1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بررسی علل افزایش قیمت وانت زامیاد

بررسی علل افزایش قیمت وانت زامیاد

14 آبان 1395
  • 0

معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد گفت: از جمله دلایل بالارفتن هزینه های تولیدی محصولات سبک زامیاد، ارتقاء سطح کیفی خودرو مطابق با استاندارهای قانونی، افزایش قیمت و خروج برخی اقلام کلیدی از شمول ارز مبادله ای است.

حمیدرضا درویش، با اعلام این خبر بیان کرد: خودروهای وانت زامیاد به یورو 4 ارتقاء پیدا کرده تا استانداردهای قانونی کشور را بتواند پوشش دهد. به طوری که برخی قطعات به خودرو اضافه شده و قطعات موجود دیگر نیز ارتقاء یافته است که از آن جمله می توان به کاتالیست، سیستم خود تنظیم چرخ عقب و کیت یورو 4 اشاره نمود.

وی اضافه کرد: این تغییرات، هزینه های زیادی را به شرکت در تولید خودرو تحمیل می کند؛ علاوه بر این تامین برخی از اقلام کلیدی همچون کیت سوخت گاز، سیستم های ترمز و ... از شمول تخصیص ارز مبادله ای خارج شده و برای تامین آنها باید از ارز آزاد استفاده شود.

معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد با اشاره به تاخیر انداختن افزایش قیمت از سوی این شرکت اظهار داشت: زامیاد با توجه و اشراف به این امر که، خریداران این خودرو عمدتاً از اقشار زحمتکش کشور و هموطنان خدوم در صنعت حمل و نقل باری کشور هستند و این خودرو را به عنوان محل تامین معاش و بخشی از سرمایه گذاری جهت ایجاد شغل خریداری می کنند، این شرکت را بر آن داشته است که جهت رفاه حال مشتریان خود، افزایش قیمت را حتی‌الامکان به تاخیر انداخته و آن را در چند مرحله به انجام برساند. از این رو در مرحله نخست صرفاً بخش ناچیزی به قیمت وانت زامیاد افزوده خواهد شد.

درویش با تاکید بر نقش بی بدیل این خودروی تجاری در صنعت حمل و نقل کشور بیان داشت: وانت زامیاد با توجه به ویژگی های قدرت، ظرفیت بار و نقش بی بدلیل آن در صنعت حمل و نقل باری سبک کشور، ارزانترین خودروی حمل بار به ازای هر تن در ناوگان حمل و نقل سبک کشور به حساب می آید.

وی در پایان یادآور شد: زامیاد در طی این سال ها همواره ارتقاء و اجرای دقیق استاندارد های روز کشور را در دستور کار خود قرار داده است، به گونه ای که طراحی محصول جدید با حفظ نقاط قوت محصول جاری انجام شده است و حاصل آن را می توان عرضه وانت پادرا به ناوگان حمل و نقل تجاری کشور و بازار تقاضا در سال جاری دانست.

منبع:ایران جیب



نظرات