1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

8 فروردین 1396
  • 7

در این مقاله تحت عنوان ۶+۹، به ۹ خودرویی که یقینا در سال ۹۶ به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد اشاره می‌کنیم و همچنین به معرفی شش خودروی دیگری که احتمال می‌رود در سال جدید شاهد عرضه و تولید آن‌ها باشیم، می‌پردازیم.

بازار خودرو این روزها در شرایطی به سر می‌برد که شاهد رقابتی شدن محصولات گوناگون در سگمنت‌های مختلف هستیم، از همین رو متولیان امر در این زمینه روز به روز مدل‌های جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه می‌کنند. نمایشگاه خودروی تهران بستری را فراهم کرد تا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، از آخرین محصولاتشان پرده‌برداری کردند. به همین جهت می‌توان سال ۹۶ را، سالی پربار در عرصه ورود خودروهای جدید و به‌روز به خیابان‌ها دانست.

نکته قابل توجه در این‌باره این است که خودروهای تازه‌وارد بیشتر سگمنت‌ها را شامل می‌شوند که این موضوع نوید تغییر و تحول در بازار کنونی را می‌دهد. ما نیز در همین راستا در این مقاله تحت عنوان ۶+۹، به ۹ خودرویی که یقینا در سال ۹۶ به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد اشاره می‌کنیم و همچنین به معرفی شش خودروی دیگری که احتمال می‌رود در سال جدید شاهد عرضه و تولید آن‌ها باشیم، می‌پردازیم.

خودروهایی نظیر تندر پلاس، دنا پلاس، سراتو آپشنال، سایپا کوییک، BYD سانگ و F3، پژو ۲۰۰۸ و برلیانس H200، ۹ خودرویی هستند که در سال ۹۶ یقینا به بازار خواهند آمد. اما شش خودرویی که گمانه‌زنی‌ها برای ورود و رقابت آن‌ها به بازار همچنان ادامه دارد، رنو کوئید، پژو ۲۰۸، تویوتا CH-R و محصولات فولکس، آئودی و جگوار- رنجروور هستند که در ادامه نگاهی کوتاه بر آن‌ها خواهیم داشت.

رقابت برای کره‌ای‌ها سخت شده است

شرکت کارمانیا چند وقتی است که به عنوان نماینده محصولات BYD فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است. این شرکت با عرضه محصولات جدیدش بخشی از بازار پرفروش خودروهای چینی را در دست گرفته است.نمایشگاه خودروی تهران جایی بود که این شرکت محصولات جدید خود را به همگان معرفی کرد.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

BYD F3 یک سدان سایز متوسط با قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان بوده که قرار است در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک در بازار ایران عرضه شود. موتور این خودرو از نوع ۴ سیلندر خطی مجهز به دو میل سوپاپ در بالاست که ۵/۱ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت را در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و ۱۴۵ نیوتون‌متر گشتاور را در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

مدل دنده دستی این خودرو مجهز به یک جعبه‌دنده ۵ سرعته است اما مدل خودکار از گیربکس دبل‌کلاچ شش سرعته سود می‌برد. تجهیزات این خودرو در مقابل رقبای داخلی کاملا در موقعیت بهتری قرار دارد که می‌توان به مواردی چون، ۲ عدد ایربگ، ترمز ضد قفل، ۴ عدد سنسور پارک، دوربین دید عقب، دوربین دید جانبی، سانروف دو حالته، چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های خودکار جلو، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و تاشوی برقی، بلوتوث و کنترل روی فرمان، تهویه اتوماتیک، در صندوق برقی، صندلی عقب تاشو، صندلی‌های ایزوفیکس و کلید هوشمند را می‌توان اشاره کرد.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

خودروی دیگری که با آمدنش کار را برای کراس‌اوورهای چینی موجود سخت‌تر می‌کند، BYD سانگ است که در نمایشگاه تهران از آن رونمایی شد. این کراس‌اوور کامپکت دارای طراحی به روز و ظاهری زیباست.

سانگ مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بوده که قادر است ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. نیروی تولیدی این موتور با استفاده از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دبل‌کلاچ به همراه قابلیت تیپ ترونیک به چرخ ها انتقال می‌یابد.

در بخش تجهیزات ایمنی، این خودرو دارای لیست مناسبی است و تجهیزات آن شامل ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ترمز ضدقفل، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم ایزوفیکس، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، سیستم ضدسرقت و سیستم کمکی ترمز ناگهانی هستند.

