1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. 200 دستگاه شورولت ‌برگشت خورد!

200 دستگاه شورولت ‌برگشت خورد!

16 اردیبهشت 1395
  • 0

لغو ناگهانی مجوز واردات خودروهای آمریکایی

با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات خودروهای آمریکایی ناگهان لغو و اسامی ۲۴ مدل شورولت از فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور در سال ۹۵ از سیستم ثبت سفارش حذف شد.

هرچند چند روز پیش یکی از مقامات مسئول وزارت صنعت، معدن و تجارت از قانونی بودن واردات خودروهای آمریکایی خبر داده بود اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که باید این مجوزها حذف شوند.

در همین مورد امروز خبرگزاری‌ها گزارش دادند که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات خودروهای آمریکایی ناگهان لغو و اسامی ۲۴ مدل شورولت از فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور در سال ۹۵ از سیستم ثبت سفارش حذف شد.

آن‌گونه که مهر از وزارت صنعت، معدن و تجارت کسب اطلاع کرده، محمدرضا نعمت‌زاده، دستور لغو مجوز واردات این خودروهای لوکس را صادر کرده است. اکنون فهرست مجاز خودروهای وارداتی دیگر نامی از خودروهای آمریکایی به خود نمی‌بیند.

۲۰۰ شورولت به ارزش ۷ میلیون دلار برگشت خورد!

بر اساس این گزارش، یک مقام مسئول در وزارت صنعت اعلام کرده است: در پی دستور وزیر صنعت، ۲۰۰ دستگاه خودروی شورولت که به ارزش هفت میلیون دلار ثبت سفارش شده بودند، در میانه راه به مقصد کره جنوبی برگشت خوردند.

وی، ارزش محموله وارداتی ثبت سفارش شده را درمجموع هفت میلیون دلار عنوان کرد و افزود: به متقاضی ثبت سفارش این خودروها اعلام شده که اجازه واردات ندارند و البته این خودروها وارد کشور نشده بودند و فقط ثبت سفارش آن‌ها صورت گرفته بود اما بارگیری شده ولی هنوز به مرزهای داخل کشور هم نرسیده بودند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صنعت، در زمان ثبت سفارش این خودروهای آمریکایی، سامانه به لحاظ قانونی ممانعتی ایجاد نکرده بود و در میان اقلامی هم که برای واردات مجاز شمرده شده بودند، خودرو قرار نگرفته بود که سیستم ثبت سفارش بخواهد به‌صورت سامانمند جلوی ثبت را بگیرد و نظر دولت را اعمال کند.

وی تصریح کرد: البته خودروهای شورولت ثبت سفارش شده از مبدأ آمریکا نبود و قرار بود از مبدأ کره جنوبی وارد کشور شود، در واقع این خودروساز آمریکایی در سایت‌های کشور مذکور سرمایه‌گذاری کرده و به تولید خودرو پرداخته بود اما اکنون بعد از دستور وزیر صنعت، به واردکننده این خودروها اطلاع‌رسانی شده است که اجازه واردات این خودروها را ندارد.

در همین مورد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز بسته شدن سامانه ثبت سفارش واردات ۲۴ مدل خودروی آمریکایی را تأیید کرده است.

فرهاد احتشام زاده با بیان اینکه واردات 24 مدل خودروی آمریکایی در سامانه ثبت سفارش لغو شده است، گفت: پیش از این هرکسی می‌توانست با مراجعه به این سامانه و پرداخت سه درصد تعرفه گمرکی این خودرو را ترخیص کند.

وی با اشاره به اینکه البته این لغو ثبت سفارش مشمول خودروهایی که قبلاً ثبت سفارش شده بودند نیست، افزود: در مورد لغو مجوز شرکت متقاضی واردات این خودروهای آمریکایی هم باید وزارت صنعت اطلاعات تکمیلی را بیان کند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: لغو مجوز واردات خودرو یک شرکت نیازمند یکسری الزامات و رعایت برخی قوانین است که این موضوع به نظر زمان‌بر خواهد بود.

 لغو ناگهانی مجوز واردات خودروهای امریکایی

لغو ناگهانی مجوز واردات خودروهای امریکایی

منبع:

پدال



نظرات