1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. شاسی بلند لوکس «کیا» در راه بازار؛ کیا تلوراید

شاسی بلند لوکس «کیا» در راه بازار؛ کیا تلوراید

7 بهمن 1396
  • 1

ژانویه 2016 میلادی شرکت خودروسازی کیا در نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا از یک خودروی شاسی بلند لوکس رونمایی کرد که تحت عنوان "تلوراید (Telluride )" شناخته می‌شد.

حال پس از گذشت 2 سال که از معرفی رسمی این خودرو می‌گذرد، شرکت خودروسازی کیا اعلام کرده است که برمبنای این خودروی شاسی بلند مفهومی، به زودی یک برند کاملا جدید راه اندازی خواهد کرد.

 شاسی بلند لوکس «کیا» در راه بازار؛ کیا تلوراید

طبق گفته مقامات کیا، در حال حاضر کمپانی خودروسازی کیا در سبد محصولات خود، دو خودروی شاسی بلند دارد که در واقع یکی از آنان خودروی کراس اوور "کیا اسپورتیج" بوده و دیگری هم خودروی شاسی بلند سایز متوسط "کیا سورنتو" خواهد بود که امکان نصب 7 صندلی داخل کابین آن وجود دارد، اما حالا با تایید تولید و راه اندازی یک برند کاملا جدید برمبنای شاسی بلند کانسپت "تلوراید"، به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی کیا به دنبال راه اندازی و تولید یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ و لوکس خواهد بود تا خانواده شاسی بلندهای خود را گسترش دهد و مشتریان ثروتمند را به سمت خود جذب کند.

 شاسی بلند لوکس «کیا» در راه بازار؛ کیا تلوراید

خودروی کانسپت تلوراید که در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2016 معرفی شد، براساس ادعای کمپانی سازنده بر روی پلتفرم نسل جدید کیا سورنتو توسعه پیدا کرده است، ولی با 241 میلی متر طول بیشتر، 119 میلی متری عرض بیشتر و همچنین افزایش ارتفاع 112 میلی متری نسبت به نسل جدید کیا سورنتو که در صورت توسعه و تولید با همین ابعاد و اندازه، می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار مشتریان کیا قرار دهد. علاوه بر این، فاصله بین دو محور اتومبیل نسبت به خودروی کیا سورنتو 120 میلی متر افزایش پیدا کرده است که باعث شده این فاصله در مجموع به عدد 3081 میلی متر برسد.

 شاسی بلند لوکس «کیا» در راه بازار؛ کیا تلوراید

برای نسخه کانسپت، پیش از این شرکت خودروسازی کیا عنوان کرده بود که می‌خواهد از یک سیستم محرک پلاگین هیریدی استفاده کند که متشکل از یک پیشرانه درون سوز تنفس طبیعی با حجم 3.5 لیتری بوده و می‌تواند قدرت اختصاصی 270 اسب بخاری داشته باشد، اما موتوری الکتریکی اتومبیل 130 اسب بخار تولید می‌کند تا در مجموع قدرت 400 اسب بخاری در اختیار چرخ‌ها قرار گیرد. ولی در پایان باید منتظر ماند و دید که محصول جدید کیا به چه نوع سیستم محرکی مجهز خواهد شد.



نظرات

  • فرزاد فرزاد (8 بهمن 1396 ساعت 10:17)

    یعنی اگه خودروساز در کشور داشتیم و از نظر غیرت و همت مثل گل کلم هم بودن با دیدن تولیدات و پیشرفت کره‌ای ها یه....... به سر خودشون میکردن ولی دریغ از یه جو غیرت کلم پیچ،