1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی محصول دیگر سیتروئن برای بازار ایران

معرفی محصول دیگر سیتروئن برای بازار ایران

6 خرداد 1396
  • 2

در شرایطی که سایپا و سیتروئن هنوز رسما برنامه مشترک خود برای عرضه محصولات جدید به بازار کشور را اعلام نکرده اند، گفته می شود طرفین بر سر عرضه دو محصول اولیه به توافق رسیده اند. این دو شرکت پس از توافق هسته ای و برجام، تفاهم نامه همکاری مشترک با یکدیگر امضا کرده و قرار است طی سال جاری وارد فاز اجرایی شوند.

 معرفی محصول دیگر سیتروئن برای بازار ایران

آن طور که یک منبع آگاه عنوان می کند، سایپا و سیتروئن قصد دارند در فاز اول همکاری مشترک خود، دو محصول شامل مدل های C4 و C3-XR ‌را روانه بازار کنند.

 معرفی محصول دیگر سیتروئن برای بازار ایران

به گفته او، این دو خودرو ابتدا از طریق واردات روانه بازار ایران خواهند شد و پس از انجام بازارسنجی لازم، تصمیمات نهایی در مورد تولید آنها گرفته می شود. این منبع آگاه تاکید می کند که عرضه مدل C4 در اولویت قرار دارد و این محصول به احتمال فراوان اولین خودرو تولیدی جدید سیتروئن در ایران و در قالب همکاری مشترک با سایپا خواهد بود.

به گفته او، همچنین مدل C3-XR که پس از C4 عرضه خواهد شد نیز احتمالا جزو محصولات تولیدی سیتروئن در ایران خواهد بود، هرچند این موضوع بستگی به میزان استقبال مشتریان از مدل های وارداتی آن دارد.

 معرفی محصول دیگر سیتروئن برای بازار ایران

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که طبق توافق سایپا و سیتروئن، مالکیت 50 درصد از سایت کاشان سایپا به خودروساز فرانسوی واگذار خواهد شد. در واقع سیتروئن با خرید نیمی از سایپای کاشان (که یکی از مجهزترین سایت های تولیدی در خودروسازی کشور است) عملا به بازیگری مدعی در خودروسازی ایران تبدیل خواهد شد.

 معرفی محصول دیگر سیتروئن برای بازار ایران

منبع : ایران جیب



نظرات

  • kh kh (7 خرداد 1396 ساعت 20:14)

    تا این انحصار دو تا کارخانه وجود دارد وضع همین است سیاست خودرویی باید درست شود.

  • منوچهر منوچهر (7 خرداد 1396 ساعت 10:39)

    فایده ایی نمی بیینم . فقط حرف حرف حرف ... در ضمن قیمت خودروهایی که این روزها از آنها نام برده می شود در رنج قیمتی حداقل 70 میلیون به بالا بوده وظاهراً قرار نیست دردی از جامعه متوسط به پایین دوا شد!!!