1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا از خریداران چک یا سفته 120 درصدی خواست

سایپا از خریداران چک یا سفته 120 درصدی خواست

10 آذر 1394
  • 0

شرکت سایپا در اقدامی تأمل برانگیز با ارسال بخشنامه ای به نمایندگی های خود اعلام کرده که چک یا سفته ای معادل 120 درصد وام دریافتی را هم به نمایندگی ها ارائه کنند تا از روال تحویل خودروهای آنها انجام شود.

مطابق سیاست دولت برای خروج از رکود واحدهای تولیدی فروش خودرو در قالب وام 25 میلیون تومانی با سود 16 درصدی از 18 آبان ماه آغاز شده و خودروسازان با این طرح ظرف 6 روز بیش از 125 هزار دستگاه از محصولات خود را به فروش رساندند. در این طرح قرار بر این بود تا تحویل خودروها از یک هفته تا یک ماه باشد اما با گذشت دو هفته از پایان طرح خودروسازان با این بهانه که بانک مرکزی تأمین اعتبار این تسهیلات را انجام نداده است از تحویل خودروها ممانعت کردند. اما در نهایت با اعلام بانک مرکزی که تعهدات تأمین اعتبار این وام را از سوی بانک‌های عامل انجام می‌شود. تحویل خودروها بنا به اذعان شرکت‌های خودروساز آغاز شد.

اگر چه با گذشت دو روز از این اعلام هنوز رقمی از میزان خودروهای تحویل شده به مشتریان اعلام نشده است اما در تماس با نمایندگی‌های فروش شرکت سایپا با خبر شدیم هنوز هیچ خودرویی توسط نمایندگی های این شرکت فاکتور نشده است.

البته شرکت سایپا در اقدامی تأمل برانگیز با ارسال بخشنامه ای به نمایندگی های خود اعلام کرده که با مشتریان تماس بگیرند و از آنها بخواهند علاوه بر چک هایی که در زمان ثبت خرید اقساطی خودرو در قالب وام 25 میلیون تومانی پرداخت کرده اند چک یا سفته ای معادل 120 درصد وام دریافتی را هم به نمایندگی ها ارائه کنند تا روال تحویل خودروهای انها انجام شود.

در کنار این امر مشتریان باید گواهی فک پلاک را هم به نمایندگی ها تحویل دهند.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

 سایپا از خریداران چک یا سفته 120 درصدی خواست



نظرات