1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت صفر خودروهای پرفروش داخلی در هفته گذشته

قیمت صفر خودروهای پرفروش داخلی در هفته گذشته

27 خرداد 1396
  • 0

رکود بازار خودرو ایران همزمان با حوادث تروریستی اخیر تهران در هفته جاری نیز تداوم یافت، این در شرایطی است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان بسیاری از دست‌اندرکاران بازار امیدوارند با شروع مسافرت‌های تابستانی، بازار خودرو رونق بگیرد. در حالی بازار خودرو به رسم هر ساله در ماه رمضان در رکود به‌سر می‌برد که به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، به‌دلیل حوادث تروریستی رخ داده، تقاضا در هفته جاری به پایین‌ترین میزان خود رسید به همین دلیل قیمت برخی خودروها نیز روند نزولی به خود گرفت.

 قیمت صفر خودروهای پرفروش داخلی در هفته گذشته

از آنجا که فعالان بازار خودرو تاکید دارند، رکود فعلی تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت؛ اما وضعیت فروش در شرکت‌های خودروساز به‌دلیل فروش‌های اعتباری ویژه ماه رمضان در وضعیت مناسبی به‌سر می‌برد؛ به‌طوری‌که به گفته خودروسازان تولید و فروش خودرو در شرایط مطلوبی قرار دارد و بر همین اساس تقاضای کافی برای خرید خودرو نیز وجود دارد.خودروسازان چند سالی است که به واسطه روش‌های فروش اعتباری که به مناسبت‌های مختلف ارائه می‌کنند توانسته‌اند تقاضای موجود در بازار را جذب کنند؛ از آنجا که توان خرید بخشی از مشتریان به‌دلیل افزایش قیمت خودرو و تورم طی چند سال گذشته کاهش یافته است،

عمده تقاضای بازار جذب شرکت‌های خودروساز می‌شود و همین موضوع موجب شده که متقاضیان خودرو برای خرید به شرکت‌های خودروساز مراجعه کنند. موضوعی که کاهش فروش نقدی خودرو را به دنبال داشته است. به گفته کارشناسان ازآنجاکه قیمت خودروها بالا و نقدینگی مشتریان کاهش یافته، آنها ترجیح می‌دهند به‌صورت اعتباری و قسطی اقدام به خرید از سوی شرکت‌های خودروساز کنند. بر این اساس بخشی از رکود فعلی بازار خودرو به‌دلیل ارائه جذب تقاضای بازار از سوی خودروسازان است؛ بنابراین بازار آزاد دیگر مانند گذشته رونق چندانی ندارد.

قیمت خودروهای صفر در بازار تهران در پایان معاملات هفته سوم خردادماه 96 :

 قیمت صفر خودروهای پرفروش داخلی در هفته گذشته



نظرات