1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش قیمت محصولات سایپا فعلا اعمال نمیشود...

افزایش قیمت محصولات سایپا فعلا اعمال نمیشود...

2 آبان 1395
  • 2

معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت 2.606 درصدی تندر90 و پارس تندر گفت: اکنون تصمیمی برای این افزایش قیمت نداریم اما درباره تیبا 2 با نصب آپشن‌های جدید افزایش قیمت را اعمال می‌کنیم.

رضا تقی‌زاده در خصوص مصوبه جدید شورای رقابت و تعیین سقف مجاز افزایش قیمت محصولات گروه سایپا تا 1.81 درصد، اظهار داشت: مصوبه اخیر شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری محصولات سایپا در واقع همان مصوبه 4 خرداد این شورا است و تغییری در این خصوص اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در انتهای سال 94 درخواستی در مورد قیمت‌گذاری محصولات سایپا به مرکز ملی رقابت ارائه کرده بودیم که 4 خرداد ماه با آن موافقت شد و مصوبه سه روز پیش شورای رقابت نیز همان مصوبه قبلی است.

افزایش قیمت تیبا 2 تا پایان سال

وی تصریح کرد: ما مصوبه قبلی شورای رقابت را برای یکسری محصولات مانند سایپا 131،‌ سایپا 132، سایپا 111 و تیبا اعمال کردیم، اما در مورد تیبا 2، تندر 90 و پارس تندر افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌ایم.

تقی‌زاده با بیان اینکه در مورد تیبا 2 مجوز افزایش 0.86 درصدی را از شورای رقابت داریم، توضیح داد: قصد داریم افزایش قیمت این خودرو را با نصب یکسری آپشن‌ها انجام دهیم و منتظریم کار تجهیز آپشن‌ها توسط واحد مهندسی سایپا انجام شود تا بعد از آن در مورد افزایش قیمت تصمیم گیری کنیم.

به گفته معاون بازریابی و و فروش سایپا میزان افزایش قیمت تیبا 2 بر اساس تعداد آپشن‌های این خودرو مشخص خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد این اقدامات تا پایان سال جاری انجام شود.

از افزایش قیمت تندر90 منصرف شدیم

وی در مورد پارس تندر و تندر90 نیز گفت: در این مورد با توجه به وضعیت بازار و شرایط رقبا عمل خواهیم کرد، بنابراین فعلاً تصمیمی برای افزایش قیمت این دو محصول نداریم. وی ادامه داد: در مصوبه قبلی شورای رقابت، سقف افزایش قیمت تندر 90 و پارس تندر 2.606 درصد نسبت به نرخ سال 93 تعیین شده است.

ساینا و تیبا اتومات جایگزین سایپا 141 می‌شوند

وی در پاسخ به این سؤال که در جدول شورای رقابت در خصوص سقف مجاز افزایش قیمت خودروها، سایپا 141 نیز نام برده شده و برای آن کاهش قیمت در نظر گرفته شده است، آیا برنامه‌ای برای تولید دوباره این محصول در سایپا دارید؟ گفت: در حال حاضر سایپا 141 تولید نمی‌شود و قصد داریم خودروهای جدید را جایگزین این محصول در خط تولید کنیم. وی ادامه داد: به این ترتیب تا پایان سال جاری، محصولات گروه ساینا از جمله ساینا هاچ‌بک و تیبا اتوماتیک در خط تولید سایپا 141 جایگزین خواهند شد. تقی‌زاده با بیان اینکه شورای رقابت بخشنامه قیمت خودروها را به صورت ریالی در خرداد امسال به خودروسازان ابلاغ کرد، گفت: خودروسازان با توجه به وضعیت بازار، یکسری از بندهای ابلاغ شده را اعمال کردند.

اقداماتی برای آزادسازی قیمت خودرو در سطوح بالا انجام شده است

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس در مورد اینکه آیا تقاضایی برای آزادسازی قیمت محصولاتتان ارائه کرده‌اید، گفت:‌ قیمت‌گذاری دستوری، خصوصیت رقابتی‌سازی را از خودروسازان می‌گیرد. به همین دلیل خودروسازان درخواست آزادسازی قیمت محصولاتشان را دارند، زیرا تعیین قیمت دستوری باعث می‌شود روی برخی محصولات زیان‌ده باشیم و این مسئله در نهایت به ضرر مصرف‌کننده است.

وی ادامه داد: آزادسازی قیمت خودرو در سطح بالاتری در کشور در حال پیگیری است و اقداماتی در این مورد انجام داده‌اند،‌ اما ما نقشی در این بخش نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شورای رقابت بر اساس محاسبات علمی نسبت به تعیین قیمت خودر اقدام می‌کند و ما نیز تابع این مسئله هستیم.

منبع:فارس



نظرات

  • ناشناس ناشناس (3 آبان 1395 ساعت 08:02)

    فقط قیمت افزایش بدین به موقعه رو کیفیت کاری نکنین خسته میشین

  • فرد فرد (2 آبان 1395 ساعت 13:51)

    کی به کیه یه دفعه پرایدو بکنین 30 تومن خیال خودتونو راحت کنین !!!