1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی رسمی هوانسو هایوسو از کپی نیم‌بند لامبورگینی اوروس

رونمایی رسمی هوانسو هایوسو از کپی نیم‌بند لامبورگینی اوروس

19 خرداد 1397
  • 0

پس از انتشار تیزری از اسکچ‌های دیجیتالی کپی چینی لامبورگینی اوروس، حالا شرکت هوانسو که متعلق به شرکت چینی بایک است، این خودرو را معرفی کرده است. در نمای جلویی این کراس‌اوور چینی که C60 هایوسو نام گرفته، به‌وضوح تقلید از اوروس دیده می‌شود درحالی‌که شباهت‌ها در ورودی‌های هوای روی گلگیرهای جلو، خط پروفیل جانبی و چراغ‌های عقب هم ادامه پیدا می‌کند. البته C60 هایوسو کپی صددرصدی از اوروس نیست اما کاملاً واضح است که هوانسو در طراحی آن از سوپراس‌یووی ایتالیایی الهام گرفته است.

 رونمایی رسمی هوانسو هایوسو از کپی نیم‌بند لامبورگینی اوروس

هرچند C60 هایوسو از لامبورگینی اوروس 200 هزار دلاری کپی شده است اما خودروی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای است به‌گونه‌ای که انتظار می‌رود قیمتی بین 100 هزار تا 150 هزار یوآن معادل 15 هزار تا 23 هزار دلار داشته باشد. این در حالی است که طراحی بیرونی C60 هایوسو چندانی بد نیست و حتی نسبت به کپی‌های فاجعه‌بار دیگری که طی سال‌های اخیر توسط چینی‌ها ساخته شده مثل Longer Yuelang X1 می‌توان گفت خوب و مناسب از آب درآمده است. فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور چینی هم برابر با 2.81 متر است که تنها حدود 19 سانتیمتر کوتاه‌تر از اوروس است و بنابراین باید فضای کافی برای حمل پنج نفر را داشته باشد.

 رونمایی رسمی هوانسو هایوسو از کپی نیم‌بند لامبورگینی اوروس

در گزارش قبلی گفته شده بود که هایوسو به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری با 150 اسب بخار قدرت مجهز است اما رسانه‌های چینی در حال حاضر گفته‌اند که این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که 195 اسب بخار قدرت دارد. درهرحال در زیر کاپوت این کراس‌اوور چینی هر پیشرانه‌ای با هر قدرتی که قرار داشته باشد، مطمئناً هرگز حتی نزدیک اوروس با نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو 650 اسب بخاری هم نخواهد بود. C60 هایوسو بخشی از سری X محصولات هوانسو است که شامل طیفی از کراس‌اوورها با طراحی‌های اسپرت می‌شود. انتظار می‌رود این اوروس چینی در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) رسماً رونمایی گردد.

 رونمایی رسمی هوانسو هایوسو از کپی نیم‌بند لامبورگینی اوروس

منبع پدال


نظرات