1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از کانسپت نسل جدید بی ام و Z4

رونمایی از کانسپت نسل جدید بی ام و Z4

29 مرداد 1396
  • 0

Marc Girard مدیر طراحی بخش کانسپت بی ام و می گوید این Z4 جدید نمایانگر 80 درصد طرح نهایی برای سال 2018 می باشد.

رونمایی از بی ام و Z4 کانسپت

این شما و این مدل جدید بی ام و Z4 - یا حداقل 80 درصد مدل نهایی که در سال 2018 عرضه خواهد شد – که به صورت کانسپت در Pebble Beach رونمایی شد. قبل از ارسال به امریکا، فرصتی شد تا این اتومبیل جدید را به طور مختصر بررسی کرده و با طراح آن یعنی Marc Girard (مدیر بخش کانسپت بی ام و) کمی صحبت کنیم. همچنین موفق شدیم که تعدادی عکس از این مدل جدید در استودیو مونیخ داشته باشیم. وی می گوید:"این یک اتومبیل مخصوص راننده است، یک اتومبیل اسپرت است، فوق العاده چابک و سبک است و بسیار پویا است." همچنین بیشتر به صحبت درباره ظاهر این کانسپت جدید پرداخت.

این مدل جزئیات ظریف و طراحی جذابی دارد. با این که نمی توان به طور قطع در مورد ابعاد آن نظر داد، اما به نظر می رسد که از مدل Z4 قبلی کمی جمع و جورتر است. Girard تایید می کند که محور چرخ آن کوچک تر شده است و اندازه های موجود به طور ماهرانه ای تغییر داده شده اند تا این که راننده در وسط اتومبیل قرار بگیرد.

رونمایی از بی ام و Z4 کانسپت

جلوپنجره ها ظاهر جدیدی پیدا کرده اند – نسبت به قبل پهن تر شده اند – و بر خلاف مدل میله ای همیشگی، این بار به صورت شبکه ای طراحی شده اند. پهنای جلو پنجره باعث می شود که چراغ ها به کناره ها کشیده شوند و برای اولین بار (در طراحی بی ام و) بر روی هم قرار بگیرند. مانند مدل سری 8 کانسپت، در قسمت پایین سپر جلو از فیبر کربن استفاده شده است که ظاهر کوسه مانندی به آن داده است. Girard در طراحی Z4 جدید از مدل قبلی الهام گرفته و عناصر موجود را بازطراحی کرده است. وی در این زمینه می گوید: "به طور قطع می خواهیم همه چیز را دوباره اختراع کنیم. این قضیه در مورد جلوپنجره نیز صدق می کند و ما آن را دوباره طراحی کردیم." Z4 جدید ظاهری متمایز و تهاجمی دارد و در محل تلاقی کاپوت و گلگیرهای جلو، خط زیبایی به چشم می خورد که به سمت بالا می رود و از میان درها عبور کرده و به سمت چراغ عقب های L مانند پیش می رود. رینگ های 20 اینچی آلیاژی دوپره، نمایانگر طراحی جدید بی ام و می باشند و کشنده های هوای بزرگ در بالای چرخ های جلو و همچنین منحنی های قسمت عقب، هنر طراحی بی ام و را به بیننده نشان می دهد. قرار دادن اسپویلر، اگزوزهای دوگانه و دیفیوزر کربن (قسمتی در پایین اتومبیل که با عبور جریان هوا خاصیت آیرودینامیک را ارتقا می دهد) طراحی قسمت عقب را تکمیل می کنند.

رونمایی از بی ام و Z4 کانسپت

در نسل چهارم Z4 سقف سخت جمع شونده جای خود را به یک سقف پارچه ای داده است. در این مدل کانسپت، در پشت محل قرارگیری سر، از یک جفت حائل از جنس آلومینیوم و فیبرکربن استفاده شده است که ظاهر اسپرتی به این مدل می بخشد. به نظر می رسد که در مدل نهایی نیز عالی به نظر می رسد اما Girard در این زمینه اظهار نظری نکرد.

درون کابین کاملاً به صورت راننده محور طراحی شده است. چرم مشکی به چشم می خورد و مانند سری 8 کانسپت، Z4 نیز دارای کنترلرهای متعددی است. دکمه های مورد نیاز حالت رانندگی در کنار دسته دنده قرار گرفته اند و کنترلرهای HVAC (Heating, Ventilation and Air Condition) در کنار دریچه های هوا جایگذاری شده اند. صفحه نمایش بزرگتر از مدل قبلی است و به داشبورد جدید بی ام و متصل شده است. هردو سرنشین می توانند به خوبی صفحه نمایش را ببینند و Girard می گوید که این نوع طراحی در مدل های آینده شرکت نیز ادامه خواهد یافت.

در آخر با این که به مدل نهایی نزدیک است، باید در نظر داشته باشیم که این یک مدل کانسپت است. بی ام و در زمینه موتور و عملکرد اظهار نظری نکرده است، اما انتظار می رود که از موتورهای آشنای 4 و 6 سیلندر توربوشارژ بنزینی با خروجی های 190 تا 350 اسب بخار استفاده شود. آیا مدل Z4 M نیز تولید می شود؟ این یک پیش بینی خوشایند است. شکی نیست که موتورS55 twin-turbo برای مدل های M3 و M4 کافی هستند اما به احتمال بیشتر یک مدل M به صورت M140i/M240i خواهیم داشت. به هر حال باید برای اطلاعات بیشتر تا عرضه رسمی این بی ام و تازه وارد صبر کنیم.



نظرات