1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. احتمال ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + قیمت

احتمال ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + قیمت

26 مهر 1396
  • 2

سرمایه گذاری یک شرکت هندی و دو شرکت چینی در شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر 12 میلیارد ریالی معادل 300 میلیون دلار نهایی شد.

رضا عظیمی رئیس هیات مدیره عظیم خودرو، با بیان این خبر گفت: پس از تلاش های شبانه روزی توانستیم در ماه گذشته با یک شرکت هندی و دو شرکت چینی قرارداد سرمایه گذاری مشترک(جوینت ونچر) به ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان را نهایی کنیم و حداکثر تا یک سال آینده این سرمایه وارد کشور خواهد شد.

 احتمال ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + قیمت

وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت اسمی کارخانه زاگرس خودرو به عنوان سایت تولیدی عظیم خودرو معادل 50 هزار دستگاه در سال است اظهار داشت: در راستای این سرمایه گذاری مشترک برخی از بخش های مهم کارخانه مانند اتاق رنگ و سالن اصلی باید ارتقا یابد تا بتوانیم طی دو سال به ظرفیت 80 هزار دستگاه و بعد 3 سال به ظرفیت 120 هزار دستگاه خودرو در سال برسیم.

عظیمی همچنین با اشاره به اینکه عظیم خودرو مرکز صادرات این محصولات به بازارهای خاورمیانه خواهد بود تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد از تولید سالانه باید به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر شود. وی همچنین به لیزینگ به عنوان ابزاری به منظور توسعه فروش محصولات شرکت یاد کرد و گفت: 120 میلیون دلار از این سرمایه گذاری به فروش لیزینگی اختصاص خواهد یافت.

رئیس هیات مدیره عظیم خودرو همچنین به خریداران مژده داد: سود لیزینگی که در برنامه این شرکت دیده شده است به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. عظیمی در ارتباط با خودروهایی با کیفیت بالا و با استانداردهای یورو 5 و 6 که در برنامه های تولید این شرکت وجود دارد نیز بیان کرد: یک MPV به قیمت 80 تا 90 میلیون تومان، 3 خودرو در کلاس SUV با قیمتی بین 110 تا 140 میلیون تومان، یک کراس اوور کوچک که بین 42 تا 49 میلیون تومان قیمت دارد و همچنین یک خودرو 7 نفره با قیمت حدود 110 تا 120 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد که سه خودرو آخر با برند ماهیندرا فروخته می شود.

وی در ارتباط با مسائل مطرح شده در زمینه پیش فروش خودرو ها توسط بعضی از شرکت ها از جمله عظیم خودرو در هفته گذشته و جنجال ایجاد شده با اشاره به اشتباه بزرگ در انتشار اخبار مربوطه اظهار کرد: این موضوع مربوط به یک آیین نامه انضباطی در وزارت صنعت است که طبق آن هر شرکت بعد از ثبت سفارش می بایست برنامه فروش خود را اعلام و موافقت وزارتخانه را دریافت کند، و جا دارد در اینجا از معاونان و مسئولان سازمان حمایت تشکر کنم که بلافاصله بعد از اشتباهی که در انتشار خبر صورت گرفت، اصلاحیه مربوطه را صادر کردند.

به گفته رئیس هیات مدیره عظیم خودرو، این موضوع هیچ ربطی به مجوز فعالیت نداشت، من از شما میپرسم مگر می شود گروه شرکت عظیم خودرو با 15 سال سابقه که متشکل از پنچ شرکت؛ صنایع تولیدی، لیزینگ، بازرگانی ، خدمات پس از فروش ، حمل ونقل که در 27 مرکز در پنچ استان فعالیت داشته و یک هزار و 400نفر پرسنل دارد مجوز نداشته باشد.

عظیمی ادامه داد: اتفاقاً با 22 مجوز از پروانه تولید خودرو تا اتحادیه های صنفی و همینطور مجوز بانک مرکزی، ما به عنوان بخش خصوصی که تا به امروز تماماً با اتکاء به خود و بدون کمک سیستم بانکی و دولتی بیش از 250هزار خودرو تحویل مردم داده ایم ، بیشترین مجوز ها در مقابل حتی بزرگترین شرکت های خودرو ساز را داریم .

وی افزود: بر همین اساس و طبق صحبت های انجام شده و با در نظر گرفتن اینکه صنعت خودرو با بسته شدن ثبت سفارش دچار مشکل های پیچیده ای شده در انتظار باز شدن سایت ثبت سفارش هستیم و بعد از آن نسبت یه دریافت موافقت های معمول وزارت صنعت درباره فروش خودروهای وارداتی اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره عظیم خودرو در ادامه تشکل هایی که مدافع حقوق قانونی اعضاء زیان دیده خود هستند را دعوت به آرامش کرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه بعد از سال ها زیان تحریم و باز شدن مرزها و ورود شرکت های معتبر و آسیب پذیر بودن صنعت خودرو در آینده سازمان ها و نهادهای نظارتی دقت بیشتری در اعلام و انتشار اخبار و اطلاعیه ها داشته باشند تا موجبات سو استفاده عده ای که منافع شخصی خود را بر منافع ملی کشور ترجیح می دهند فراهم نشود و همین خوراک برای تشویش اذهان عمومی که منافقین و رسانه های بدخواه خارج از کشور از آنها نهایت سوء استفاده را می کنند مهیا نکنند.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود از زحمتکشانی که با تمام سختی ها و تخریب ها با سرمایه شخصی و با تلاش شبانه روزی برای سازندگی ایران عزیزمان فعالیت می کنند چتر حمایتی خود را باز کنند و مانند گذشته حمایت خود را از این صنعت قطع نکنند و مانند پدری دلسوز و خیر خواه عمل کنند.



نظرات

  • محمود محمود (27 مهر 1396 ساعت 18:02)

    خاک بر سر صنعت خودرو که بعد از بیشتر از 50 سال فعالیت حالا شده مونتاژ کننده فرغونهای چینی و هندی

  • حسابان حسابان (26 مهر 1396 ساعت 13:57)

    دلار رو به این قیمت از کجا خریدید ؟ به ما هم بگید ماهم بخریم. دلار 4020 تومن هست حساب کنید که 300 میلیون دلارش چقدر میشه؟