1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ستاره های مرسدس بنز AMG با لباس MEC در راه ایران

ستاره های مرسدس بنز AMG با لباس MEC در راه ایران

19 اردیبهشت 1395
  • 0

همان‌طور که می‌دانید از میان محصولات مرسدس بنز، 2 مدل فیس‌لیفت E200 و E250 با کد اتاق W212، تنها مدل‌هایی بودند که در 2 سال اخیر به صورت رسمی و عمده به کشور وارد شدند و در واقع تا همین چند روز پیش، فقط نام این دو خودرو به عنوان نماینده مرسدس بنز در لیست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور (یا همان لیست ثبت سفارشات خودرویی) دیده می‌شد، اما اخیرا شرکت دیگری با نام «ستاره خاورمیانه ایرانیان»، اقدام به بازگشایی ثبت سفارش 2 مدل از مرسدس بنزهای AMG و همچنین 2 مدل از محصولات کمپانی اسمارت کرده است که این امر می‌تواند خبری جذاب و جالب توجه برای طرفداران این برندهای هم‌خانواده باشد.

ستاره‌های AMGبنز با لباس MEC در راه ایران 2016

اگرچه نام این شرکت، اندکی مشابه با نام نمایندگی مرسدس بنز در ایران است، اما در حقیقت این مجموعه، فعالیتی مستقل از شرکت ستاره ایران دارد و به عنوان نماینده یکی از تیونرهای مشهور آلمانی یعنی MEC Design شناخته می‌شود، مانند شرکت ستاره نقره‌ای خاور که چند سال قبل، تعداد محدودی مرسدس بنز ML350 با کیت بدنه و چیپ تیونینگ Brabus را به ایران آورد و یا شرکت آراد خودرو هرمز که به عنوان نماینده کمپانی تیونینگ ABT، فولکس واگن بیتل و پاسات را به کشور وارد کرد. در حال حاضر ستاره خاورمیانه ایرانیان، مجوز ثبت سفارش 4 مدل جدید یعنی مرسدس بنز

CLA45 AMG ،‌GLA45 AMG و همچنین اسمارت Fortwo و Forfour را دریافت کرده است که البته با توجه به بهره‌گیری از تیونینگ MEC، با نامی نسبتا متفاوت در لیست ثبت سفارشات خودرو حضور یافته‌اند. لازم به ذکر است که احتمالا 2 مدلCLA و GLA با پیشرانه AMG، به زودی و پیش از اسمارت‌ها به کشور وارد می‌شوند اما هنوز محدوده قیمت آنها مشخص نشده است.

با MEC Design آشنا شوید

کمپانی MEC Design یکی از تیونرهای معروف آلمانی است که در زمینه بهینه‌سازی و تیونینگ خودروهایی چون مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی، آستون مارتین و فراری فعالیت می‌کند و از جمله محصولات آن می‌توان به قطعات تیونینگ پیشرانه، سیستم‌های حرفه‌ای اگزوز، قطعات بهینه‌سازی آیرودینامیک بدنه و همچنین رینگ‌های اسپرت اشاره کرد. البته MEC به غیر از مدل‌های مدرن، پروژه‌هایی را برای تیونینگ مدل‌های کلاسیک، مانند اتاق W140 یا W126 مرسدس انجام داده است و ضمنا در زمینه تغییر و زیباسازی تزئینات داخلی خودروها نیز تخصص دارد.

ستاره‌های AMGبنز با لباس MEC در راه ایران 2016

مرسدس بنز CLA45 AMG ‌

مدل CLA به عنوان یک سدان کوپه کوچک، طراحی ظاهری و ویژگی‌های اسپرت و جذابی را به نمایش می‌گذارد و در عین حال، سطح تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن در این کلاس، کاملا رضایت‌بخش و قابل توجه است، اما وقتی صحبت از CLA45 AMG می‌شود یعنی با یک پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری با قدرت 381 اسب بخار سروکار دارید که گشتاور 475 نیوتن‌متری را در اختیار شما قرار می‌دهد و با این تفاسیر، چندان عجیب نیست اگر بگوییم که با این سدان کوچک چهارچرخ متحرک و به لطف گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو‌کلاچه، در مدت زمان 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کنید. البته باید دید که شرکت وارد‌کننده، کدام یک از قطعات یا پکیج‌های تیونینگ MEC را برای این مدل و دیگر مدل‌های وارداتی خود در نظر گرفته است.

ستاره‌های AMGبنز با لباس MEC در راه ایران 2016

مرسدس بنز GLA45 AMG‌ ‌

مرسدس بنز GLA یک کراس‌اوور کوچک است که بر پایه‌ هاچ‌بک A-Class شکل گرفته است و به همین خاطر از لحاظ ظاهری و فنی و همچنین سطح آپشن‌ها، وجه اشتراک و شباهت‌های زیادی با آن دارد. کمپانی AMG برای GLA45 نیز از همان پیشرانه مورد استفاده در مدل‌های A45 و CLA45 بهره گرفته است و بدین ترتیب، این کراس‌اوور کوچک با شتاب اولیه 4.4 ثانیه و بهره‌گیری از سیستم هوشمند چهار چرخ متحرک 4MATIC می‌تواند برخی‌ اتومبیل‌های کوپه اسپرت را نیز شرمنده کند! جالب است بدانید که GLA45 AMG به طور میانگین تنها 7.4 لیتر بنزین را در هر 100کیلومتر می‌سوزاند و البته شکی نیست که سرویس و تعمیرات مدل‌های AMG، پیچیده‌تر و هزینه‌بر‌تر از مدل‌های معمولی است.

ستاره‌های AMGبنز با لباس MEC در راه ایران 2016

اسمارت Fortow‌ ‌

ستاره‌های AMGبنز با لباس MEC در راه ایران 2016

قبلا هم تعداد بسیار محدودی از نسل پیشین اسمارت Fortow در بازار داخلی عرضه شده بود که البته با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان به فروش رسیدند. اما حالا نسل فعلی یا همان مدل 2015 این‌ هاچ‌بک میکرو، با چهره‌ای مدرن‌تر و البته تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی به‌روز و متنوع‌تر در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که آن را به یکی از ایمن‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای موجود در این کلاس تبدیل کرده است. این خودرو از یک پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ به حجم 898 سی‌سی بهره می‌گیرد که قدرت 90 اسب بخار را همراه با گشتاور 135‌نیوتن‌متر برای آن تولید می‌کند. همچنین شتاب اولیه Fortow با بهره‌گیری از گیربکس 6 دنده و دو‌کلاچه تویینامیک، برابر 10.5 ثانیه اعلام شده است.

اسمارت Forfour‌ ‌

همان‌طور که از اسم Forfour پیداست، این ‌هاچ‌بک کوچک به عنوان مدل 4‌نفره Fortow (با 2درِ اضافه) شناخته می‌شود که همانند آن از امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف پانورامیک، 8 کیسه هوا، آینه‌های برقی با گرمکن، سیستم صوتی JBL، اتصال بلوتوث و تلفن‌های هوشمند، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم نشان‌دهنده فشار باد تایر و همچنین پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان بهره می‌گیرد

ستاره‌های AMGبنز با لباس MEC در راه ایران 2016

منبع:

عصر خودرو



نظرات