1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید آزمایشی موفقیت آمیز تیبای فیس لیفت شده

تولید آزمایشی موفقیت آمیز تیبای فیس لیفت شده

13 دی 1394
  • 1

 تولید آزمایشی موفقیت آمیز تیبای فیس لیفت شده

 تولید آزمایشی موفقیت آمیز تیبای فیس لیفت شده

مدیر پروژه خودرو ساینا از تولید آزمایشی موفقیت آمیز این خودرو در شرکت سایپا کاشان خبر داد و گفت: نصب و راه اندازی خط تولید بدنه ساینا به اتمام رسیده و مجوز شماره گذاری آن از مراجع قانونی ذی ربط اخذ شده است.

شهریار قاسم‌زاده، با اشاره به ویژگی‌های این خودرو اظهارکرد: ساینا بر روی پلتفرم خودروی تیبا طراحی شده و تغییرات آن شامل طراحی جدید در چراغ‌های جلو و عقب، مه‌شکن جلو و عقب، گلگیرها، درب موتور، درب صندوق، جلو پنجره، آینه‌ها و تریم داخل شامل داشبورد، رودری‌ها و دستگیره‌های داخلی و خارجی و سیل پروتکتور است.

وی در خصوص برنامه تولید این خودرو در شرکت سایپا کاشان تصریح کرد: درحال حاضر برنامه ‌ریزی جهت افزایش تولید و همزمان با آن تکمیل فرآیند به کیفیت‌رسانی و به ظرفیت‌رسانی در دست انجام است تا پیش نیازهای پیش فروش خودرو فراهم شود.

مدیر پروژه خودرو ساینا درخصوص میزان تولید این خودرو تاکید کرد: ظرفیت خط تولید ساینا،40 دستگاه در ساعت است که با محصولات سایپا 111 و تیبا مشترک بوده و براساس MPS سالیانه میزان تولید مشخص خواهد شد.

قاسم‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساینا تمامی استانداردهای مورد نیاز را پاسخگو بوده و نیز الزامات ایزو فیکس و کمربند سه نقطه ای در آن رعایت شده است. همچنین بنا بر نیاز بازار و تغییرخواسته‌های مشتریان تولید مدل EX این خودرو در دستورکار است که دارای سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ اسپرت، شیشه بالابر عقب برقی و در آینده نزدیک، سنسور دنده عقب است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز اظهار کرد: به منظور برآورده کردن یکی از نیازهای جدید مشتریان در بازارهای داخلی و صادراتی، پروژه تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده و در آینده بر روی این خودرو نصب خواهد شد.

وی همچنین افزود: این خودرو با توجه به امکانات خود، در رده قیمت 26 تا 28 میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شدکه البته با توجه به امکانات خودرو و حدود قیمتی آن انتظار می‌رود تا سهم بازار خودرو بین 25 تا 30 میلیون تومان را افزایش دهد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: خط بدنه این خودرو با خودرو تیبا مشترک است و از فیکسچرهای دو منظوره برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد انعطاف و افزایش سرعت در تولید خودرو استفاده شده است، ضمن اینکه به کارگیری فناوری رباتیک در سطح گسترده از ویژگی‌های این خط تولید است.

مدیرپروژه خودرو ساینا درخاتمه گفت: پروژه طراحی و تولید خودرو ساینا تجربه‌ای ارزنده بوده و دست ‌آوردهای مهمی برای مجموعه گروه خودروسازی سایپا به ارمغان آورده است که امیدواریم با ارائه این محصول به بازار، جایگاه و ارزش برند سایپا بیش از پیش ارتقا یابد.



نظرات

  • سایناا سایناا (2 بهمن 1394 ساعت 13:00)

    ظاهره جذابی داره