در بخش امکانات رفاهی سانگ نیز باید به گزینه‌هایی چون صندلی برقی راننده مجهز به گرمکن و تنظیم برقی در ۸ جهت، صندلی سرنشین مجهز به گرمکن و تنظیم برقی در ۶ جهت، حافظه صندلی راننده، حافظه آینه، سانروف پانوراما، کروز کنترل، رینگ اسپرت ۱۸ اینچی، چراغ‌های خودکار، آینه فتوکرومیک، تهویه دوگانه جلو، دریچه تهویه عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، در صندوق برقی، شیشه‌های دودی، شیشه بالابرهای اتوماتیک جلو و عقب، رهیاب ماهواره‌ای و ۹ عدد اسپیکر اشاره کرد.

تاکنون قیمت این خودرو از سوی کارمانیا مشخص نشده است اما احتمال می‌رود سال ۹۶ شاهد ورود این خودرو به خیابان‌ها باشیم.

تندر پلاس

سال ۹۶ شاهد ورود محصولات جدیدی از خودروسازان داخلی هستیم. در این میان تندر پلاس یکی از محصولاتی است که توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو روانه بازار خواهد شد.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

تندر فیس‌لیفت یا همان تندر پلاس در بخش بیرونی تغییراتی را تجربه کرده که نقش بسزایی در بهبود چهره نه‌چندان جذاب قبلی داشته‌اند. در قسمت جلو چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تغییر کرده‌اند و برای ایجاد نمایی لوکس‌تر یک زه کرومی به بالای جلوپنجره اضافه شده.

فرم جلوپنجره هم به هاچ‌بک ساندرو شباهت دارد. در عقب نیز چراغ‌ها تغییر کرده‌اند و یک لبه هم به در صندوق اضافه شده که تا روی چراغ‌ها کشیده شده است. سپر عقب نیز تغییراتی جزئی را تجربه کرده و دو شبرنگ به آن اضافه شده است، درحالی‌که همانند جلو، در عقب هم یک زه کرومی به چشم می‌خورد.

ایران‌‌خودرو نیز برای تداوم بخشیدن به رضایت مشتریان خود، با مشارکت و تایید رنو، هر دو نوع جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک آن را تولید خواهد کرد. قیمت قطعی این محصول هنوز توسط ایران خودرو اعلام نشده است.

برلیانس سری H200

پارس خودرو از این پس تولید خودروی برلیانس H220 و H230 را انجام می‌دهد. تولید برلیانس سری H200 که به تصمیم مدیریت ارشد گروه خودروسازی ساپیا صورت گرفته، در سالن شماره ۵ شرکت پارس خودرو انجام می‌شود

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

پارس‌خودرو طبق برنامه کلی راه‌اندازی خط تولید محصولات سری H200 برلیانس، در نظر دارد تا پایان فروردین سال ۹۶ این دو محصول را به تولید انبوه برساند و بعد از آن در ابتدای اردبیهشت همان سال مدل H230 را عرضه کند.

همچنین برای عرضه نسخه H220 نیز اوایل تیرماه درنظر گرفته شده است. این خودرو با دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. برلیانس سری H200 دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۵/۱ لیتری با ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت در ۳۸۰۰ دور بردقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳۸۰ نیوتون‌متر در ۳۸۰۰ دور بردقیقه است.

سیستم تعلیق مورد استفاده در این مدل مک فرسون برای جلو و نیمه مستقل میل پیچشی برای عقب است. ترمز‌های جلو در این خودرو دیسکی خنک شونده و کاسه‌ای برای عقب است.

دنا پلاس

دنا پلاس دومین محصول از ایران‌خودروست که پس از تندر عنوان پلاس را یدک می‌کشد. این خودرو را می‌توان به نوعی نمونه فیس‌لیفت شده دنا دانست که در بخش ظاهری تغییراتی را به خود دیده است.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

از جمله اصلی‌ترین تغییرات این خودرو باید به اضافه شدن سانروف اشاره کرد که در خودروهای تولید داخل یک تحول اساسی به‌شمار می‌رود. تغییرات دیگر دنا پلاس شامل تفاوت‌های ظاهری در چراغ‌های جلو و افزوده شدن نوارهای LED و لامپ‌های نئونی، دوربین دید عقب، سامانه ارتباط چند رسانه‌ای، اضافه شدن دو ایربگ جانبی و دوربین دید عقب می‌شود.

بدین‌ ترتیب خودروی دنا پلاس در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو با قیمتی حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار با قیمت حدود ۴۹ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

سراتو آپشنال محصولی ارتقا یافته از سایپا

سراتو یکی از کره‌ای‌های پرطرفدار است که پس از عرضه نسل جدید آن، سایپا پس از توافق و قراردادی با کیا ، تولید آن را آغاز و با تعداد آپشن کمتر، آن را به دست مشتریان رساند.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

از جمله تغییرات و آپشن‌هایی که سراتوی آپشنال سایپا به خود دیده است، شامل سانروف ، سیستم قفل و سوئیچ هوشمند یا همان Smart Key ، پدال شیفترهای پشت فرمان، مولتی‌مدیا و رهیاب ماهواره‌ای ، سنسور و دوربین دنده عقب ، صندلی چرم و در آخر پشت آمپر جدید است.

