1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مجلس به آینده سایپا امیدوار است

مجلس به آینده سایپا امیدوار است

16 بهمن 1393
  • 6

دکتر رضا رحمانی با ابلاغ سلام و احترام ویژه کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کارکنان گروه خودروسازی سایپا گفت: وجود انگیزه بالا در میان کارکنان مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و حضور چهره های علمی و نخبگان دانشگاهی در این مرکز، نمایندگان را به آینده سایپا بسیار امیدوارتر کرد.

وی به ثبات به وجود آمده در سایپا اشاره کرد و گفت: علیرغم فشار دشمنان که با تحریم صنعت خودرو به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال کشور بودند، گروه خودروسازی سایپا به خوبی خود را در این شرایط حفظ کرده و برنامه های تولیدی خود را تا میزان قابل قبولی محقق ساخته است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس وجود ارتباط مطلوب بین گروه سایپا و محافل علمی و دانشگاهی را موجب تقویت تولید در این گروه دانست و تصریح کرد: مجلس و دولت نیز این رویکرد سایپا را تایید و بر ادامه آن تاکید دارند.

رحمانی در ادامه با اشاره به واردات بی رویه خودروهای خارجی به کشور که خطری برای تولید داخل محسوب می شود افزود: مجلس خواستار بازنگری در قوانین واردات خودرو و اصلاح رویه های کنونی جهت افزایش تولید محصولات در خطوط تولید خودروسازان داخلی است.

وی با اشاره به برنامه های اصولی مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا که آرامش و ثبات لازم را در این گروه فراهم کرده گفت: مهندس مدنی از جمله مدیران پاکدست و با صداقت در صنعت خودروسازی است و با اجرای برنامه های مناسب فرایند تولید خودرو در این مجموعه را حفظ کرده است.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از اصلی ترین مزایای اقتصادی کشور محسوب شده و وجود زیرمجموعه و شرکت های فراوان وابسته با حجم نیروی انسانی بالا، اهمیت این صنعت را دوچندان کرده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خودروسازی کشور به ویژه گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر با وجود موانع بی شمار نظیر تحریم ها و کمبود نقدینگی، به خوبی توانسته خود را حفظ کند که ادامه روند کنونی و به سرانجام رساندن برنامه ها در این صنعت ضروری است.

رحمانی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت دولت و مجلس از صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد: عزم نهادهای قانون گذاری و اجرایی کشور بر حمایت جدی از صنعت خودرو است و مطالبه نمایندگان مردم در این بخش نیز حفظ دستاوردهای این صنعت در کنار افزایش کیفیت محصولات تولیدی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر اختصاص بودجه مناسب برای فعالیت های توسعه محور و اجرای پروژه های تحقیقاتی و دانش بنیان در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: عمده ترین تفاوت برندهای مطرح جهانی با خودروسازان ایرانی در تخصیص بودجه های علمی و پژوهشی است که زمینه توسعه خودروسازی را در کشورهای صنعتی فراهم کرده است.

دکتر رضا رحمانی در خاتمه گفت: تولیدکنندگان داخلی باید با پرداختن به موضوعاتی نظیر تولید خودروهای جدید، طراحی و تولید موتور و قوای محرکه به روز، کاهش مصرف سوخت محصولات داخلی و توجه جدی به بحث رعایت استانداردهای زیست محیطی، کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.



نظرات

  • اسکالید اسکالید (16 بهمن 1393 ساعت 23:41)

    اینا مردم و چی فرض کردنددددددددددد؟!!!!!!!!!

  • اسکالید اسکالید (16 بهمن 1393 ساعت 23:41)

    اونوقت این امیدواری و اون جوایز مال کدوم محصولشونه؟ پراید ؟ تیبا؟ یا کپی های چینی ؟

  • اسکالید اسکالید (16 بهمن 1393 ساعت 23:39)

    خودشون به خودشون جایزه میدن ، خودشون از خودشون تعریف میکنن و ....
    ای خدا اااااااااااااااااااااااااااا

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (16 بهمن 1393 ساعت 18:43)

    یعنی امید وارن با جون ادما خوب بازی کنند

  • آفرین آفرین (16 بهمن 1393 ساعت 11:31)

    همینه که تولیداتشان این جور است حمایت پشت حمایت تکلیف ما چیست ؟

  • حسین معمار حسین معمار (16 بهمن 1393 ساعت 09:19)

    بله...آینده ی سود آور...با آشغالهای چینی...