1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. غول گوانگژو چین با تاخیر دو ساله به ایران آمد

غول گوانگژو چین با تاخیر دو ساله به ایران آمد

21 بهمن 1396
  • 1

با باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو و آزاد شدن واردات، شاهد رونق دوباره بازار خودرو و افزایش چشمگیر قیمت خودروهای موجود در بازار هستیم. شرکت‌های واردکننده نیز محصولاتی که مدت‌ها در گمرک خاک خورده بودند را تازه به بازار عرضه کرده‌اند که برخی از این برندها، به چشم مشتریان، ناآشنا هستند.

شرکت الماس‌داران حدود دو سال گذشته مذاکراتی را با شرکت خودروسازی GAC چین کرده و نماینده رسمی این خودروساز چینی در ایران شد و محصولات این خودروساز را به ایران وارد کرد، اما این خودروها در گمرک متوقف شد تا مجوز واردشدن به بازار را کسب کنند. در حال حاضر این شرکت دو خودروی گک GA3s و GS5 را به بازار وارد کرده است که هر دو خودرو مدل 2015 هستند که یکی سدان و دیگری در سگمنت کراس‌اوورهاست.

 غول گوانگژو چین با تاخیر دو ساله به ایران آمد

این دو خودرو در حالی پس از دو سال توقف در گمرک به بازار عرضه شدند که شرکت الماس‌داران تقریبا منحل شده و این شرکت، هیچ‌گونه بازاریابی و بردندیگ برای خودروهای گک انجام نداده است و هیچ زیرساختی را برای ارائه خدمات پس از فروش این دو خودرو فراهم نکرده است، این در حالی است که این شرکت بیان کرده است که تمام محصولات که با گارانتی شرکت الماس‌داران و 1000 لیتر بنزین رایگان به فروش می‌رسند. این در صورتی است که شرکت الماس‌داران در حال حاضر هیچ سایت معتبری هم ندارد و به دلیل ناکامی در واردات این برند، دو شرکت داخلی دیگر در حال مذاکره برای وارد کردن محصولات GAC به بازار ایران هستند.

 غول گوانگژو چین با تاخیر دو ساله به ایران آمد

خانواده گرامی پیش از شرکت الماس‌داران، مالک شرکت جیلران بودند که نماینده انحصاری جیلی در ایران بوده است، ولی به دلیل سیاست‌های غلط موفق به حفظ این عاملیت نشدند. پیش از آن این خانواده مالک شرکت آسان موتور(نماینده انحصاری هیوندای) بودند، ولی باز هم به دلیل اتخاذ سیاست‌های فروش و خدمات پس از فروش غلط، موفق به حفظ این عاملیت نشدند و در حال حاضر، زمزمه‌های این وجود دارد که شرکت اطلس‌خودرو(نماینده شرکت کیا) نیز فعالیتش را در ایران متوقف کند که این شرکت هم متعلق به این خانواده است. با توجه به این پیشینه، بعید است که شرکت الماس‌داران موفق شود که محصولات GAC را در ایران به فروش برساند و این برند را در بازار مطرح کند.

 غول گوانگژو چین با تاخیر دو ساله به ایران آمد



نظرات

  • Reza Reza (21 بهمن 1396 ساعت 19:09)

    خانواده گرامی سیاست غلط نداشتن ، بنده از نزدیک می شناسمشون ، نمایندگی ها رو آقایون ازشون گرفتن ، اتفاقا هیوندایی و کیا موتورز از همه بیشتر می فروختن ولی وقتی شما به جایی می رسی کسانی میان و می خوان به زمین بزنن