1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آغاز طرح تعویض خودروهای دست دوم با نو توسط سایپا

آغاز طرح تعویض خودروهای دست دوم با نو توسط سایپا

1 دی 1394
  • 0

معاون فروش و بازار‌یابی گروه خودروسازی سایپا از آغاز طرح جایگزینی خودروهای دست دوم با خودروهای نو و همچنین تعویض خودروهای فرسوده خبر داد.

رضا تقی‌زاده در نشستی خبری اظهار کرد: در این طرح خودروهای دست دوم از مشتریان خریداری و وضعیت فنی و ایمنی آنها چک و ایرادات برطرف می‌شود پس از آن مجددا این خودروها با گارانتی یکساله وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این طرح ۱۰۰ نمایندگی آموزش دیده، مسوول و مالک خودروهای دست دوم خریداری شده خواهند بود، خاطرنشان کرد: سایپا در این زمینه کار نظارت برای احراز کیفیت و گارانتی را انجام خواهد داد.

معاون فروش و بازار‌یابی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: در این طرح تسهیلات با بهره ۲۱ درصدی به مشتریان پرداخت خواهد شد که سقف آن معادل نصف ارزش خودرو خواهد بود. تمام خودروهای دست دوم سایپا امکان شرکت در این طرح را دارند البته خودروهای تا عمر پنج سال گارانتی یکساله کامل خواهند داشت و خودروهای با عمر بالاتر به صورت محدودتری گارانتی خواهند شد.

تقی‌زاده افزود: در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز تسهیلاتی تا سقف ۱۶ میلیون تومان و با کارمزد ۱۹٫۵ درصد با بازپرداخت تا ۴۸ ماه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در فاز اول خودروهای تیبا هاچ‌بک، تیبا، پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱، وانت پراید و انواع وانت نیسان در این طرح عرضه خواهند شد، تصریح کرد: در فاز دوم نمایندگی‌هایی که فعالیت خوبی داشته باشند می‌توانند نسبت به عرضه خودروهای ال ۹۰ ، پارس تندر، ساندرو و برلیانس اقدام کنند.

معاون فروش و بازار‌یابی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده در نمایندگی‌های سایپا اعتبارسنجی شده و پس از آن اطلاعات‌شان به صورت آنلاین به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و راهور ناجا ارسال می‌شود و پس از تایید فرآیند، اقساط خودروها آغاز خواهد شد.

تقی‌زاده با بیان این‌که خودروهای سواری با عمر ۲۰ سال و بیشتر و خودروهای وانت با عمر ۱۵ سال و بیشتر قابلیت شرکت در این طرح را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: ارزش گواهی اقساط هر خودروی فرسوده ۲٫۵ میلیون تومان است که به سایپا ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح تحویل خودرو ۳۰ روز پس از تکمیل پرونده است که تلاش می‌شود در بازه زمانی کوتاه‌تری خودروها تحویل متقاضی شود. در این طرح اعتبار تسهیلات از سوی سایپا تامین می‌شود با این حال دولت برنامه‌های مفصلی برای نوسازی خودروهای فرسوده به ویژه در حوزه تاکسی‌ها دارد.

معاون فروش و بازار‌یابی گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: به‌طور میانگین در خودروی سایپا ۱۱۱ با میزان تسهیلات ۱۰ میلیون تومان، مبلغ اقساط خودرو ماهانه ۶۵۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: خودروی آریو در طرح نوسازی تاکسی‌ها عرضه خواهد شد. همچنین خودروی تیبا نیز چند سالی است که به دلیل کمتر بودن شش سانتی‌متری فاصله دو در عقب با استاندارد شورای عالی ترافیک، نتوانسته مجوز لازم را اخذ کند که البته مقرر شده با سپردن تعهد برای افزایش این میزان، مجوز عرضه در شبکه تاکسی‌رانی اخذ شود.

تقی‌زاده درباره آخرین وضعیت تحویل خودروهای فروخته شده در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ هزار دستگاه خودرو تحویل شده و ۱۵ هزار خودرو نیز به صورت امانی در نمایندگی‌ها موجود است تا پس از تاییدیه بانک، تحویل مشتریان شود.

معاون فروش و بازار‌یابی گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: سرعت ثبت‌نام متقاضیان در این طرح بالا بود که باعث شده مشکلاتی در زمان‌بندی اجرا ایجاد شود با این حال روزانه دو تا سه هزار دستگاه تاییدیه از سوی بانک‌ها صادر می‌شود و به موازات خودرو تحویل مشتریان می‌شود.

به گفته وی، بیشترین فروش محصولات سایپا در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی مربوط به پراید و تیبا با حدود ۴۸ هزار دستگاه بوده و در مجموع ۶۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این محصولات عرضه شده است.



نظرات