1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید 5 محصول سایپا در الجزایر

تولید 5 محصول سایپا در الجزایر

28 آذر 1394
  • 0

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده از اواسط سال ۲۰۱۶، پنج نوع محصول گروه سایپا در کشورالجزایر تولید خواهد شد.

همزمان با حضور دکتر جهانگیری و هیات عالی رتبه ای از کشور ایران در الجزایر قرارداد تولید سالیانه بیست هزار دستگاه انواع محصولات گروه خودروسازی سایپا در این کشور امضاء شد.

دکتر جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: بر اساس این قرارداد که با یک شرکت الجزایری به امضا رسیده است تولید پنج نوع محصولات گروه خودروسازی سایپا شامل اس ۱۰۰ ،‌ تیبای ۱ و ۲، ساینا و پراید در الجزایر از میانه سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود.

جمالی درخصوص سابقه اینگونه همکاری‌ها با الجزایر اظهار داشت:‌ تاکنون در زمینه تولید هیچگونه همکاری با الجزایر نداشته ایم و فقط در سال های گذشته تعدادی از محصولاتمان را به این کشور صادر کردیم و این نخستین قرارداد تولید مشترک است.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود:‌ طبق سرمایه‌گذاری اولیه پیش‌بینی کرده‌ایم که رقم تولیداتمان ۲۰ میلیون دلار باشد که این میزان سرمایه‌گذاری تا ۳۰۰ میلیون دلار قابل افزایش است و ارزش این قرارداد در سال های آینده به حداقل سالیانه ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

وی در ادامه گفت:‌ ظرفیت تولیدات محصولات این شرکت در الجزایر در سال نخست ۲۰ هزار دستگاه است که اگر بخش قطعات و زنجیره تامین در این کشور نیز ایجاد شود این ظرفیت قابل افزایش است.

شایان ذکر است گروه خودروسازی سایپا علی رغم محدودیت های موجود تمامی تلاش خود را برای توسعه بازارهای صادراتی با بهره گیری از مزیت های رقابتی محصولات خود چون مصرف سوخت پایین، قیمت رقابتی، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی با قیمت رقابتی و در دسترس، امیدوار است سهم صادراتی خود را توسعه دهد.

شرکت سایپا در سال های اخیر رتبه اول صادرات خودروی کشور را به خود اختصاص داده و تنها خودروسازی است که هفت بار به عنوان صادرکننده نمونه و دو بار به مقام صادر کننده ممتاز کشوری دست یافته است.



نظرات