندلی‌های عقب آنها به صورت کامل، تکی، یا دوتایی تا شده و فضای بیشتری را در صندوق عقب در اختیار شما میگذارند.
- حجم صندوق عقب: 410 تا 1400 لیتر

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ

فضاهای کاربردی

- فضای ذخیره بزرگ زیر کنسول وسط
- فضای داشبورد خنکشونده (یخچالی)
- فضای داخل درب های جلو برای قراردادن بطری‌های تا حجم 1.5 لیتر
- فضای داخل دربهای عقب برای نگهداری بطریهای نیم لیتری
- فضای پشت صندلیهای جلو

نکته‌های مهم:

- پژو 2008 جدید، اولین محصول شرکت مشترک جدید « ایران خودرواتومبیل پژو » است

- یک خودرو در سطح استانداردهای جهانی، تولید ایران

- بهترین گزینه برای کسانی که خودرویی هیجان‌انگیز اما قابل اطمینان در بازار ایران میخواهند.

 معرفی کامل مشخصات پژو 2008 با موتور توربو شارژ



نظرات

  • ام جی ام جی (31 فروردین 1400 ساعت 08:27)

    موتور، ۲۰۰۸کپی تیو فایو که روی اچ سی کراس دانگ فنگ، گیریبگس ۶سرعته که بازم عملکرد خوشایندی نسبت به گیریبکسای ژاپنی یا حتی کره ای نداره، فقط اسم پژو فرانسه چون یدک میکشه، استفاده ۷۰درصدی داره، علی الرغم مصرف پایین سوخت، استحکام پایین و استهلاک بالایی داره

  • محمد محمد (9 تیر 1396 ساعت 09:20)

    من یه ساله ام وی ام نیو اتومات دارم خیلی هم راضیم 75000000 قیمتشه آپشناشم از این بیشتره سواریش حرف نداره به خدا با اینکه چینیه ولی چون توی چین ساخته و مونتاژ شده خیلی از مونتاژ ایران بهتره فقط مانیتور نداشت که یه فابریکشو نصب کردم 1300

  • علی علی (9 تیر 1396 ساعت 09:13)

    به نظر من ام وی ام ایکس 33 خیلی از این بهتره هم آپشنش بیشتره هم قیمتش خیلی ارزون تره

  • ali gh ali gh (7 تیر 1396 ساعت 00:32)

    چیز زیادی نمیخوام بگم. همین بس که تو عکسها مشخصه شیشه بالابر دستی سرنشین عقب گویای همه چیزه. متأسفم با این قیمت و این همه بازارگرمی الکی

  • رضا رضا (4 تیر 1396 ساعت 08:31)

    کلاً مردم ایران یه کروموزوم فریب خوری دارن، اینو تو این چند ساله ثابت کردن. دست خودشون نیست.

  • علی علی (3 تیر 1396 ساعت 08:26)

    جالب اینکه مردم فهمیدن خودروسازان ایرانی گرانفروش و بی کیفیت هستند و دنبال خالی کردن جیب مردم هستند با این حال مردم از خریدن خوروهای داخلی با این قیمت هم استقبال خوبی میکنند.

  • محمد رضا محمد رضا (2 تیر 1396 ساعت 16:41)

    تویوتا پریوس با هفت سال گارانتی و موتور هیبریدی مصرف سوخت ناچیز 140 میلیون قیمت گذاشته اونوقت این ماشین چه مزیتی داره که 130 قیمت گذاشته؟

  • مسعود مسعود (31 خرداد 1396 ساعت 21:28)

    واقعا مردم را گیر آوردند هر مزخرفی را بخوان به خور مردم میدن
    آفرین به غیرت ایران خودرو با این مردم داریش

  • سعید سعید (31 خرداد 1396 ساعت 15:45)

    باسلام
    در خصوص پلتفرم، که اعلام کردید پلتفرم جدیده پژو استفاده شده چنین چیزی نیست پلتفرمش همون psa pf1 که تو 206 هم استفاده شده. از شایت شما انتظار چنین مقاله ای نبود ...

