1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی

تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی

28 بهمن 1394
  • 0

با مواضع اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت و مصوبات جلسه شورای رقابت، تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی تا اطلاع ثانوی تعیین شد.

در چند ماه گذشته موضوع چگونگی تعیین قیمت خودروهای داخلی دوباره به یکی از موضوعات روز این صنعت تبدیل شده بود.

در این زمینه زمزمه‌هایی در زمینه احتمال آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو و تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار شنیده می‌شد. این زمزمه‌ها در حالی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از نامه‌نگاری خود با شورای اقتصاد برای خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری و در نتیجه آزادسازی قیمت‌گذاری این محصول خبر داده بود.

با این حال محمدرضا نعمت‌زاده اخیرا از بی نتیجه بودن این نامه‌نگاری‌ها خبر داد. وی درباره تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، اظهار کرد: شورای اقتصاد هنوز نظر خود را درباره خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری اعلام نکرده است البته هنوز تصمیمی درباره قیمت‌گذاری براساس عرضه و تقاضا صورت نگرفته است.

در کنار این مواضع، جلسه شورای رقابت نیز اخیرا برگزار شده و در آن بر ادامه حضور این شورا در حوزه تعیین قیمت خودروهای داخلی تاکید شد. در این جلسه مصوب شد که شورای رقابت همچنان شرایط بازار خودرو را رصد کرده و تعیین قیمت خودروها همچنان براساس فرمول قیمت‌گذاری این شورا صورت خواهد گرفت.

در این شرایط با توجه به مواضع اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت و مصوبات جلسه شورای رقابت تکلیف قیمت‌گذاری خودروهای داخلی تا اطلاع ثانوی تعیین شد.

این وضعیت در حالی است که تا چند سال پیش، قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توسط کمیته قیمت‌گذاری مستقر در وزارت صنایع و معادن وقت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گرفت با این حال پس از آن وظیفه قیمت‌گذاری به شورای رقابت محول شد.

منبع ایسنا


نظرات