1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. شهر خودرو در راه است!

شهر خودرو در راه است!

13 خرداد 1393
  • 1

مدیر عامل عظیم خودرو ضمن اشاره به این مطلب که در سال گذشته متقاضی خرید اعتباری خودرو افزایش یافت، افزود: در عظیم خودرو سعی شد از ابزار مهندسی فروش بهره ببریم و با نمایندگی ها و خودروسازهای مختلف همکاری های گسترده ای داشتیم و گلچینی از شرایط شرکت ها را در این مجموعه پیاده کردیم. در کنار آن نیز همیشه بر روی سبد کالای متنوع برای مشتری متمرکز شدیم تا مصرف کننده قدرت انتخاب بالایی داشته باشد و بتوانیم رضایتمندی آنان را افزایش دهیم و مدعی هستیم درشبکه توزیع خودروهای سواری دارای مزیت رقابتی هستیم.

وی افزود: از سال 81 در حوزه عملیات لیزینگ فعالیت می کنم و در حال حاضر شاهدیم که صنعت لیزینگ به 10 سال پیش، به همان سال های که انجمن لیزینگ تاسیس و دستورالعمل ها تهیه می شد عفب گرد داشتیم و الان مجددا درگیر تاسیس جامعه لیزینگ هستیم . متاسفانه ضریب کارآیی مدیران صنعت لیزینگ نسبت به سال های قبل ضعیف تر شده است . در اوایل دهه 80 مدیران شرکت های لیزینگ بازنشستگان بانکی بودند که تمایل به تحت نظارت بودن بانک مرکزی داشتند و این استراتژی قابل قبولی برای این صنعت نبود. از سال 85 به بعد هم برای بارها مدیرعامل های شرکت های لیزینگ تغییر کرد که همین تغییرات در اجرای سیاستگزاری های تدوین شده شرکت ها اختلال ایجاد می کرد وسبب هدر رفتن انرژی آنها می شد.

رضا عظیمی اظهارداشت: مجوز جامعه لیزینگ که این روزها اساسنامه آن در بانک مرکزی در حال مطالعه و بررسی است، بطور مسلم این مجوز بایستی از سوی اتاق بازرگانی صادرشود و نظارت و هماهنگی های لازم هم با بانک مرکزی صورت پذیرد.چرا که صنعت لیزینگ بایستی هویت مستقل به خود را داشته باشد. مشکلاتی که لیزینگ ها با سیستم بانکی داشتند شامل این بود که بانک ها از سپرده های مردمی بهره می گیرند در حالیکه لیزینگ ها از این سپرده ها و اوراق مشارکت بی بهره اند.

رضا عظیمی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا لیزینگ ها نقش مهمی در رفاه عمومی ایجاد می کنند افزود: بانک ها نقش اعطای تسهیلات به صنایع بالا دستی را دارند در حالیکه لیزینگ ها همواره باید رفاه و تامین رضایت مردم را دنبال کنند.

مدیرعامل عظیم خودرو به احداث شهر خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: سعی شده با احداث این شهرک زنجیره تامین شرکت افزایش یابد و ارتباط با خودروسازها بیشتر شود و از طرفی کلیه خدمات پس از فروش ، بیمه، پلاک گذاری و سالن نمایش، همچنین تعمیرگاه های مختلف در این شهر خودرو تدارک دیده شود. شهر خودرو برای اولین بار است که در کشور در زمینی با وسعت 19 هزار متر و 7000 متر سوله مسقف با 11 هزار متر بنای اداری تجاری احداث می شود.

وی اذعان داشت: در بحث اعتبار سنجی مشتریان طی یک دهه فعالیت با مشکل خاصی روبرو نبودیم چرا که از روش اعتبارسنجی تلفیقی از مدل بازار و بانکی بهره گرفتیم اعتبار سنجی بازار سینه به سینه است . برای اخذ تضامین سعی شده است در این روش سند گرو نگه داشته شود و پرداخت اقساط نیز در این سیستم براحتی صورت می گیرد.

رضا عظیمی افزود: با توجه به تجربیاتی که از سال های قبل داشتیم اعطای نمایندگی را مسکوت گذاشتیم و سعی شد تعداد دفتر خود مجموعه را افزایش دهیم که همه تابع دفتر مرکزی به فعالیت مشغولند.در حال حاضر عظیم خودرو 130 نفر پرسنل دارد و امیدواریم این رقم کارآفرینی در آینده افزایش یابد.

وی به شرایط رکود تورمی که بر بازار حاکم است اشاره کرد و گفت: اگر دولت از سوی بانک ها به مردم تسهیلات دهد 70 درصد به انحراف می رود و سبب افزایش نقدینگی در کشور می شود. ولی لیزینگ ها منابع را در جامعه تزریق می کند و برآیند تولید در جامعه ظهور پیدا می کند.




نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 11:33)

    از سال 81 در حوزه عملیات لیزینگ فعالیت می کنم و در حال حاضر شاهدیم که صنعت لیزینگ به 10 سال پیش برگشته. آآآآآخه چرا پسرفتتتتت!!!!!!!!!!!!!!