1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تعویض کاتالیست بیش از ۲۴۰۰ دستگاه خودروی تاکسی پراید در تهران

تعویض کاتالیست بیش از ۲۴۰۰ دستگاه خودروی تاکسی پراید در تهران

11 آبان 1394
  • 0

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک از تعویض کاتالیست بیش از ۲۴۰۰ دستگاه خودروی تاکسی پراید در شهر تهران با هدف کاهش آلودگی هوا و انجام مسوولیت‌های اجتماعی خبر داد.

مهدی روزبهانی درباره اقدامات سایپایدک در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با اعلام این خبر افزود: با توجه به مصوبه هیات محترم دولت در خصوص الزام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله مؤثر با آلودگی هوا, شرکت سایپایدک نیز در راستای کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز و همچنین خطرات ناشی از بخارات بنزین متصاعد شده در هوا و برای جلوگیری از ایجاد انواع بیماری‌ها و مشکلات ناشی از آن, خود را موظف دانست که با همکاری سازمان‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ و سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات خود را در زمینه کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: این موضوع طی قرارداد سه جانبه بین شهرداری تهران, سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و شرکت سایپایدک منعقد گردید که طبق آن در دو فاز و از اواسط سال92 نسبت به تعویض بیش از 2400 کاتالیست خودرو تاکسی پراید اقدام شده است.

روزبهانی یادآور شد: در فاز اول که در سال 93 به اتمام رسید، نسبت به تعویض کاتالیست و کنیستر برای 1200 دستگاه خودرو تاکسی پراید اقدام کردیم و در فاز دوم که تا خرداد 94 ادامه یافت، کاتالیست و کنیستر 1200 دستگاه خودروی دیگر تعویض شد.

معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک تاکید کرد: در این راستا به منظور توسعه طرح تعویض کاتالیست خودروهای عمومی, مکاتباتی با شهرداری کلانشهرهای اصفهان, شیراز, تبریز, اراک, قم, مشهد, کرج و اهواز برای اجرایی شدن این طرح در این شهرهاانجام شده که در صورت مشارکت شهرداری‌ها امکان اجرایی شدن این طرح در سایر شهرهای پر جمعیت نیز وجود دارد.

وی همچنین به سایر اقدامات سایپایدک در زمینه کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: سایپایدک در قبال جامعه و مشتریانش مسوولیت‌هایی را بر عهده دارد و ما در راستای عمل به همین مسوولیت‌های اجتماعی اقداماتی همچون طرح بازدید رایگان کاتالیست و کنیستر خودروها، طرحهای مربوط به هوای پاک (تنظیم موتور و تعویض فیلتر هوا و ...) و تشکیل کارگروه محیط زیست را انجام داده‌ایم تا به سهم خود در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم.

روزبهانی درباه نقش کاتالیست و کنیستر در کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: کاتالیست قطعه‌ای است در خودروهای انژکتوری که دارای عمر مفید در حدود 80 هزار کیلومتر است و وظیفه آن تبدیل گازهای مضر خروجی از اگزوز به بخار آب، نیتروژن و اکسیژن می‌باشد. همچنین وجود قطعه کنیستر در خودرو باعث جذب بخارات بنزین ایجاد شده در باک خودرو می‌گردد و باعث عدم متصاعد شدن بخارات بنزین در هوای محیط می‌شود.



نظرات