1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جیلی GC6 خودروی مناسب و سرشناس برای بازار ایران

جیلی GC6 خودروی مناسب و سرشناس برای بازار ایران

7 مرداد 1396
  • 0

روزهای گذشته شرایطی فراهم شد با مدیر برندینگ جیلی در ایران، آنتونی ژاپنگ، گفت‌وگویی درخصوص فعالیت‌های کمپانی جیلی در ایران داشته باشیم. در این بخش به صحبت‌های او درخصوص عرضه GC6 به عنوان اولین محصول مشترک با خودروسازان بم می‌پردازیم.

 GC6؛ خودروی مناسب و سرشناس برای بازار ایران

چرا GC6 را برای بازار ایران انتخاب کرده‌اید؟

سوال خوبی است. سیاست‌های جیلی بر این است تا برند خود را به عنوان یک نشان خودرویی سرشناس به مشتریان ایرانی معرفی کند. برای همین سراغ خودروهایی می‌رویم که جوابشان را در بازار جهانی پس داده باشند و بتوانند حداکثر نظر مشتریان را به سمت خود بکشانند. خودروسازان بم هم به عنوان یک شریک تجاری مطمئن برای ما شناخته می‌شود و برای همین قصد داریم تا با مشارکت در عرضه خودروهای باکیفیت نام این خودروساز را در ایران پرآوازه کنیم. جیلی GC6 خودرویی است که در بازار چین بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته و حال خودروسازان بم امکان استفاده از این خودروی باکفیت را در ایران برای ما فراهم ساخته است. حدود دو سال تلاش ما این بود تا بتوانیم این خودروی سدان را باکیفیت بالا در ایران تولید کنیم. لذا حال مطمئن هستیم گزینه‌ای مناسب را انتخاب کرده‌ایم. سیاست جیلی این است که خودرویی مطمئن را به بازار ایران بیاورد و نمی‌خواهیم خودروهای جدید خود را در ایران ارزیابی کنیم. برای همین مطمئن هستیم GC6 را به عنوان یک سدان خوب به ایران آورده‌ایم.

 GC6؛ خودروی مناسب و سرشناس برای بازار ایران

برنامه‌ای دارید تا مدل جدید این خودرو را در ایران تولید کنید؟

تمام تلاش ما این است که ابتدا به کمک خودروسازان بم رضایت حداکثری مشتریان را احیا کرده و پس از برطرف کردن مشکلات گذشته، سایر محصولات به روز دیگر جیلی را به بازار ایران تقدیم کند. GC6 فیس‌لیفت تازه به خط تولید چین آمده و بدیهی است هنوز نتیجه مطلوبی چون GC6 فعلی را نگرفته‌ایم. به هر حال باید تمام تلاش ما این باشد تا نام جیلی و خودروسازان بم را با رضایت حداکثری مشتریان همراه کنیم.

تا به حال GC6 را به کشورهای دیگر صادر کرده‌اید؟

بله. این خودرو به عنوان یک سدان اتوماتیک به صرفه در گروه جیلی شناخته می‌شود که فروش بسیار بالایی در کل چین داشته است. همچنین مدت‌هاست این خودرو را در روسیه، شمال آفریقا و آمریکای‌جنوبی می‌فروشیم. GC6 در آن کشورها هم فروش خوبی دارد و اعتبار مناسبی را برای نشان جیلی به دست آورده است.

چه زمانی می‌توانید این خودرو را از ایران صادر کنید؟

جیلی و خودروسازان‌بم تمام تلاششان این است که GC6 را با داخلی‌سازی بیشتر در ایران تولید کنند. بدیهی است هر زمانی داخلی‌سازی این سدان افزایش پیدا کند، شرایط ایده‌آل برای صادرات این خودرو پدید می‌آید. در حال حاضر هم با تلاش تیم مشترک خودروسازان بم و جیلی داخلی‌سازی GC6 در ابتدای کار خوب و مناسب است و نسبت به رقبا بیشترین داخلی‌سازی را در ماه‌های اول عرضه داریم. زمانی که قرارداد خود با خودروسازان بم را امضا می‌کردیم، هیچ پیش‌شرطی را برای صادرات خودرو قرار ندادیم. زیرا می‌دانیم این شرکت می‌تواند در آینده نزدیک اهداف مشترکمان را جلو ببرد. پیش از این هم شرایط عرضه و صادرات GC6 را به عراق و آذربایجان سنجیده‌ایم. زیرا این خودرو می‌تواند با قیمت رقابتی در ایران تولید شود و بعد در این دو کشور فروش بالایی را تجربه کند.

با توجه به اینکه رقبای شما محصولات کراس‌اوور را در اولویت قرار داده‌اند، آیا برنامه‌ای برای عرضه خودروهای این چنینی دارید؟

در این مدت تیم‌های بررسی بازار ما و خودروسازان بم تحقیقات خوبی را انجام داده‌اند و حال می‌دانیم سلیقه مشتریان ایرانی بیشتر به سمت چه خودروهایی است. ولی پیش از این‌که با قطعیت حضور خودروهای کراس‌اوور جیلی را در ایران اعلام کنیم، می‌خواهیم هر خودرویی که به بازار ایران و دیگر کشورها عرضه می‌کنیم، ایمنی و کیفیت حداکثری داشته باشد.

در حال حاضر گروه جیلی به عنوان مالک ولووی سوئد به حساب می‌آید که به ایمنی معروف است. در این مدت سبک ایمنی ولوو به جیلی آمده و کاملا واضح است ایمنی خودروهای ما هم به نسبت رقبا ارتقای چشم‌گیری داشته است. برای همین موضوع می‌گوییم محصولاتی که به خط تولید خودروسازان بم می‌آیند، اولویت ایمنی و کیفیت را سر لوحه خود قرار داده‌اند و در آینده نزدیک سبد محصولات ما بر مبنای این دو اصل حیاتی در ایران تکمیل می‌شود.



نظرات