1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توافق با پژو برای تشکیل مرکز تحقیقات مشترک

توافق با پژو برای تشکیل مرکز تحقیقات مشترک

23 آبان 1394
  • 0

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: پژو تمام شرایط ایران خودرو را پذیرفته اما یک یا دو موضوع باقیمانده که با حل آن، ضمن تشکیل کارگروهی برای شروع فعالیت، مرکز تحقیقات مشترکی نیز ایجاد خواهیم کرد.

هاشم یکه زارع افزود: مقرر شده است که ایران خودرو و شرکت پژو با تشکیل کارگروهی مشترک، تولید محصولات کیفی خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد که براساس توافق صورت گرفته، 30 درصد تولید در زنجیره جهانی پژو به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی مشترک بین ایران خودرو و پژو به توافق رسیده ایم، افزود: شرایط با گذشته متفاوت شده و صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران بسیار قدرتمند است؛ از این رو دو شرکت توافق کردند در یک شرایط بُرد-بُرد کار خود را آغاز کنند.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: با آغاز همکاری های ایران خودرو و پژو، شاهد عرضه محصولات جدیدی در کشور خواهیم بود؛ ضمن آنکه ایران خودرو در نظر دارد شریک جدیدی به مجموعه خود اضافه کند.

یکه زارع یادآورشد: هم اکنون در حال مذاکره با چند خودروساز مطرح جهان هستیم تا در صورت توافق، همکاری های خود را با یکی از آنها آغاز کنیم.

** هر 8 محصول اعلام شده به مشتریان عرضه می شود

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به آغاز فروش خودروهای قسطی یادآور شد: نمایندگی های ایران خودرو در کشور فقط امروز بیش از هشت هزار نفر ثبت نام کرده اند که پیش بینی می کنیم این میزان در پایان امروز به بیش از 30 هزار متقاضی افزایش یابد.

وی اظهار داشت: باوجود افزایش شمار متقاضیان خرید اقساطی خودر، با برنامه ریزی های انجام شده، ایران خودرو با کمبود مواجه نخواهد شد و همه محصولاتی که در این طرح به فروش می رسد محصولات 20 و یا 30 روزه خواهد بود.

وی درباره عرضه محدود یک یا دو مدل خودرو در برخی از نمایندگی های ایران خودرو در کشور نیز گفت: ایران خودرو در این طرح هشت نوع محصول را عرضه می کند اما ممکن است در برخی از نمایندگی ها به دلیل تقاضای بالا، محصولات کاهش یافته باشد.

یکه زارع خاطرنشان کرد: در جلسه ای به همین منظور در گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، درصددیم با ظرفیت سازی های جدید، به نیازهای متقاضیان پاسخ دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: همه نمایندگی های ما در کشور براساس همان فرم فروش که در معرض دید عموم قرار گرفته، باید محصولات ایران خودرو را به متقاضیان عرضه کند.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه رسانه ها در حمایت از تولید ملی نقش بسیار مهمی دارند، افزود: همه رسانه ها باید در حوزه های مختلف صنعتی از تولید ملی حمایت کنند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا جمعه 22 آبان ماه در مصلی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.



نظرات