1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. صادرات محصولات سایپا به ویتنام آغاز شد

صادرات محصولات سایپا به ویتنام آغاز شد

16 تیر 1394
  • 1

بازار ویتنام اولین بازار صادراتی در منطقه جنوب شرق آسیاست که گروه سایپا در تلاش برای گشایش آن است. ارسال این محموله که شامل خودروهای سواری و تجاری سبک است با هدف دریافت بازخورد به منظور اتخاذ استراتژی های حضور در این بازار پر رقابت صورت گرفته است. با توجه به مزیت محصولات سایپا، مذاکره برای بکارگیری این محصولات در ناوگان تاکسیرانی از هم اکنون آغاز شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سفارش های بعدی بزودی دریافت خواهد شد. خودروسازان صاحب نام امریکائی و آسیایی متعددی در بازار ویتنام به تولید مشغول هستند که از آن میان می توان به شرکت های تویوتا، هوندا، کیاموتورز، فورد و جنرال موتورز اشاره نمود. حضور این خودروسازان لزوم اتخاذ استراتژی های درست به منظور کسب سهم قابل قبول از بازار خودروی این کشور را آشکار می نماید.

جمعیت 90 میلیونی ویتنام و میزان پائین سرانه مالکیت خودرو (14 خودرو به ازای هر 1000 نفر) از پتانسیل بالای این بازار برای رشد و امکان موفقیت خودروهایی با قیمت رقابتی خبر می دهد. به دلیل حمایت های قابل توجه دولت ویتنام از تولید خودرو در این کشور موضوع تولید محصولات سایپا در ویتنام به عنوان یکی از روش های تداوم حضور در این بازار در گام های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. عدم حضور محصولات چینی در بازار ویتنام علیرغم همسایگی دو کشور از دیگر ویژگیهای خاص این بازار بحساب می آید که میتواند زمینه حضور پررنگ تر محصولات گروه سایپا را فراهم سازد.

شرکت سایپا از سال 89 تا کنون رتبه اول صادرات خودرو کشور را در اختیار داشته و تنها خودروسازی است که 7 بار عنوان صادر کننده نمونه و 2 بار عنوان صادر کننده ممتاز کشور را کسب کرده است.



نظرات

  • اسکالید اسکالید (20 تیر 1394 ساعت 14:46)

    یه جوری میگن 7 بار عنوان نخست صادرات داره (سایپا) انگار 10 شرکت قدر دارن تو کشور با هم شدید رقابت میکنن و سالانه 500 هزار دستکاه خودرو میفرستن اونور !!!!