1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. وعده مدیرعامل ایران خودرو: ورود پژو ۳۰۱ سال آینده به بازار

وعده مدیرعامل ایران خودرو: ورود پژو ۳۰۱ سال آینده به بازار

22 بهمن 1396
  • 0

هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی سخنانی در مراسم افتتاح خط تولید کاتالیست یورو۵ گفت: پژو ۳۰۱ سال آینده با داخلی سازی ۵۰ درصد وارد بازار خواهد شد.

یکه زارع در این مراسم گفت: با وجودی که تولد صنایع جدید از وابستگی اقتصادی کشور به درآمدهای نفتی می کاهد، نیاز مبرم به تسهیل فعالیت نهادها و انجام سرمایه گذاری در بحث تولید داریم و دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به این امر معطوف سازند.

 وعده مدیرعامل ایران خودرو: ورود پژو ۳۰۱ سال آینده به بازار

وی ادامه داد: قرارداد پژو یکی از مهمترین قراردادها و توافق های پسابرجامی کشور بود. در این زمینه باید قوی عمل کرده و منافع موردنظرمان را به صورت کامل از این قرارداد بدست آوریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه افزود: چند بحث اصلی در رابطه با قرارداد پژو مدنظر قرار دارد: اول اینکه باید حداقل 70 درصد تولید صورت گرفته در چارچوب این قرارداد داخلی سازی شود. نکته بعدی اینکه صنعت قطعه سازی کشور باید بتواند طی سال های آینده که نیاز به عرضه مدل های جدید خواهیم داشت دانش و فناوری خود را به روز کند؛ چراکه در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

یکه زارع در ادامه گفت: خودروی پژو 301 به عنوان یکی از محصولات استراتژیک قرارداد پژو، سال آینده وارد بازار می شود و اولین دوره عرضه آن با داخلی سازی 50 درصدی صورت می گیرد که امری بی سابقه است.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی در قالب قرارداد پژو باید حداقل 30 درصد به بازارهای هدف صادر گردد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خاتمه با اشاره به بازگشت بیش از 20 هزار نیروی تعطیل شده به صنعت قطعه سازی کشور در سال 96 گفت: شرکت ایران خودرو آماده استقبال از علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی بوده و فروش این سرمایه گذاران نوپا را به مدت 5 سال تضمین قطعی می کند.



نظرات