قیمت اعلام شده این خودرو از سوی سایپا، در حال حاضر ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که به گفته مسئولین این شرکت، قیمت تمام شده آن حدود ۱۰۴ میلیون تومان خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو در سال جدید با قیمت واقعی خود از سوی سایپا به بازار عرضه شود.

کوییک؛ ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار

خانواده تیبا در سایپا شاهد تغییر و تحول زیادی در این سال‌ها بوده است، پس از عرضه تیبا هاچ‌بک در سال ۹۳ و رونمایی از ساینا در سال ۹۴، حالا در آخرین روزهای سال ۹۵ شاهد معرفی «کوییک» هستیم که در واقع همان نسخه هاچ‌بک سایناست.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

اما کوییک برخلاف سایر محصولات خانواده تیبا، از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد که قرار است نقش ارزان قیمت‌ترین خودروی اتوماتیک بازار را به کمک گیربکس اتوماتیک CVT بازی کند.

مدل فول کوییک به فرمان برقی، مانیتور ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و امکاناتی از این دست مجهز است و به همین دلیل با قیمت قابل توجهی در حدود ۳۶میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

از جمله تفاوت‌های ظاهری بین کوییک و ساینا می‌توان به طراحی اسپرت و متفاوت سپر‌های جلو و عقب و استفاده از روف‌ریل سقف، بچه گلگیرهای پلاستیکی و دستیگره‌های در اهرمی اشاره کرد.

پژو ۲۰۰۸؛ جدیدترین محصول ایران‌خودرو

پژو ۲۰۰۸ به عنوان نخستین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

این کراس‌اوور کامپکت که در ایران رقبایی همچون نیسان جوک، سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر را پیش‌رو دارد، در ابتدا قرار بود تا پایان سال جاری راهی بازار شود. اما زمان عرضه این خودرو سال ۹۶ اعلام شده است.

وقتی ۲۰۰۸ برای اولین‌بار در اسفندماه ۹۴ و در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد، همه نگاه‌ها متوجه موتور ۶/۱ لیتری TU5 آن شد. ولی اواسط مهرماه ۹۵ مشخص شد که ۲۰۰۸ نه با انجین TU5 بلکه با انجین EP6، که با هاچ‌بک ۲۰۸ نیز مشترک است، به ایران می‌آید.

پژو ۵۰۸؛ سدان لوکس ایران‌خودرو

پژو ۵۰۸ یکی از خودروهایی است که ایکاپ برای عرضه‌ آن در سال ۹۶ تدارک دیده است. پژو ۵۰۸ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط شهری است. سدان خانوادگی پژو در بخش مشخصات فنی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متعددی بهره می‌برد که تنوع نمونه‌های دیزلی بیشتر از بنزینی است.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

پژو ۵۰۸ در حال حاضر در بخش پیشرانه‌های بنزینی با دو نمونه ۶/۱ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ شده به فروش می‌رسد. تمامی پیشرانه‌های مذکور دارای استاندارد یورو ۶ هستند.

امکان انتخاب بین جعبه دنده‌های شش سرعته‌ دستی و خودکار برند AISIN نیز وجود دارد. امیدوار هستیم ایران خودرو با انتخاب نمونه‌ قدرتمندتر این‌ خودرو، تجربه‌ ناموفق ۴۰۷ در بخش پیشرانه را جبران کند.

رنوکوئید؛ محصول جنجالی سال ۹۶

یکی از جنجالی‌ترین محصولاتی که احتمال می‌رود سال ۹۶ راهی بازار کشور شود، رنو کوئید است.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

کوئید خودرویی است که در ابتدا به عنوان جایگزین پراید معرفی شد، پس از چندماه کشمکش سرانجام قرار شد رنو کوئید در بن‌رو تولید و راهی بازار شود. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمتی حدود ۳۳ میلیون تومان عرضه شود.

پژو ۲۰۸ ؛ محصول جوان‌پسند پژو در راه ایران

یکی از خودروهای اسپرت و جوان‌پسندی که احتمال می‌رود تا پایان ۹۶ راهی بازار شود، پژو ۲۰۸ است که در راستای همکاری فرانسه و ایران، قرار است در ایران‌خودرو تولید شود.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

احتمال قرارگرفتن پیشرانه ۶/۱ لیتری روی ۲۰۸ بسیار ضعیف است ولی درعوض احتمال وجود پیشرانه ۳ سیلندر ۲/۱ لیتری ۸۲ اسب‌بخاری یا حتی ۴ سیلندر ۴/۱ لیتری ۹۵ اسب‌بخاری برای آن بسیار زیاد است.