  • علی علی (31 خرداد 1396 ساعت 12:20)

    نه ابعاد درست حسابی داره نه سانروف داره در حالت کلی با این قیمت افتضاح کلا دلال ها هم که حسابی بازار گرمی خواهن کرد

  • بهروز بهروز (31 خرداد 1396 ساعت 11:45)

    مقایسه ابعاد چند خودرو را با هم مرور کنیم 2008 حتی در حد ال 90هم نیست
    خودرو ارتفاع طول عرض
    2008 1.55 4.16 1.75
    کپچر 1.57 4.12 1.77
    داستر 1.63 4.31 1.82
    206 1.44 3.87 1.44
    ساندرو 1.58 4.02 1.75
    ال 90 1.52 4.25 1.73
    اچ 30کراس 1.52 4.35 1.76
    تیوولی 1.59 4.21 1.79
    کوراندو 1.67 4.41 1.83
    توسان 1.65 4.41 1.82

  • فرشاد فرشاد (31 خرداد 1396 ساعت 09:47)

    سلام شک نکنید زیر 120 میلیون نمیدن تو ایران باید دید که ماشین نزدیکش تو ایران خودرو چقدر ارزش داره بعد میان قیمت گذاری میکنن رنو کپچر نزدیکترین خودرو در لگن خودرو هست پس فکر قیمت 90 تا 95 میلیون را نکنید 120 تا 130 میدن هایما قیمت 90 تا 95 داره پس نمیاد ماشینشو از فروش بندازه

  • sasan sasan (31 خرداد 1396 ساعت 01:26)

    بیشتر این متن خالی بندی و اغراقه (گریبکس 6 سرعته...هاها) یه ماشین فانتزی با قیمت نجومی--....شام و ناهار هیچی..

  • وحید وحید (31 خرداد 1396 ساعت 01:09)

    الان یک ساله بازار گرمی میکنن تا به قیمت خیلی خیلی بالاتر بفروشن به مردم. از 60 میلیون شروع شد الانم شده 100 میلیون. ماشینه 100 میلیونی سان روف هم نداره.حالا اون داخل چه خبره خدا داند .

  • mesou95 mesou95 (31 خرداد 1396 ساعت 00:49)

    واقعا متاسفم.خیلی مسخرس خودرویی که حتی نمونه فابریکش سانروف و سقف پانارومیک داره ولی ایران خودرو حذفش کرده.این عکس های هم مربوط به مدل 2017 میباشد که دارای سقف پانارومیک میباشد پس این مدل عرضه نمیشه.اما جدا از این چطور خودرویی که در بازار جهانی قیمتی معادل 80 میلیون تومان دارد اما در ایران بیش از 100 میلیون تومان قیمت گذاری شده اونم نمونه فاقد سقف پانارومیک واقعا خنده داره

  • ooo ooo (30 خرداد 1396 ساعت 20:44)

    من از نزدیک تو نمایشگاه تهران سال 95 دیدمش. خیلی کوچیکه. اصلا پشتش جا دار نیس. در کل 70 میلیون قیمت مناسبیه.

  • حمیدرضا حمیدرضا (30 خرداد 1396 ساعت 16:29)

    واقعا مزحکه بنز ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی داره
    تویوتا و بی ام و ۱۵۰ هزار کیلومتر
    حتی ماشین های چینی ۸۰ هزار کیلومتر گارانتی دارند
    اونوقت پژو با اون همه دبدبه و کبکبه ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی ؟؟
    واقعا این احترام و ارزش به مصرف کنندست؟؟؟

  • حامد حامد (30 خرداد 1396 ساعت 16:14)

    سلام
    این چطور ماشین کراس اووری هست که از ال نود هم کوچیکتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