1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروسازان در مونتاژ کاری درجا می‌زنند

خودروسازان در مونتاژ کاری درجا می‌زنند

8 فروردین 1397
  • 1

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس، گفت: باتوجه به سابق نسبتا طولانی در این صنعت و با مقایسه پیشرفت کشورهایی که همزمان با ما وارد این عرصه شدند می‌بینیم که توانسته‌اند خودروساز شوند اما کماکان در مرحله مونتاژ باقی مانده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، رامین نورقلی‌پور در خصوص لزوم خصوصی سازی در صنعت خودروسازی کشور، اظهار داشت:راهکار برون رفت از بن بستی که در تولید خودرو و خودروسازی کشور وجود دارد خصوصی‌سازی واقعی و حرکت به سمت خصوصی‌ سازی است.

تسلط بیشتر دولت بر خودروسازها ضربات جبران ناپذیری دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر عملی که باعث شود تا تسلط دولت بر صنایع خودروسازی کشور ادامه پیدا کند و این تسلط بیشتر شود ضربات بسیار بزرگی بر پیکر خودروسازی کشور وارد می‌کند، گفت: با حضور مدیرعامل ایران خودرو جلسات متعددی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار کرده‌ایم و این مسئله را بارها از منظر کمیسیون مطرح کرده‌ایم و یکه‌زارع نیز با موافقت خود را با این مسئله اعلام کرده است.

حمایت مجلس از خصوصی‌سازی خودروسازها

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودروسازی کشور است، ادامه داد: اگر در این مسیر حرکت کنیم و خودروسازها نیز تمایل به این اقدام داشته باشند مجلس نیز با قاطعیت تمام از آنها حمایت می‌کند.

عملکرد صنایع خودروسازی کشور قابل قبول نیست

وی در خصوص عملکرد خودروسازان داخلی، اظهار داشت: به صورت کلی عملکرد صنایع خودروسازی کشور قابل قبول نیست به این دلیل که باتوجه به سابق نسبتا طولانی در این صنعت و مقایسه با کشورهایی که در این عرصه همزمان با کشور ما حضور پیدا کرده‌اند می‌بینیم که آنها توانسته‌اند خودروساز شوند اما ما کماکان در مرحله مونتاژ باقی مانده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین عاملی که ما را از رسیدن به خودروساز شدن واقعی باز داشته عدم دستیابی به خصوصی‌سازی بوده است، تصریح کرد: خصوصی‌سازی به این معنی نیست که دولت حمایت نکند قطعا بعد از خصوصی‌سازی نیز باید دولت حمایت خود را داشته باشد.

تعرفه واردات ضربه سنگین دولت و مجلس بر پیکر خودروسازی بود

نورقلی‌پور با اشاره به اینکه بایستی خودروسازان بر مبنای نیازهای واقعی مردم حرکت کنند، ادامه داد: یکی از ضربه‌های بزرگی که بر پیکر خودروسازان وارد کرده‌اند وضع تعرفه‌های واردات خودرو است، در ابتدا این تعرفه‌ها با دیدگاه حمایت از صنایع خودروسازی بوده اما در حال حاضر شاهد هستیم به محلی برای رانت تبدیل شده و در دراز مدت کاملا به ضرر صنایع خودروسازی کشور عمل کرده است.

خودروساز داخلی باید توان رقابت واقعی با تکنولوژی روز دنیا را داشته باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکان بازگشت تعرفه‌ها به میزان سابق وجود دارد، خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که تعرفه‌ها را از بین ببریم به جهت اینکه مصرف کننده داخلی این فرصت انتخاب را داشته باشد ضمن استفاده از تکنولوژی خودروسازهای خارجی آن را به قیمت جهانی تهیه کند و این حق مصرف کننده است، خودروساز داخلی نیز باید بتواند با تکنولوژی روز دنیا رقابت واقعی داشته باشد./



نظرات

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (8 فروردین 1397 ساعت 12:31)

    کاملا درسته اگه پیشرفت کرده بودیم الان کره ای ها سوار ماشین ایرانی میشدن اما افسوس...