1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودرو ‌SP100 سایپا سال 95 به بازار می‌آید

خودرو ‌SP100 سایپا سال 95 به بازار می‌آید

26 آذر 1393
  • 4

مدیرکل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با تشریح جزئیات طرح‌های تحقیقاتی این مرکز برای تولید خودروهای جدید گفت: خودروی جدید SP100 سال ۹۵ به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات فنی سایپا رهام (Saipa Roham)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا مصدقی در نشستی خبری اظهارداشت: یکی از برنامه‌های مرکز تحقیقات سایپا کاهش زمان طراحی خودرو است به طوری که به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های خارجی سالانه یک یا چند خودرو طراحی می‌کنند که ما نیز برای رقابت‌پذیری باید به این سمت حرکت کنیم.

مصدقی طراحی و نمونه سازی مجازی خودرو را از جمله روش‌های ایجاد شده در مرکز تحقیقات سایپا به منظور کوتاه شدن زمان طراحی خودرو عنوان کرد و گفت: برای این کار تجهیزات لازم در حال نصب است.

به گفته وی تاکنون نمونه سازی خودروها به صورت عملی انجام می‌شد، ولی در سیستم جدید هم برای قسمت داخلی خودرو و هم برای بخش بیرونی آن نمونه‌سازی سه‌بعدی و مجازی انجام می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی مرکز تحقیقات سایپا جهت ارائه یک خانواده موتور با حجم 1300 ، 1500 ، 1600 سی‌سی و همچنین 1600 سی‌سی‌توربو شارژ خبرداد و گفت: برای طراحی این موتورها با شرکت مگاموتور و همچنین بلریانس چین همکاری داریم.

مصدقی در ادامه از طراحی یک خودروی جدید در ادامه تولید تیبا 2 خبر داد و گفت: این محصول بر روی پلت‌فرم X200 تولید خواهد شد و طی 15 ماه آینده به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین از ایجاد تغییراتی در اتاق کابین و اتاق بار وانت نیسان خبرداد و گفت: نیسان جدید با آپشن‌های جدید و ایمنی بیشتر طراحی شده و استانداردهای موجود را پاس خواهد کرد.

به گفته مصدقی مرکز تحقیقات سایپا در مراحل نهایی طراحی خودروی SP100 قرار دارد که این خودرو از آپشن‌هایی مانند ایربگ کناری، دنده اتومات و فرمان برقی برخوردار است.

وی تصریح کرد: خودروی SP100 در سال 95 به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرکل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا همچنین از اتمام مطالعات لازم برای تولید 3 مدل خودروی سدان، هاچ‌بک و SUV روی پلت فرم SP1 خبرداد و گفت: این خودروها در سال 96 به بازار عرضه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تجهیزات لازم برای تست خودرو در دمای منفی 40 درجه تا مثبت 60 درجه در مرکز تحقیقات سایپا خبرداد و گفت: در حال حاضر از 55 استاندارد اجباری برای خودروها امکان تست 35 مورد در سایپا وجود دارد.

مصدقی در پایان از رونمایی خودرو ساینا در زمستان امسال خبرداد و گفت: تولید آزمایشی این خودرو در سایپا کاشان آغاز شده است.



نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (26 آذر 1393 ساعت 20:15)

    وی در ادامه با اشاره به ایجاد تجهیزات لازم برای تست خودرو در دمای منفی 40 درجه تا مثبت 60 درجه در مرکز تحقیقات سایپا خبرداد و گفت: در حال حاضر از 55 استاندارد اجباری برای خودروها امکان تست 35 مورد در سایپا وجود دارد.
    با سلام
    دوستان یکی اینو برا من ترجمه کنه لطفا یعنی سایپا الان این آزمایشگاه رو داره؟؟؟یا اینکه طرف توهم زده؟؟؟اگه اینو داره چرا همیشه پراید تو تست نشت آب در موسسه استاندارد رتبه آخر رو میاره من فکر می کنم این هم یه تخیل یا یه توهم هست .
    خداخودش بهمون رحم کنه یه تیبا تولید کرد که به شدت پازله چون نمی دونی چی سواری پراید سواری ریو سواری ؟ترکیب این دوتاست و.... نمی دونم

    sina sina (31 تیر 1397 ساعت 12:30)

    مرکز تحقیقات سایپا تجهیزات پیشرفته ای نظیر آزمایشگاه شرایط جوی،آزمایشگاه صدای خودرو و... دارد و با تکیه بر این توان بزودی خبرهای خوبی از این مرکز منحصر بفرد خواهید شنید

  • محمدماجد محمدماجد (26 آذر 1393 ساعت 18:07)

    کوعکسش خو

  • جرمی جرمی (26 آذر 1393 ساعت 14:27)

    بر این ‍‍‍‍مزده گر جان فشانم رواست !!! اگر برای ابشنها پیشنهاد هم قبول میکنید . لطفا سانروف را هم به ابشنهای نیسان اضافه کنید . ممنونتونم .