1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس

رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس

15 اسفند 1396
  • 0

هیوندایی از یک خودروی غیرآلاینده خود در آستانه نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

 رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس

این suv سابکامپکت در اولین مرحله در اروپا ارائه خواهد شد این خودرو با دو نوع سامانه مولد قدرت ارائه می‌شود که در مدل پایه بخش الکتریکی قدرتی معادل 135 ps را تولید کرده و به یک باتری با ظرفیت 39.2 کیلووات ساعت مجهز است. این مجموعه می‌توانند خودرو را با یک بار شارژ حدود 300 کیلووات برساعت پیش برند.

 رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس

اما در مدل دوم موتور الکتریکی قدرتی معادل 204 PS تولید می‌کند و با یک باتری 64 کیلووات ساعتی هماهنگ خواهد شد. هیوندایی انتظار دارد این مدل دوربرد الکتریکی‌اش بین هر شارژ خودرو را حدود 470 کیلومتر پیش برد.

از طرفی این خودروسازی ادعا کرده هر دو مدل از خودروهایش با استفاده از سامانه‌های شارژکننده‌ی سریع در 54 دقیقه حدود 80 درصد از شارژ خود را دریافت می‌کنند. مدل کوتاه‌برد کنا قادر است در زمان 9.3 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت دست یابد و مدل دوربرد نیز برای رسیدن به این شتاب به 7.6 ثانیه زمان نیاز دارد. در هر دو مدل نیز بیشینه سرعت خودروها به 167 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

 رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس

هیوندایی به کناهای الکتریکی سامانه احیاء کننده انرژی الکتریکی را نیز اضافه کرده که با هر ترمز به فرآیند شارژ خودرو کمک می‌کند. راننده می‌تواند شدت و قدرت نیروی حاصله از این فرآیند را از طریق پدال‌های نصب شده روی فرمان تنظیم کند.

رانندگان در این خودرو به طیف گسترده‌ای از دیجیتال‌ها دسترسی دارند. سامانه اطلاعات و سرگرمی خودرو روی یک صفحه نمایش 7 اینچی با رزلوشن بالا تجلی می‌یابد و خودرو قابلیت ارتباطی زیادی با کارپلی اپل و اتو اندروید دارد.

 رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس

کنای الکتریکی همچنین به طیف وسیعی از سامانه‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی، سامانه حرکت- توقف، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابران پیاده، سامانه تشخیص نقاط کور و سامانه هشدار ترافیکی در حرکات رو به عقب مجهز است.

 رونمایی از هیوندای کنای الکتریکی -عکس



نظرات