1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سه محصول جدید سایپا روانه بازار می شوند

سه محصول جدید سایپا روانه بازار می شوند

23 اردیبهشت 1394
  • 2

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: امسال سه محصول جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد.

سعید مدنی در حاشیه مراسم اهدای جایزه اصالت قطعه در جمع خبرنگاران افزود: خودرو جدید H330 در شرکت پارس خودرو و H230 در شرکت اصلی سایپا تولید می شود و خودرو 232 در نیمه دوم امسال بر روی پلتفرم X200 و با طراحی ایرانی به بازار عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد : خودرو 232 جزو خودروهای بسیار زیبا خواهد بود و با قیمتی مناسب عرضه خواهد شد.

مدنی درباره همکاری با خودروسازان چینی گفت: انچه که با عنوان خودروهای چینی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد به طور عمده وارداتی است و شرکت های خودروساز اگر بخواهند با شرکت های چینی کار کنند سراغ خودروسازان معتبر چینی خواهند رفت زیرا از میان 120 خودروساز چینی ، خودروسازان خوبی هم وجود دارد که باید گزینش شود.

وی افزود: خودروهای چینی تا آزمایش و امتحان خود را از نظر کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش و کیفیت قطعات پس ندهند ، خودروسازان داخلی در سطح وسیع با آنها همکاری نخواهند کرد و این جزو شرایطی است که خودروسازان داخلی باید برای خودروسازان چینی بگذارند تا خودروهای چینی با کیفیت بسیار خوب عرضه شود و رضایت مشریان را جلب کند.

مدنی گفت: پیش بینی ما همکاری 5 درصدی برای آزمایش خودرهای چینی است و ما باید از فضای رقابتی که چین در تولید خودرو با دیگر کشورها ایجاد کرده است ، استفاده کنیم.

وی افزود: در قراردادها و هم در انتخاب همکاران چینی دقت نظر داشته باشیم و اگر محصولات چینی رضایت بخش بود همکاری ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: 30 تا 40 درصد قطعات یدکی مصرفی، تولید داخل کشور است در حالی که پیش از این 20 درصد بود و البته بسیاری از قطعات ساخت داخل هم از نظر کیفیت با مشابه خارجی برابری می کند و بخشی از قطعات ساخت داخل، صادر می شود.

مدنی افزود: امسال پیش بینی صادرات ما دو برابر سال گذشته و چهار برابر سال پیش از آن و عمده محصولات صادراتی ما مدل های مختلف تیبا و پراید است و در حال برنامه ریزی برای افزایش صادرات تندر سایپا و پارس خودرو نیز هستیم.

وی گفت : بازارهای صادراتی ما تغییر کرده است و علاوه بر بازارهای صادراتی سنتی، بازارهای جدید را برای صادرات محصول خود اضافه خواهیم کرد.

مدنی افزود : در دو هفته آخر فروردین 24 هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا تولید کردیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشت و تلاش می کنیم امسال 580 هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش خواهد داشت.



نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (23 اردیبهشت 1394 ساعت 23:12)

    اقا این 232 همون تیبای جدیده؟؟؟؟

    مهندس امید مهندس امید (27 اردیبهشت 1394 ساعت 23:14)

    اسم اون مدل ساینا ست.
    این یه مدل جدیده! حالا باید بیاد ببینیم چقدر جدیده!