1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا در سال آینده ۲۰ هزار دستگاه خودرو S300 تولید خواهد کرد

سایپا در سال آینده ۲۰ هزار دستگاه خودرو S300 تولید خواهد کرد

9 تیر 1393
  • 0

مدیر پروژه S300 از مناسب بودن پلتفرم این خودرو و استفاده آن برای محصولات آینده سایپا در صورت نیاز خبر داد وگفت: پلت فرم این خودرو الگو برداری شده از یکی از محصولات شرکت تویوتا است و در صورت نیاز شرکت سایپا، می توان با داخلی سازی این پلتفرم از آن برای محصولات آینده این شرکت استفاده کرد.

مهندس پرویز آفتاب سوار – مدیر پروژه خودرو s300 از انجام مراحل مقدماتی و تولید آزمایشی بدنه این خودرو تا اواسط مرداد ماه خبر داد و گفت: مراحل تولید آزمایشی این خودرو در دو مرحله صورت می پذیرد و پس از گذراندن این دو مرحله و رفع ایرادات احتمالی وارد فاز تولید انبوه بدنه این خودرو خواهیم شد و پس از آن مراحل رنگ و مونتاژ نیز به همین ترتیب انجام خواهد شد.

وی داخلی سازی این خودرو را در گام نخست ۳۰ درصد دانست وگفت: بر اساس الزامات قانونی در گام نخست تولید این خودرو باید ۳۰ درصد داخلی سازی شود که با تولید بدنه، رنگ و مونتاژ عملا ۱۴ درصد آمادگی ایجاد شده و در حال پیگیری ۱۶ درصد دیگر داخلی سازی این خودرو هستیم و در این مسیر با برنامه ریزی انجام شده، تولید و تغییرات تعدادی قطعات آغاز شده و به مرور داخلی سازی قطعات بیشتری انجام خواهد شد.

سایپا S300


آفتاب سوار برنامه تولید این خودرو را ۲۰ هزار دستگاه در سال آینده دانست و گفت: با انجام بعضی تغییرات قابلیت افزایش تولید نیز وجود دارد. علاوه بر این برنامه تولید امسال ۴۵۰۰ دستگاه خودرو به صورت CKD است. همچنین درخواست ۳۵۰۰ دستگاه خودرو به صورتCBU نیز اعلام شده و به طور کلی تا پایان سال ۹۳ تعداد ۸ هزار دستگاه از این خودرو وارد بازار خواهد شد.

وی مهمترین قابلیت این خودرو را بهره گیری از تکنولوژی روز و آپشن های مناسب علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خودرو دانست وگفت: با توجه به قیمت مناسب در نظر گرفته شده برای این خودرو و نظر سنجی های انجام شده از مشتریان در کنار برآوردهای سایپا، استقبال از این محصول بسیار مناسب خواهد بود.

مدیر پرژه خودرو s300 همچنین بهره مندی این خودرو از امکاناتی نظیر ۶ عدد کیسه هوا، سیستم پیشرفته ترمز ABS و EBD و همچنین سامانه اطلاعات سفر را در کنار برخورداری از موتور ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن از جمله قابلیت های شاخص این خودرو عنوان کرد و افزود: سایپا در تولید و عرضه این خودرو قطعا سهم بیشتری از بازار را کسب خواهد نمود.



نظرات