1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

6 فروردین 1397
  • 0

مرسدس بنز این روزها حضور نسبتا کمرنگی در بازار داخلی دارد و اگرچه همچنان نمونه کارکرده مدل‌های مختلف آن در بازار دست دوم، نظر علاقه‌مندان و مشتریان خودروهای لوکس را به سمت خود جلب می‌کنند اما طرفداران این برند، مدت زیادی است که برای ورود مدل‌های جدید آن انتظار می‌کشند.

 گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

این درحالی است که بعد از واردات رسمی مدل‌های فیس‌لیفت W212 (در دو نوع E200 و E250) و موفقیت چشمگیر آنها در بازار ایران، فقط تعداد محدودی S500 W222 و C200 W205 و همچنین چند دستگاه از نسل فعلی E-Class (اتاق W213) با مدل E200 2017 به کشور راه یافتند که البته واردات آنها از طریق مجوزهای ویژه انجام شده بود و ضمنا CLA45 AMG و GLA45 AMG نیز در تعداد محدود و از طریق ثبت سفارش‌های دریافت شده توسط نمایندگی MEC Design در بازار داخلی عرضه شدند. با این تفاسیر و علیرغم وعده‌های مطرح شده، در حال حاضر نیز با توجه به ممنوعیت واردات خودروهایی با قیمت بیش از 40 هزار دلار، دیگر امکان عرضه بسیاری از مدل‌های مرسدس بنز در بازار ایران وجود ندارد و در این میان تنها مدل‌های کوچک‌تر و نسبتا ارزان‌تر این برند یعنی A-Class ،‌CLA ،‌GLA و B-Class هستند که می‌توانند مجوز ورود به کشور را دریافت کنند، هرچند که هنوز برنامه قطعی یا زمان مشخصی برای واردات آنها اعلام نشده است و به همین علت در ادامه این مطلب فقط به معرفی و بررسی مختصر ویژگی‌های این مدل‌ها می‌پردازیم.

A-Class

 گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

هاچ‌بک جذاب و جوان‌پسند مرسدس بنز یعنی A-Class به عنوان ارزان‌ترین مدل این کمپانی شناخته می‌شود و به‌تازگی نسل جدید آن نیز تحت عنوان مدل 2019 معرفی شده است که چهره‌ای مدرن‌تر و اسپرت‌تر را همراه با تغییرات چشمگیر در بخش کابین و امکانات رفاهی به نمایش می‌گذارد. این ‌هاچ‌بک پریمیوم در صورت دریافت مجوز برای ورود به کشور، احتمالا با مدل A200 در بازار داخلی عرضه خواهد شد و طبیعتا با توجه به محدودیت قیمت تعیین شده، ورود نسخه AMG آن امکان‌پذیر نخواهد بود. مرسدس بنز A-Class با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند کمکی و پیشگیری از تصادف و همچنین ارائه امکانات رفاهی متنوع، به عنوان یکی از کامل‌ترین و مجهزترین خودروها در این کلاس به‌شمار می‌رود و البته موفقیت آن در بازار داخلی، بستگی به قیمت و تنوع آپشن‌های آن نسبت به رقبایی همچون ب‌ام‌و سری 1 و یا فولکس واگن گلف (که ممکن است در آینده به ایران وارد شود) دارد.

CLA

 گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

مرسدس بنز CLA در واقع یک نمونه چهار‌درب کوپه از A-Class است و گفته می‌شود که احتمالا نسل دوم آن نیز با نام A-Class سدان به بازار عرضه شود. به نظر می‌رسد که این اتومبیل کوچک و اسپرت با وجود سبک خاص طراحی ظاهری، بهره‌گیری از صندوق بار کاربردی‌تر و همچنین بازدهی رضایت‌بخش پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ (حتی در مدل CLA200)، شانس خوبی برای موفقیت در بازار داخلی داشته باشد و این در حالی است که CLA45 AMG نیز علیرغم قیمت بالا، با استقبال نسبتا خوبی از سوی خریداران مواجه شد، هرچند که خیلی‌ها صرفا به خاطر وجود پیشرانه توانمند AMG و شتاب‌گیری سریع این مدل، حاضر به پرداخت چنین مبلغی شدند و حالا باید دید که استقبال از نسخه‌های معمولی آن یعنی CLA200 و یا CLA250 چگونه خواهد بود.

GLA

 گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

این روزها شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای کوچک، طرفداران زیادی در بازار خودرو دارند و بنابراین پیش‌بینی می‌شود که GLA یعنی کراس‌اوور کامپکت مرسدس بنز که بر پایه A-Class شکل گرفته است نیز مانند CLA، حضور موفقی در بازار ایران داشته باشد. از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی GLA می‌توان به سیستم Keyless، سقف پانورامیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه برای راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر و قابلیت اتصال به اینترنت، DVD چنجر، دوربین 360 درجه، پارک اتوماتیک، سیستم هشدار نقطه کور و حرکت بین خطوط و همچنین کروز کنترل هوشمند و رادار تشخیص فاصله اشاره کرد که تقریبا مشابه با آپشن‌های A-Class و CLA است و ضمنا مانند دو مدل مذکور، نسخه 4MATIC (چهار‌چرخ متحرک) آن نیز قابل خریداری است.

B-Class

 گزینه های مرسدس- بنز برای عرضه در ایران

اگرچه B-Class هم می‌تواند مجوز ورود به کشور را دریافت کند اما از آنجایی که معمولا خودروهای MPV به ندرت ممکن است در ایران مورد استقبال قرار بگیرند، بعید است که این مدل هم برای عرضه در بازار داخلی انتخاب شود، هرچند که با وجود فضای کابین و محفظه بار رضایت‌بخش (در این کلاس و ابعاد)، سطح بالای ایمنی، مصرف سوخت مناسب و همچنین تنوع خوب آپشن‌ها می‌تواند گزینه‌ای جالب توجه و چند‌منظوره، خصوصا برای علاقه‌مندان به سفر و سیاحت باشد.



نظرات