پژو ۲۰۸ فقط با گیربکس ۵ سرعته دستی تحویل مشتریان داده می‌شود. تاکنون قیمت این خودرو مشخص نشده است اما احتمال می‌رود با قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان عرضه شود.

تویوتا C-HR ؛ محصول جدید ایرتویا

یکی از خودروهایی که در نمایشگاه خودروی تهران برای اولین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفت، تویوتا C-HR است. تویوتا C-HR شاسی بلند جمع و جور تویوتاست که در سال ۲۰۱۶ وارد خط تولید این شرکت شد.

 خودروهایی که در سال 96 به بازار راه‌ پیدا خواهند کرد

هنوز تویوتا C-HR در بازارهای جهانی به صورت کامل عرضه نشده و حتی در بازار آمریکا نیز فروش آن آغاز نشده است. تویوتا C-HR قرار است با مدل‌های ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی عرضه شود و به نظر می‌رسد عرضه آن در بازار ایران نیز کمی صبر نیاز داشته باشد.

در صورتی‌که پیشرانه ۲/۱ توربو برای ایران در نظر گرفته شود، می‌توان گفت که با یک خودروی ۱۱۵ اسب‌بخاری روبه‌رو هستیم که این نیرو می‌تواند با گیربکس CVT نصب شده به هر چهارچرخ منتقل شود.

قیمت و زمان عرضه این خودرو هنوز مشخص نشده است ولی به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی بازار قیمت آن باید در بازه ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان باشد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • میلاد میلاد (9 فروردین 1396 ساعت 22:51)

    سلام من مجوز شما رو میخوام اگه احتیاجی ندارید بهش این هم ایمیل من vpm1996@yahoo.com

  • وطن وطن (9 فروردین 1396 ساعت 21:27)

    تا زمانی که هدف اصلی رسیدن به سود بیشتر به قیمت جان مردم و ... مد نظر مسئولین و دلالان خودرو در اولویت باشد داستان ملت ایران و صنایع خودرو واقعاً یک تراژدیست که در بوروکراسی کشور همچون دیگر صنایع و تسهیلات بانکی به ناکجاد آباد می رود

  • علی علی (9 فروردین 1396 ساعت 16:06)

    خودرویی که جای پراید میاد از نظر ایمنی مثل پراید از نظر قیمت خیلی بالاتر..مگه خودروهای جایگزین نباید بهتر از مدل قبل و تو رنج همون خودرو باشن .کوئید ارزش خریدن نداره.با این قیمت اقتصادی نیس.

  • سید سید (9 فروردین 1396 ساعت 14:18)

    چرا ما باید خودروی 208 که در اصل 25میلیون هست رو 80 میلیون بخریم مگه مردم ما چه گناهی مرتکب شده اند که نسبت به مردم کشورهای دیگه اینطور ظلم ببینند .واگذارتون میکنیم بخدا . زورمون که نمیرسه کسی هم به فکر مردم نیست.

  • م ح ع م ح ع (8 فروردین 1396 ساعت 16:09)

    سلام سال نو مبارک
    بنده معلولم و حاضرم مجوز واردات یکدستگاه خودرو را به یکنفر سرمایه دار به صورت مجانی اهدا کنم فقط باید ثابت کند میلیاردر است
    چون خودم نمیتوانم وارد کنم و به من گفتند معلول کجا و خودروی خارجی کجا !!!
    کاملا جدی هستم
    اگر میلیاردر هستید و یا کارخانه دار بزرگ میتوانید این مجوز را بدون پرداخت حتی یک ریال دریافت کنید
    با احترام
    محمدحسن

    اشکان اشکان (9 فروردین 1396 ساعت 13:27)

    اقای محمد حسن ،کسی که میلیاردر دیگه نیازی به مجوز شما نداره .لااقل به کسی بدین که وضع مالی متوسطی داره.چون ماشینهای میلیاری که تو ایران هست اکثرا حدود 200-300 میلیون قیمت بدون گمرکی شونه و زیاد هم قیمتشون بالا نیست.

  • علیرضا علیرضا (8 فروردین 1396 ساعت 14:25)

    خیلی جالبه جایگزین خودرو پراید هم باز یک خودرو ناایمن و خطرناک برای مشتریان هست. این خودرو در تست تصادف برای سرنشینان جلو هیچ ستاره ای دریافت نکرده . باز باید منتظر مرگ هموطنانمون باشیم.