1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. موتورسیکلت
  4. کاوازاکی با نینجا H2 بدنبال سریعترین موتورسیکلت دنیا می باشد

کاوازاکی با نینجا H2 بدنبال سریعترین موتورسیکلت دنیا می باشد

1 مرداد 1397
  • 0

تیم 38 کاوازاکی با موتورسیکلت نینجا H2 برای ثبت رکورد جدید در هفته سرعت بونویل، به دشت‌های نمکی ایالات یوتا باز می‌گردد.

موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2، یکی از سریع‌ترین محصولات دوچرخ دنیا به شمار می‌رود و مسئولان تیم 38 کاوازاکی قصد دارند آن را برای ثبت رکورد سرعت به رویداد مشهور بونویل ببرند. هفته سرعت بونویل از ۲۰ تا ۲۶ مرداد ۹۷ در کویر نمک بونویل در شمال غربی ایالت یوتا برگزار خواهد شد و تیم 38 کاوازاکی نیز قصد دارد با موتورسیکلت نینجا H2 در آن حاضر شود.

 کاوازاکی با نینجا H2 بدنبال سریعترین موتورسیکلت دنیا می باشد

این دومین تلاش تیم 38 کاوازاکی برای رکوردگیری در دشت‌های نمکی بونویل است. دو سال پیش نیز این تیم برای اولین بار با موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2R به دریاچه باستانی قدم گذاشت. در تلاش قبلی، تیم کاوازاکی تجربه‌های زیادی برای ثبت رکورد سرعت و شیوه تعامل با هوای بسیار گرم، سطح بسیار سفید شبیه برف و گاهی چسبناک بونویل آموخت.

البته کاوازاکی برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ به دشت‌های نمکی بونویل آمد و در آن سال توانست ۱۴ رکورد سرعت از خود به جای بگذارد. این بیش‌ترین تعداد رکوردی بود که در یک سال توسط سازندگان موتورسیکلت جهان به ثبت رسید. در ادامه تیم 38 از کارکنان بخش مهندسی و فناوری تجربی کاوازاکی تشکیل شد و مدتی بعد به ساختمانی در کارخانه صنایع سنگین کاوازاکی در آکاشی ژاپن نقل مکان کردند. این تیم بر ادامه میراث کاوازاکی برای شرکت در مسابقات تمرکز ویژه‌ای دارد و در زمینه توسعه مدل‌های جدید موتورسیکلت، به سازنده ژاپنی کمک می‌کند.

 کاوازاکی با نینجا H2 بدنبال سریعترین موتورسیکلت دنیا می باشد

کاوازاکی نینجا H2 مجهز به پیشرانه چهار زمانه و چهار سیلندر مایع‌خنک با حجم ۹۹۸ سی‌سی است؛ این موتورسیکلت می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت در ۱۱۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند، در حالی که بیشینه گشتاور تولیدی آن به ۱۳۳.۵ نیوتن‌متر در ۱۰۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. بیشینه سرعت این موتورسیکلت خیابانی به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. کاوازاکی نسخه نینجا H2 را برای تردد در خیابان تولید کرد؛ برخلاف مدل کاوازاکی نینجا H2R که مخصوص پیست طراحی شده بود.

منبع زومیت


نظرات