1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا تحویل برخی خودروها را متوقف کرد

سایپا تحویل برخی خودروها را متوقف کرد

26 آبان 1395
  • 2

طی 20 روز گذشته، عرضه ساندرو سفید از سوی سایپا متوقف شده و همین مسئله باعث افزایش 2.5 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار شده است. به این ترتیب قیمت ساندرو دنده اتوماتیک سفید در بازار از 51 میلیون تومان به 52.5 میلیون تومان رسیده است.

ساندرو علاوه بر رنگ سفید، با رنگ نقره‌ای نیز توسط گروه سایپا عرضه می‌شود که هم اکنون قیمت نقره‌ای این خودرو نیز در بازار 53 میلیون تومان است.

قیمت کارخانه‌ای ساندرو دنده اتوماتیک 49 میلیون تومان است.

همچنین طی روزهای اخیر عرضه برلیانس H330 از سوی گروه سایپا متوقف شده و همین اتفاق باعث رشد 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار شده است.

در حال حاضر قیمت برلیانس H330 در بازار به 58 میلیون تومان رسیده است. قیمت کارخانه‌ای این خودرو 54 میلیون و 220 هزار تومان است و به این ترتیب شاهد اختلاف 4 میلیون تومانی بین قیمت بازار آزاد و کارخانه هستیم.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا در این مورد به فارس می‌گوید: تحویل برخی محصولات پارس خودرو از جمله برلیانس و ساندرو با تأخیر روبرو است و همین موضوع قیمت‌ها را در بازار افزایش داده است.

به این ترتیب تحویل برخی خودروها در حالی متوقف شده که بازار با رکود پاییزی روبرو است و به نظر می‌رسد خودروسازان برای جلوگیری از افت قیمت محصولاتشان در بازار، عرضه برخی خودروها را محدود کرده‌اند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • میثم میثم (26 آبان 1395 ساعت 18:07)

    میمون هر چی زشت تر اداش بیشتر
    پیش فروش های بی شرمانشون که مصداق کامل دزدیه کم بود برنامه تنظیم بازار رو هم در پیش گرفتن ک

  • فرزاد فرزاد (26 آبان 1395 ساعت 16:36)

    این روشها برای یک کشور اسلامی بسیار مناسب و منطقی بوده و در آخر هم مردم مقصر گرانی قلمداد میشوند
    سیاست عرضه محدود در مقابل تقاضای نا محدود مساوی است با گرانی هر محصول