1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اولین مدل کامیونت‌های سبک مشترک بنز و فوسو رونمایی شدند

اولین مدل کامیونت‌های سبک مشترک بنز و فوسو رونمایی شدند

28 بهمن 1395
  • 0

در حاشیه نمایشگاه خودروی تهران از اولین مدل کامیونت‌های سبک شرکت مشترک بنز آلمان و فوسو ژاپن رونمایی شد.

علی جعفری مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های این شرکت در دو مرحله واردات و تولید در ایران است گفت: فاز اول واردات به صورت سی بی یو انجام شده و کارشناسان ژاپنی برای آموزش فنی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش وارد کشور شده اند به طوری که اکنون ۵ نمایندگی در شهرهای بزرگ وجود دارد و سال آینده نیز ۱۸ نمایندگی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز دوم ما تولید این کامیونت های سبک در ایران است تا بتوانیم تکنولوژی آلمانی این کامیونت‌ها را وارد کنیم و تفاهم نامه اولی نیز امضاء شده است.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر در ایران دو مدل شش تن یک مدل پنج تن و یک مدل ۸ تن عرضه خواهد شد و موتورهای آن ۱۵۰ اسب بخار است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا، که آیا این حجم موتور برای کامیونت های باری کم نیست اظهارداشت: ما این خودروها را با تمام ظرفیت در پنجاه هزار کیلومتر ازجاده های ایران تست کرده ایم و حتی به خاطر وضعیت جاده و آب و هوایی ایران از کارخانه مبدا برخی تغییرات را ایجاد کردیم.

 رونمایی از اولین مدل کامیونت‌های سبک مشترک بنز و فوسو

وی تصریح کرد: این خودروها از کارخانه پرتغال وارد ایران خواهد شدو پیش بینی ما این است که همانطور که برند فوتسو دایملر که اکنون در بازار خلیج فارس و اندونزی توانسته گوی رقابت از ایسوزو بگیرد در ایران نیز موفق شود.

وی در خصوص قیمت این خودروها گفت: مدل شش تن ۱۲۹ میلیون تومان شش تن کمپرسی ۱۲۹ میلیون تومان ۸ تن ۱۳۸ میلیون تومان و ۵ تن ۱۲۰ میلیون تومان است. علت بالا بودن قیمت این خودروها به سبب وجود آبشن های اضافه و لاستیک مرغوب است به طوری که تفاوت قیمت لاستیک این خودرو با دیگر خودروهای هم کلاس خود به تنهایی ۴ میلیون تومان است.

 رونمایی از اولین مدل کامیونت‌های سبک مشترک بنز و فوسو

وی در خصوص ظرفیت بازار ایران گفت: در شرایط خوب مصرف سالیانه کامیونت های سبک در کشورمان ۴۰ هزار تا ۵۰ هزاردستگاه است و ما فکر می کنیم بتوانیم سال آینده سهم مناسبی از بازار ایران را به دست بگیریم.

 رونمایی از اولین مدل کامیونت‌های سبک مشترک بنز و فوسو

منبع:دنیای خودرو



نظرات